مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

خودرو انقلابی عجیب و غریبی که هیچگاه وارد خط تولید انبوه نشد

در شرایطی که هیچگاه وارد خط تولید انبوه نشد، خودرو سر وایول دارای بسیاری از مفاهیم ایمنی خودرو نوآورانه بود که بعدها به صورت استاندارد درآمدند.
سر وایول (The Sir Vival) یک خودرو مفهومی بود که توسط والتر سی. جروم از ووستر، ماساچوست در سال ۱۹۵۸ ساخته شد. به واسطه نگرانی هایی که وی در دهه ۱۹۵۰ درباره عدم توجه به ایمنی داشت، آنچه را که طراحی و ساخته بود، خودرویی انقلابی نامید.

در شرایطی که هیچگاه وارد خط تولید انبوه نشد، خودرو سر وایول دارای بسیاری از مفاهیم ایمنی خودرو نوآورانه بود که بعدها به صورت استاندارد درآمدند. از جمله این ویژگی ها می توان به کمربند ایمنی، رول کیج، درهای جانبی کشویی، سپرهای لاستیکی و چراغ های جانبی راهنما اشاره کرد.

اما متمایزترین ویژگی خودرو سر وایول ساختار دو قسمتی آن بود که پیشرانه و چرخ های جلو را با مفصلی گردان از کابین مسافران جدا می کرد. برجک راننده در بخش کابین اصلی قرار داشت که شامل یک صندلی افزایش ارتفاع یافته در یک محفظه شیشه ای استوانه ای می شد. این بخش دید تقریبا ۳۶۰ درجه را در اختیار راننده قرار می داد

ساخت نمونه اولیه خودرو سر وایول برای والتر جروم حدود ۱۰ سال طول کشید. وی دانش آموخته دانشکده مهندسی دانشگاه نورث ایسترن بود. این نمونه اولیه بر اساس خودرو هادسون مدل ۱۹۴۸ شکل گرفت که از فروشگاه خودرو بلینگهام خریداری شده بود. نتیجه نهایی اما شباهت بسیار کمی به خودرو اصلی هادسون داشت.

سرو وایول هرگز از مرحله نمونه اولیه فراتر نرفت. پس از مرگ جروم در اوایل دهه ۱۹۷۰، خانواده مور، مالک فروشگاه خودرو بلینگهام، مالکیت این خودرو را در اختیار گرفت. پس از تعطیل شدن کسب و کار بلینگهام، اد مور که مالکیت آن را در اختیار داشت، خودرو سر وایول را در سال ۲۰۲۲ به موزه لین موتور فروخت تا بازسازی شود./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *