مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

ویکوو کاپکا؛ یادگار جسورانه صنعت خودرو!

ویکوو نام یک برند خودرویی است که جز ناشناخته ترین های این صنعت به شمار می رود. برند ویکوو در واقع ترکیبی از بخش ابتدایی Wichterle & Kovářik است. این کمپانی خودروسازی در پرستیه یو جمهوری چک کار خود را آغاز کرد و در فاصله سال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۷ به تولید کامیون و خودرو مشغول بود.

اما علت اشاره به نام این خودروساز به محصول متفاوت و شاخص آن مربوط می شود که در سال ۱۹۳۱ در خانواده ۳۵ ویکوو و با نام کاپکا معرفی شد. بدین ترتیب نام دقیق و کامل خودروی مذکور می شود: ویکوو ۳۵ کاپکا مدل ۱۹۳۱

ویکوو کاپکا ظاهری بسیار عجیب و متفاوت برای دهه ۳۰ میلادی داشت، البته در دوران کنونی نیز ظاهر این خودرو برای مخاطبی که تصویر آن را مشاهده می کند، اصلا متعارف نیست و بسیار جلب توجه می کند.

اپکا در واقع بر پایه شاسی ویکوو ۳۵ توسعه یافت. هدف طراحان کاپکا دستیابی به سطح جدید از یک خودروی ائروداینامیک برای تولید انبوه بود اما این در نهایت این پروژه به موفقیت نرسید. به رغم آنکه ویکوو کاپکا به خوبی هم در نمونه های اولیه تولید شد اما قیمت بالا، مصرف سوخت غیر بهینه و مواردی از این قبیل موجب شد تا در نهایت پروژه متوقف شود. در نهایت فقط ۶ دستگاه ویکوو ۳۵ کاپکا تولید شد.

اما در تاریخ صنعت خودرو همواره از کاپکا به عنوان یک پروژه بسیار جسورانه یاد می شود. جالب است بدانید بخش مهمی از ساختار بدنه کاپکا چوبی بود که روی شاسی ویکوو ۳۵ قرار گرفت و سپس با ورق فلزی پوشانده شد.

با توجه به شکل متفاوت دماغه ویکوو کاپکا، برای آن یک رادیاتور جدید و همچنین باک جدید طراحی شد.

ویکوو ۳۵ کاپکا

شکل جدید بدنه کاپکا موجب افزایش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن آن در مقایسه با سدان استاندارد ویکوو ۳۵ شد که همین مساله اثر مهمی در افزایش مصرف سوخت و فرمان پذیری آن داشت.

ویکوو ۳۵ کاپکا در فاصله بین محورها، شاخص ۲۸۰۰ میلیمتر را ثبت کرد. وزن خودرو نیز ۱۲۰ کیلوگرم اشاره شده است. فاصله بین چرخ های یک محور در جلو و عقب نیز ۱۲۸۰ میلیمتر ثبت شده است.

پیشرانه در قسمت جلو قرار داشت و برای سیستم خنک کننده آن از مایع استفاده شد. تپنده ۴ سیلندر ۱۷۴۳ سی سی آن با یک کاربراتور زنیت برابر با ۳۵ اسب بخار خروجی و ۱۱۴ نیوتن متر گشتاور را ثبت کرد./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *