ابرخودروی کلاس لامبورگینی SC63 ماحصل بخشی از استراتژی Direzione Cor Tauri است که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد.
لامبورگینی از نمونه اولیه یک خودروی مسابقهای جدید در فستیوال سرعت گودوود پرده برداشت. این خودرو توسط شاخه اسکوادرا کورسا توسعه پیدا کرده و SC63 نام دارد. قرار است نسخه نهایی این مدل هیبریدی در کلاس هایپرکار از مسابقات استقامت فصل ۲۰۲۴ شرکت کند. پیشرانه این خودرو ۶۷۱ اسب بخار قدرت دارد.
ابرخودروی کلاس لامبورگینی SC63 ماحصل بخشی از استراتژی Direzione Cor Tauri است که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد. براساس این استراتژی لامبورگینی باید تا سال ۲۰۲۴ تمام محصولات خود را با پیشرانه هیبریدی راهی بازار کند. این ابرخودروی کلاس LMDh پیشرفتهترین خودروی مسابقهای ساخت لامبورگینی محسوب میشود.
با آنکه خودروهای مسابقهای کلاس LMDh قوانین خاصی برای نمای ظاهری دارند، اما لامبورگینی سعی کرده المانهای سنتی خود را به SC63 اضافه کند. شاخصترین این المانها، فرم Y شکل چراغهای جلو و عقب است. رنگآمیزی و طرح بدنه نیز به پرچم ایتالیا و برخی از محصولات اخیر لامبورگینی اشاره دارد. علاوه بر این موارد، داکتها یادآور کونتاش هستند و فرم لبه گلگیرها مدل جدید روئلتو را در ذهن تداعی میکند.
برای تهیه شاسی مونوکوک SC63، لامبورگینی شرکت فرانسوی لیجیر (Ligier) را انتخاب کرده است. شاید بدانید براساس قوانین، شرکتکنندگان در مسابقات اسقامت باید از بین گروهی معین از کمپانیهای مورد تأیید، شاسی را تهیه کنند.
نیروبخش لامبورگینی SC63 یک پیشرانه هیبریدی است. این پیشرانه شامل موتور جدید V8 میشود، موتوری که ۳.۸ لیتر حجم دارد و دو توربوشارژر آن را پرخورانی میکنند. براساس مقررات، مجموع قدرت این پیشرانه به ۶۷۱ اسب بخار محدود است. در خودروهای LMDh همه شرکتکنندگان از یک نوع گیربکس مشترک استفاده میکنند. بااینحال، لامبورگینی تغییراتی را در ضرایب دندهها اعمال کرده است.
از لامبورگینی SC63 تنها دو دستگاه راهی پیست مسابقات خواهد شد. یکی از این دو دستگاه بهطور کامل در فصل ۲۰۲۴ از مسابقات استقامت قهرمانی جهان شرکت خواهد کرد. مدل دیگر به ایالاتمتحده اعزام میشود تا در مسابقات استقامت این کشور حضور پیدا کند. هر دو دستگاه در اختیار تیم Iron Lynx خواهد بود.
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، لامبورگینی SC63 فعلاً در مرحله تست و توسعه قرار دارد و آماده شرکت در مسابقات نیست.
ثبت نظر