شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرد که فروش ولوو در ماه فوریه نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش یافت و به ۵۰ هزار و ۳۱۵ دستگاه رسید و به زمان سال نو قمری در چین به عنوان دلیل اصلی این کاهش اشاره کرد.
ولوو کارز که اکثریت آن متعلق به هلدینگ جیلی چین است، در بیانیهای اعلام کرد که فروش خودروهای تمام الکتریکی ۱۴ درصد افزایش یافته و ۲۲ درصد از کل فروش جهانی را در ماه به خود اختصاص داده است.
این شرکت در ماه ژانویه اعلام کرد که به رشد فوق العاده در بازار خودروهای الکتریکی اطمینان دارد. پیشبینی میشود که خودروهای برقی تا اواسط دهه نیمی از حجم فروش خود را به خود اختصاص دهند و تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی بفروشند.
ولوو کارز اعلام کرد در چین، به دلیل زمان سال نو قمری در ماه فوریه، فروش نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافت. فروش در اروپا ۲۶ درصد رشد کرد و فروش خودروهای تمام الکتریکی نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت. در همان زمان، فروش در ایالاتمتحده ۷ درصد کاهش یافت که با کاهش ۶۳ درصدی در فروش خودروهای تمام الکتریکی کاهش یافت.
برخی از تحلیلگران تمرکز شدید ولوو بر خودروهای برقی را زیر سوال بردهاند و استدلال میکنند که بازار کلی خودروهای برقی ضعیف و در معرض رقابت شدید تسلاست.
بر اساس گزارش رویترز، ولوو در سال ۲۰۲۳ رکورد فروش ۷۰۹ هزار خودرو را به ثبت رساند که ۱۵ درصد رشد داشت و درآمد سالانه گروه را با ۲۱ درصد افزایش به ۳۹۹ میلیارد کرون سوئد رساند. قیمت سهام ولوو تا به امروز ۱۰ درصد افزایش یافته است اما در ۱۲ ماه گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است./ایسنا
ثبت نظر