مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

قدرتمندترین سوبارو WRX تاریخ معرفی شد

شرکت ژاپنی سوبارو قصد دارد با یک پروژه بسیار جذاب در فستیوال سرعت گودوود حاضر شود. این پروژه که در حقیقت نسخه ویژه از سدان پرطرفدار WRX محسوب می‌شود، Project Midnight نام دارد. همانطور که به نوعی از نام این پروژه قابل حدس است، بدنه آن به رنگ تیره درآمده و تقریبا تمامی پنل‌های بدنه از فیبرکربن ساخته شده‌اند.

استفاده از این ماده سبک وزن در کنار افزایش قابل توجه خروجی پیشرانه، باعث شده این نسخه به سریع‌ترین WRX تاریخ تبدیل شود.

مشخصات فنی سوبارو Project Midnight

موتور استاندارد سوبارو WRX در پروژه Project Midnight جای خود را به یک موتور مخصوص اتومبیل‌های رالی داده است. این موتور که توسط تیم رالی سوبارو ارتقا پیدا کرده، با وجود تنها ۲ لیتر حجم توانایی تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۲۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور به توربوشارژر و اینترکولر مجهز بوده و تا ۹۵۰۰ دور در دقیقه دور می‌گیرد. طبق انتظار در این پروژه نیز نیروی موتور به سمت هر چهار چرخ ارسال می‌شو

پروژه Project Midnight از شاسی سبک‌تری سود می‌برد، به همین خاطر وزن آن در مقایسه با WRX استاندارد حدود ۴۵۰ کیلوگرم سبک‌تر است. این سدان جذاب در کل وزنی برابر با ۱۱۲۰ کیلوگرم دارد. برای درک بهتر باید گفت وزن پژو ۴۰۵ در همین حدود است، حال آنکه موتور به کار رفته در سدان اسپرت سوبارو نزدیک به ۷ برابر قدرت بیشتری تولید می‌کند!

سوبارو می‌گوید پروژه Project Midnight با هدف دستیابی به سرعت‌های بالا طراحی شده است. از این رو مهندسان کمپانی توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک داشته‌اند. با دقت در تصاویر، این امر کاملاً ملموس است و اسپویلر حجیم جلو، بالچه‌های متعدد، باله عقب و گلگیرهای برآمده تاکید می‌کنند که با خودرویی بسیار آیرودینامیک طرف هستیم. این سامورایی مشکی‌پوش روی رینگ‌های ۱۸ اینچی حرکت می‌کند و سیستم تعلیق آن به طور ویژه برای نمایش بهترین عملکرد در مسیرهای آسفالته تنظیم شده است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، قرار است سوبارو پروژه جذاب خود را در فستیوال سرعت گودوود در معرض دید عموم قرار دهد. به گفته این شرکت ژاپنی، اسکات اسپید قهرمان مسابقات رالی و راننده اسبق فرمول یک پشت فرمان این خودرو خواهد نشست./جیب


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *