مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

رانندگی بدون گرفتن فرمان؛ مجوز فناوری خودران ب‌ام‌و تا سرعت ۱۳۰ KM/H صادر شد

ب ام و یک سیستم رانندگی خودکار پیشرفته با نام «دستیار اتوبان» دارد که تاکنون استفاده از آن در اتوبان‌های آلمان ممنوع بوده است.

کمپانی ب ام و یک سیستم رانندگی خودکار پیشرفته با نام «دستیار اتوبان» دارد. همان‌طور که قابل حدس است، این سیستم هنگام رانندگی در اتوبان به کمک راننده می‌آید و او را از انجام برخی کارهای مربوط به فرایند رانندگی بی‌نیاز می‌کند. هرچند این سیستم در سایر کشورها قابل استفاده است، اما در آلمان محدودیت‌هایی در بزرگراه‌ها دارد. حالا خبر می‌رسد با دریافت گواهی‌های لازم، این دستیار پیشرفته در شبکه بزرگراهی آلمان نیز قابل استفاده خواهد بود؛ البته تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت.

براساس اطلاعیه رسمی که شرکت ب ام و منتشر کرده است، این برند پرطرفدار تمامی مجوزهای لازم از سازمان فدرال حمل‌ونقل موتوری آلمان را دارد. ازاین‌رو دارندگان مدل‌های مجهز به فناوری خودران سطح ۲ و دستیار اتوبان می‌توانند به‌راحتی از رانندگی خودکار خودروی خود در اتوبان‌های این کشور استفاده کنند. با این کار ب ام و به اولین شرکتی تبدیل می‌شود که مشتریان آن قادر هستند رانندگی خودکار تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر را تجربه کنند. به عبارت دیگر، دستیار اتوبان ب ام و اینک سریع‌ترین سیستم خودران سطح ۲ در آلمان به شمار می‌رود.

قابلیت‌های دستیار اتوبان ب ام و

دستیار اتوبان ب ام و از قبل در مدل‌های مخصوص بازار آمریکا و کانادا در دسترس مشتریان است. این سیستم نوین به راننده اجازه می‌دهد دست‌های خود را برای مدت‌های نسبتاً طولانی از روی فرمان بردارد. اما برخلاف سیستم «درایو پایلوت» مرسدس بنز که یک سامانه خودران سطح ۳ محسوب می‌شود، راننده مجاز نیست چشمان خود را از مسیر مقابل بردارد و باید هر لحظه دارای آمادگی لازم برای واکنش‌های مناسب باشد. درمقابل، سیستم درایو پایلوت مرسدس بنز تنها تا سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت قابل استفاده است.

در آلمان سیستم کمک راننده ب ام و با i5 و سری ۵ جدید معرفی شد؛ اما این سیستم از قبل و با سدان پرچمدار سری ۷ به آمریکای شمالی راه پیدا کرده است. این سیستم با دستیار تغییر خط فعال ترکیب شده و با آن تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، امکان تغییر خط خودکار وجود دارد.

ب ام و می‌گوید دستیار اتوبان در رانندگی‌های طولانی، آسایش و راحتی بیشتر را برای راننده به ارمغان می‌آورد. این کمپانی پیشگام تأکید دارد سایر رانندگان و موتورسواران نباید نگران استفاده از این سیستم در سری ۵ جدید باشند؛ زیرا سیستم‌های پیشرفته همواره بر راننده و سطح هوشیاری وی نظارت می‌کنند. این سدان مدرن به انبوهی از دوربین‌ها، سنسورها و رادارهای اولتراسونیک و همچنین نقشه‌های دقیق و باکیفیت مجهز است و با کمک آن‌ها به‌صورت لحظه‌ای اطراف خود را پایش می‌کند.دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *