رنو آرکانا طی ۹.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برثانیه می رسد که این آمار مربوط به موتور ۱۴۰ اسب بخاری است. در تریم قویتر، شاخص صفر تا ۱۰۰ عدد ۹.۱ ثانیه را نشان می دهد. این محصول پلتفرمی مشترک با داچیا داستر و رنو کپچر دارد و طراحی کوپه مانند آن نیز از ب ام و اکس۴ الهام گرفته شده است. از این رو لقب اولین کراس اوور کوپه کمپانی رنو نیز به آرکانا می رسد.
آرکانا در اکتبر ۲۰۲۰ روانه بازار شد و اکنون فیس لیفت جدید خود را تجربه خواهد کرد. آرکانا برای رنو فروش ۱۶۳ هزار دستگاه در اروپا و حدود ۸۰ هزار دستگاه در کره جنوبی را دارد که از این بابت محصول موفقی بوده است.
آرکانا فیس لیفت ۲۰۲۴ میزبان طراحی جدید لوگوی رنو است. جزئیات کرومی نیز در قسمت های مختلف به کار گرفته شده تا حس لوکس محصول مورد توجه قرار بگیرد. رینگ های آلومینیومی ۱۹ اینچی با تم دو رنگ، صندلی های داخل کابین با ۱۰ درصد مواد با پایه زیستی و… از جمله ویژگی های مدل جدید است.
در بخش پیشرانه تغییر خاصی وجود ندارد. تپنده هیبرید ملایم آرکانا در دو تریم با ۱۴۰ و ۱۶۰ اسب بخار عرضه می شود که هر دو تریم قلب ۳ سیلندر ۱.۳۳ لیتری توربوشارژ دارند. گشتاور مدل ضعیف تر برابر با ۲۶۰ نیوتن متر و گشتاور تریم دیگر ۲۷۰ نیوتن متر است.
رنو آرکانا طی ۹.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برثانیه می رسد که این آمار مربوط به موتور ۱۴۰ اسب بخاری است. در تریم قویتر، شاخص صفر تا ۱۰۰ عدد ۹.۱ ثانیه را نشان می دهد.
یک تریم دیگر با نام ئی-تک نیز برای آرکانا قابل سفارش است که این تمام هیبریدی برابر با ۱۴۵ اسب بخار خروجی دارد. آرکانا ئی-تک به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۹۴ اسب بخاری مجهز است که در هماهنگی با موتور الکتریکی ۳۶ کیلووااتی و استارتر ژنراتور ۱۵ کیلوواتی فعالیت می کند تا این ۱۴۵ اسب بخار خروجی را به چرخ های شاسی بلند رنو ارسال کند.
بسته باتری بخش الکتریکی پیشرانه نیز ۱.۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد تا امکان آن فراهم شود که برای رانندگی در شهر بیشتر حالت الکتریکی خالص فعال باشد.(رنو می گوید در ۸۰ درصد مواقع برای رانندگی در شهر)
شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این تریم برابر با ۱۰.۸ ثانیه محاسبه شده زیرا با وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم، سنگین ترین تریم آرکانا فیس لیفت نیز محسوب می شود. تریم هیبرید ملایم ۱۳۳۶ و ۱۳۴۷ کیلوگرم وزن دارد.
این پیشرانه هیبریدی در مقایسه با نمونه بنزینی تا ۴۰ درصد مصرف سوخت را کاهش خواهد داد. سیستم انتقال قدرت در نمونه فول هیبرید از نوع اتوماتیک مخصوص هیبرید است اما در نسخه های هیبرید ملایم از جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه استفاده شده است.
براساس اعلام رنو، همین تابستان شاهد حضور رنو در بازارهای اروپایی خواهیم بود.
ثبت نظر