مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

منهارت ئی۳۰ ؛ چرا این ب ام و تمام نمی شود؟!

منهارت پرفورمنس تیونر بسیار مطرح آلمانی که ارتباطات نزدیکی با ب ام و دارد، در یکی از جدیدترین پروژه های خود سراغ ب ام و ئی۳۰ ام رفته تا یک هیولای جدید را معرفی کند. این پروژه ” ۳.۵ توربو ام اچ۳ ” نام دارد.

ئی۳۰ (E30) یک کد افسانه ای در صنعت خودرو است و مفهوم عمیقی را همراه خود دارد. عاشقان ماشین مخصوصا ب ام و به خوبی می دانند که ئی۳۰ یکی از جذاب ترین پلتفرم های معرفی شده توسط طراحان باواریائی است که سال ۱۹۸۲ معرفی و تا ۱۹۹۴ روی خط تولید قرار داشت.

ب ام و ئی۳۰ در کلاس سگمنت دی قرار می گیرد. این گروه میزبان خودروهای لوکس کوچک است. ب ام و ئی۳۰ با توجه به سال تولید از منظر ابعاد ۴۳۲۰ تا ۴۴۶۰ میلیمتر طول، ۱۶۴۵ میلیمتر عرض و ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ میلیمتر ارتفاع داشت.

وزن خالص خودرو نیز ۱۰۸۰ و ۱۲۰۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

ب ام و ئی۳۰ در تاریخ خودرو جهان نیز یک محصول شاخص و دارای اهمیت محسوب می شود، اما چرا

در پاسخ به این سوال وارد جزئیات تخصصی و خیلی پیچیده نمی شویم بلکه با یک پرسش دیگر همه چیز را پاسخ می دهیم! به نظر شما چه دلیلی دارد که هنوز این خودرو در سراسر جهان طرفدار دارد؟ چه دلیلی دارد که هنوز هنگامی که این خودرو را در خیابان مشاهده می کنید محو زیبایی آن می شوید؟
جالب آنکه نمونه های تمیز ب ام و ئی۳۰ در ایران قیمت مشخصی ندارند و حتی ۱ میلیارد تومان هم برایش قیمت مشخص می شود!

زبان طراحی قدرتمند ب ام و در ارائه این محصول شرایطی را ایجاد کرده که نمی توان زمانی برای پایانش متصور شد، پس ئی۳۰ از آن پلتفرم های جاودانه صنعت خودرو است.

منهارت پرفورمنس تیونر بسیار مطرح آلمانی که ارتباطات نزدیکی با ب ام و دارد، در یکی از جدیدترین پروژه های خود سراغ ب ام و ئی۳۰ ام رفته تا یک هیولای جدید را معرفی کند. این پروژه ” ۳.۵ توربو ام اچ۳ ” نام دارد.

منهارت در بخش پیشرانه از تپنده ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری آلپینا بی۷ اس توربو برای این ئی۳۰ استفاده کرده است. البته فقط یک جابجایی ساده نیست و بسیاری از قطعات مهندسی جدیدی را پشت سر گذاشته اند. سیستم اگزوز جدید اختصاصی منهارت پرفورمنتس، اینترکولر و توربو جدید، ریمپ و بسیاری دیگر از تغییرات شکل گرفته تا میزان خروجی به ۴۰۵ اسب بخار و گشتاور به ۶۴۹ نیوتن متر برسد. جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز با محور عقب در ارتباط است.

منهارت از رینگ های اختصاصی ۱۹ اینچی مشکی مات ۶ پره دوبل برای این ب ام و استفاده کرده که در هماهنگی با رنگ قرمز دور رینگ و کالیپر سیستم ترمز برمبو بسیار جذاب شده است. در این معجون می توان دیسک ۱۳ اینچی سیستم ترمز را نیز مشاهده کرد.

(ترمزهای عقب در حالت استاندارد حفظ شده اند اما برای جلو از کالیپر ۴ پیستونه و دیسک ۱۳ اینچی استفاده شده است.)

سیستم تعلیق حرفه ای از برند اچ اند آر نیز این مجموعه را جذاب تر از هر زمان کرده است.

رنگ بدنه نیز کد خاصی از سبز پررنگ مات است و از پنل های فیبرکربن در قسمت های مختلف مانند اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب استفاده شده است.

منهارت پرفورمنس قیمت این تخفه دهه نودی را هنوز مشخص نکرده است./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *