مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

چینی‌ها رقیب فراری و لامورگینی را ساختند

گاک به طور رسمی از خودرو متفاوت هایپر اس اس آر رونمایی کرد. این سوپر اسپرت الکتریکی حدود ۱۲۲۴ اسب بخار خروجی دارد و برد حرکتی آن ۵۰۶ کیلومتر است. با برچسب قیمت ۱۷۶۴۰۰ دلار، هایپر اس اس آر را باید یکی از گران ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو چین بدانیم.

اما جالب ترین نکته در رابطه با گاک هایپر اس اس آر به رکوردی مربوط می شود که در شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ثبت کرده است: ۱.۹ ثانیه

بدین ترتیب گاک هایپر اس اس آر در این شاخص نیز رکورد صنعت خودرو چین را در اختیار دارد.

هایپر در واقع یکی از اعضا خانواده آیون گاک بود اما بعدا تبدیل به یک برند مستقل شد تا لوگوی هایپر میزبان محصولات پرچمدار باشد. هر چند خودروهای هایپر هنوز در فروشگاه های آیون در سراسر چین به فروش می رسند.

با توجه به اطلاعات موجود، اکنون برند هایپر دو خودرو را شامل می شود: جی تی و اس اس آر

نامگذاری اس اس آر در واقع کوتاه شده سه کلمه انگلیسی: سوپر، اسپرت و ریس است. این کوپه ۲ درب الکتریکی از درب های گالوینگ استفاده می کند که جذابیت کار را به شدت افزایش داده اند. چراغ های اصلی جلو با توجه به الگوی L طراحی شده اند و با یک سپر اسپرت که ورودی های هوای بزرگی را میزبانی می کند، تکمیل می شوند.

برای قسمت عقب نیز از چراغ های اصلی باریک و اسپویلر فعال استفاده شده است.

به منظور مهندسی وزن، بیشتر پنل های بدنه از فیبرکربن تولید شده اند. با توجه به طراحی ائروداینامیک بدنه، نیروی داون فورس گاک هایپر اس اس آر برابر با ۱۰۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ های ۲۰ اینچی و لاستیک های ۳۵/۲۴۵ در محور جلو و ۳۰/۳۰۵ در محور عقب نصب هستند. ترمزهای فیبرکربنی نیز وظیفه توقف هیولای چینی را برعهده دارند.

داخل کابین با یک محیط کاملا اسپرت و البته بسیار باکیفیت روبرو می شویم. گاک هایپر اس اس آر مجهز به ۲ صندلی است که هر کدام دارای گرم کن، تهویه و تنظیم الکتریکی هستند. نمایشگر اصلی ۱۴.۶ اینچی لمسی و نمایشگر ۸.۸۸ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان از دیگر جاذبه های فناورانه کابین هستند.

سیستم تهویه اتوماتیک و سیستم صوتی با ۸ اسپیکر را نیز به موارد بالا اضافه کنید.

گاک هایپر اس اس آر مجهز با توجه به جانمایی موتورهای الکتریکی روی محورهای عقب و جلو، مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است. همانطور که اشاره شد، مجموع خروجی پیشرانه ۱۲۲۴ اسب بخار و گشتاور ۱۲۳۰ نیوتن متر است. جالب آنکه این میزان خروجی حدود ۲۳ اسب بخار از زیکر ۰۰۱ اف آر کمتر است اما در شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر عملکرد اس اس آر برتری دارد.

اس اس آر از منظر ابعاد برابر با ۴۵۵۶ میلیمتر در طول، ۱۹۸۸ میلیمتر در عرض و ۱۲۳۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۶۵۰ میلیمتر است.

بیشینه سرعت هایپر اس اس آر روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

انرژی مورد نیاز پیشرانه الکتریکی از بسته باتری ۷۴.۶۹ کیلووات ساعت تامین می شود.

هایپر اس اس آر ۳ تریم دارد. تریم پایه که شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۳ ثانیه ای دارد، برچسب قیمت ۱۷۶۴۰۰ دلاری را حمل می کند. تریم دوم هایپر اس اس آر اسپید نام دارد و ۱۹۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. نسخه پرچمدار که ویژه پیست خواهد بود با ۲۳۱۲۰۰ دلار به فروش می رسد./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *