مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

ناوگان تاکسی‌های رباتیک خودران در شهرهای آمریکا

شرکت «ویمو» موفق شده است تا تایید «کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا» را دریافت کند و تاکسی‌های بدون راننده خود را در شهرهای بیشتری به کار بگیرد.

 «کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا»(CPUC) پیشنهاد «ویمو»(Waymo) شرکت تحت مالکیت شرکت «آلفابت»(Alphabet) را برای گسترش خدمات تاکسی رباتیک کاملا خودران به لس‌آنجلس و برخی از شهرهای نزدیک سن‌فرانسیسکو تأیید کرده است.

  ویمو که در حال حاضر در سن‌فرانسیسکو و فینیکس فعالیت می‌کند، در ۱۹ ژانویه برای گسترش خدمات بدون راننده خود درخواست داد و گفت که با سیاستگذاران و سازمان‌های اجتماعی همکاری خواهد کرد. کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا ماه گذشته، این برنامه را برای بررسی بیشتر به حالت تعلیق درآورد.

یکی از مقامات ویمو در اطلاعیه‌ای که روز جمعه در وبسایت شرکت پست شد، نوشت: ویمو خدمات مسافربری بدون راننده را در مناطق مشخص‌شده لس‌آنجلس و سن‌فرانسیسکو آغاز خواهد کرد و این طرح از امروز قابل اجراست.

این تصمیم با اعتراضاتی از سوی جنوب سن‌فرانسیسکو، شهرستان سن‌متئو و اداره حمل و نقل لس‌آنجلس همراه شد.

این تایید در بحبوحه افزایش دشمنی عمومی نسبت به تاکسی‌های رباتیک پس از تصادفات مربوط به ویمو و رقیب آن شرکت «کروز»(Cruise) زیرمجموعه شرکت «جنرال موتورز»(General Motors) به دست آمده است.

یک تاکسی رباتیک ویمو در ماه فوریه و در میان جشن‌های سال نو چین در محله چینی سن‌فرانسیسکو متوقف شد، مورد حمله قرار گرفت و به آتش کشیده شد. این اتفاق پس از حادثه‌ای رخ داد که در آن یک خودروی دیگر ویمو در یک تقاطع با یک دوچرخه‌سوار برخورد کرد./ایسنا


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *