مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

بروگان دودلباگ ؛ ماشین کاملا زنانه با طراحی صنعتی الهام بخش

در تاریخچه ساخت خودرو، داستان هایی وجود دارند که فراتر از زمان خود بوده و اثری فراموش نشدنی در این صنعت بر جای گذاشته اند. یکی از آنها به بروگان دودلباگ (Brogan Doodlebug) مربوط است. این خودرو جمع و جور دو نفره در سال ۱۹۴۴ و در اواخر آشفتگی های جنگ جهانی دوم معرفی شد.

در بحبوحه درگیری های جنگ جهانی دوم، کمبود و جیره بندی حاکم بود. عرضه بروگان دودلباگ پاسخی جالب توجه به چالش هایی بود که خودروسازان در زمینه ارائه محصولات کارآمد و مقرون به صرفه در زمان جنگ و سال های بعد با آنها مواجه بودند.

این راه حلی عملی برای حرکت در جهان جنگ زده به ویژه برای بانوان بود. هدف ارائه وسیله نقلیه ای جمع و جور، کم مصرف و قابل دسترس برای عموم مردم بود.

بروگان دودلباگ از طراحی خلاقانه ای بهره می برد. این خودرو بدنه ای کوچک، شکلی ساده و ساختاری سبک وزن داشت که روی سه چرخ حرکت می کرد و بهره وری سوخت را بدون قربانی کردن عملکرد به حداکثر می رساند.

پیشرانه بروگان دودلباگ توانایی تولید ۱۰ اسب بخار نیرو را داشت و امکان رسیدن به بیشینه سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت را فراهم می کرد. این خودرو با یک گالن بنزین می توانست تقریبا ۱۱۲ کیلومتر را طی کند.

نفوذ چنین خودروهایی فراتر از سال های جنگ گسترش یافت و الهام بخش توسعه میکروخودروها و موج جدید فلسفه طراحی خودرو شد./عصرایران

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *