از لامبورگینی اوروس به عنوان جذاب ترین شاسی بلند جهان نام می برند. از سوی دیگر برخی منابع ارزشمند خودرویی بین المللی نیز آن را سریع ترین شاسی بلند استاندارد جهان نیز لقب داده اند تا این موارد به همراه ارزش برند و لوگوی لامبورگینی مجموعا یک خودرو استثنایی را به جهان خودرو اضافه کرده باشد.اما ظاهرا بازهم می توان اوروس را وارد شرایط خاص تری کرد تا همه چیز وارد یک مرحله بالاتر شود و آن حضور نام پرافتخار منصوری تیونر برجسته صنعت خودرو در پروژه ای با نام منصوری وناتوس لامبورگینی اوروس برنزو زناس استایل است.
در این نامگذاری طولانی، ترکیب برنزو زناس به کد رنگ اختصاصی منصوری اشاره دارد که طبیعتا ترکیبی بین رنگ های برنز و طلایی خواهد بود.
یکی از ارزشمندترین بخش های این پروژه به رینگ های وناتوس منصوری مربوط می شود که در اندازه ۲۴ اینچی هم رنگ با بدنه و با کد FD.15 شناسایی می شود. این رینگ ها در محور جلو ۱۰ در ۲۴ اینچی و در محور عقب ۱۲.۵ در ۲۴ اینچ حجم ایجاد می کنند تا جذابیت کار به مراتب در مقایسه با سایز ثابت در هر دو محور افزایش یابد.
منصوری برای تریم داخل کابین از چرم سفید استفاده کرده که ترکیب آن به این برنز طلایی در نوع خود جالب و جدید محسوب می شود.
لامبورگینی اوروس در حالت استاندارد از پیشرانه ۴ لیتری توربودوقلو ۸ سیلندر با ۶۵۷ اسب بخار خروجی و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر استفاده می کند. این تنظیمات شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر را به ۳.۳ ثانیه رسانده است. این شاخص در نسخه پرفورمنس اوروس به ۳.۱ ثانیه کاهش می یابد.
برنامه بروزرسانی منصوری در بخش پیشرانه، میزان خروجی را به ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور را به ۱۱۰۰ نیوتن متر رسانده است تا بیشینه سرعت ۳۲۳ کیلومتر برساعت برای این گاو وحشی ۲۱۳۲ کیلوگرمی ثبت شود. با این تنظیمات، شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر به ۲.۹ ثانیه نزدیک می شود.
کیت بدنه مورد استفاده منصوری برای وناتوس جزئیات بسیار جالبی را همراه خود دارد. در قسمت عقب یک دیفیوزر فوق حرفه ای را می بینیم که خروجی سیستم اگزوز در مرکز قرار دارد و ظاهری مثلثی با ۳ خروجی را ارائه می دهد.
در قسمت دماغه نیز سپر اصلی یک حجم هندسی کامل با اشکال و تفاوت سطح بسیار متنوع ایجاد کرده است که ظاهر اسپرت لامبورگینی وناتوس را به مخاطب معرفی می کند./عصر ایران
ثبت نظر