مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

ب‌ام‌و برای کاهش آلودگی، شاسی‌بلندهای خود را ازاین‌پس با آلومینیوم سبز تولید می‌کند

خودروسازان بزرگ جهان با اتخاذ استراتژی‌های جدید، به‌دنبال کاهش مستقیم و غیرمستقیم میزان تولید گازهای آلاینده هستند. ب ام و یکی از این خودروسازان است که با جدیت تمام می‌خواهد فرایندهای تولید خود را عاری از آلاینده‌های کربنی کند. در این راستا، این شرکت قصد دارد محصولات شاسی‌بلند خود را در کارخانه اسپارتانبورگ آمریکا با آلومینیوم‌هایی که از طریق فرایندهای سبزتری تولید می‌شوند، راهی بازار کند.طبق یادداشت تفاهم‌نامه‌ای که دو شرکت ب ام و و «ریو تینتو» امضا کرده‌اند، آلومینیوم مورد‌نیاز باواریایی‌ها در کارخانه اسپارتانبورگ از مبدأ کانادا تأمین خواهد شد. فرایندهای تولید آلومینیوم توسط این شرکت به‌گونه‌ای است که در مقایسه با روش‌های سنتی تا ۷۰ درصد دی‌اکسیدکربن کمتری وارد جو می‌کند.

«یواخیم پست»، مدیر بخش تأمین مواد اولیه و ارتباط با تأمین‌کنندگان ب ام و، در این رابطه اظهار کرده است:

«از طریق استفاده از مواد اولیه نوآورانه، ما می‌توانیم آثار کربنی محصولاتمان را حتی قبل از تحویل آن‌ها به مشتریان کاهش دهیم. در کنار استفاده از نیروی هیدروالکتریک و درصد بالای مواد ثانویه، ما همچنین می‌خواهیم با کمک افزایش استفاده از آلومینیومی که به‌طور مستقیم از تولید آن دی‌اکسیدکربن آزاد نمی‌شود، در صنعت خودرو پیشگام شویم.»

استفاده شریک تجاری ب ام و از انرژی برق-آبی

شاید بدانید شرکت ریو تینتو در کارخانه‌های خود از انرژی برق-آبی یا همان هیدروالکتریک استفاده می‌کند. این شرکت در کنار انرژی برق-آبی، از تکنولوژی ELYSIS هم در تولید آلومینیوم بهره می‌برد. در این تکنولوژی از آندهای عاری از کربن برای حذف دی‌اکسیدکربن حین عملیات ذوب استفاده می‌شود. نتیجه اینکه در فرایند تولید آلومینیوم فقط اکسیژن به‌جا می‌ماند. گفتی است برای اولین‌بار این تکنیک در سال ۲۰۲۱ به‌طور موفقیت‌آمیز در مقیاس صنعتی مورد استفاده قرار گرفت.

آلومینیوم به‌خاطر وزن پایین و مقاومت بالا محبوبیت بالایی در بین خودروسازان دارد. اما داده‌های موجود نشان می‌دهند در یک خودروی برقی سایز متوسط، استفاده از این فلز مسئول حدود ۲۵ درصد از کل دی‌اکسیدکربن تولیدی حین فرایندهای ساخت است. ازاین‌رو، کاهش آلایندگی ناشی از تولید آلومینیوم تأثیر مستقیمی بر میزان سبزبودن مراحل تولید یک خودروی برقی سایز متوسط می‌گذارد.

شایان ذکر است تمامی آلومینیوم‌هایی که ب ام و از تأسیسات ریو تینتو در کانادا خریداری می‌کند، راهی کارخانه اسپارتانبورگ در کارولینای جنوبی خواهد شد. این کارخانه بزرگ‌ترین کارخانه ب ام و محسوب می‌شود و انواع مدل‌های شاسی‌بلند کمپانی در آن تولید می‌شوند. جالب اینکه کارخانه اسپارتانبورگ عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودروی آمریکا را نیز در اختیار دارد.

درحال‌حاضر مشخص نیست ب ام و دقیقاً از چه زمانی استفاده از آلومینیوم سبز را در محصولات خود آغاز خواهد کرد./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *