مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

باتری LFP جدید زیکر رونمایی شد

به گفته شرکت سازنده، برد خودرو برقی با پکیج باتری LFP جدید زیکر ۶۸۳ کیلومتر خواهد بود.

شرکت خودروسازی چینی زیکر که از زیرمجموعه‌های جیلی به حساب می‌آید، از نسل جدید باتری‌های لیتیوم آهن فسفات خود رونمایی کرد. این باتری‌ها در خودرو زیکر ۰۰۷ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به گفته شرکت سازنده، برد خودرو برقی با پکیج باتری LFP جدید زیکر ۶۸۳ کیلومتر خواهد بود. پکیج باتری‌های جدید لیتیوم آهن فسفات از شارژ فوق سریع پشتیبانی می‌کنند که توانایی احیای آن‌ها طی مدت کوتاهی را امکان‌پذیر می‌سازد.

زیکر ادعا می‌کند که باتری جدید لیتیوم آهن فسفات به‌طور کامل در چین ساخته شده است. این باتری از سیستم ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند که به لطف آن می‌تواند ۳۱۰ مایل (حدود ۵۰۰ کیلومتر) از برد خودرو را تنها طی ۱۵ دقیقه شارژ فوق سریع احیا کند. خودروساز چینی همچنین ادعا کرده است که این باتری‌ها در فصل زمستان عملکرد بهتری نسبت به محصولات رقبا دارند.

باتری جدید زیکر در کارخانه باتری متعلق به جیلی در استان ژجیانگ ساخته خواهد شد. سازنده این باتری‌ها Quzhou Jidian EV Tech است که یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به گروه هلدینگ جیلی به‌شمار می‌آید. همان‌طور که اندکی قبل اشاره کردیم، زیکر ۰۰۷ نخستین خودرو مجهز به این باتری خواهد بود که در ژانویه ۲۰۲۴ وارد بازار چین می‌شود. پکیج باتری ۷۵.۶ کیلووات ساعتی وظیفه تأمین انرژی این خودرو برقی را بر عهده دارد.

راندمان باتری LFP جدید زیکر، بالاتر از رقبا

به لطف استفاده از مواد جدید توسعه‌یافته و طراحی ساختاری ساده، میزان کارایی بسته باتری جدید به ۸۳.۷ درصد می رسد. خودروساز چینی ادعا می کند که این راندمان بالاتر از چیزی است که بسیاری از رقبای جهانی با باتری‌های LFP به‌دست آورده‌اند. همچنین زیکر ادعا می کند که افزایش چگالی انرژی ایمنی خودرو را به خطر نمی‌اندازد، زیرا بسته‌ها شش تست ایمنی سختگیرانه ازجمله نفوذ میخ انجام‌شده توسط مرکز ملی بازرسی و تست کیفیت خودروهای موتوری چین را پشت سر گذاشته‌اند.

رقیب اصلی زیکر در بحث توسعه باتری لیتیوم آهن فسفات، شرکت چینی CATL است. این شرکت در ماه آگوست ۲۰۲۳ پکیج باتری LFP با شارژ سریع را معرفی کرد که قادر است تا در ۱۰ دقیقه شارژ، ۲۴۸ مایل (حدود ۴۰۰ کیلومتر) از برد خودرو را احیا کند. حداکثر برد این پکیج باتری نیز ۴۳۴ مایل (حدود ۷۰۰ کیلومتر) خواهد بود. تمامی محاسبات شرکت‌های چینی براساس چرخه عملکرد CLTC محاسبه شده است که چرخه مخصوص خودروهای برقی چینی است./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *