مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

پایان تلخ سانگ یانگ و آغازی برای KG Mobility؛ تحول بزرگ قدیمی‌ترن خودروساز کره جنوبی

کمپانی سانگ یانگ موتورز از این به بعد با نام KG Mobility به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کمپانی سانگ یانگ موتورز از این به بعد با نام KG Mobility به فعالیت خود ادامه خواهد داد. این برند که قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود، دوران خوبی را سپری نمی‌کند و چندی قبل به‌خاطر مشکلات مالی فراوان، اعلام ورشکستگی کرد. شرکت KG Group حالا به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار سانگ یانگ موتورز، قصد دارد با این سیاست وجهه بد و خاطرات ناخوشایند گذشته را از اذهان پاک کند.

خبر مربوط به تغییر نام شرکت سانگ یانگ در جریان یک رویداد که توسط انجمن خبرنگاران خودرویی کره جنوبی برگزار شد، به اطلاع عموم رسید. البته این امر نیازمند دریافت تأییدیه از سهامداران عمومی کمپانی است. برای دریافت این تأییدیه، جلسه‌ای در ماه مارس برگزار خواهد شد. شاید بدانید گروه KG جزو شرکت‌های کره‌ای فعال در زمینه فولاد و مواد شیمیایی است. این هولدینگ بزرگ آگوست گذشته ۶۱.۶۸ درصد از سهام سانگ یانگ را تصاحب کرد.

 

 

 

تغییر لوگو و تمرکز روی یک استراتژی جدید

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، هدف اصلی از تغییر نام سانگ یانگ، پاکسازی خاطرات بد گذشته و آغاز عصری جدید برای باسابقه‌ترین خودروساز کره جنوبی است. با تولد برند KG Mobility، این شرکت طبیعتاً لوگوی خود را تغییر خواهد داد و رویه و سیاستی متفاوت را نیز در پیش خواهد گرفت. ضمن اینکه واژه Mobility نشان می‌دهد این برند جدید روی سرویس‌های مربوط به حمل‌و‌نقل اشتراکی هم تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.

رئیس هیئت‌مدیره گروه KG تغییر نام سانگ یانگ را «یک تصمیم بسیار سخت» توصیف می‌کند. وی معتقد است هرچند نام این کمپانی خاطرات خوبی را در اذهان مجسم می‌کند، اما حالا اصلاً وجهه مناسبی ندارد. طبق صحبت‌های آقای Kwak Jea-sun، محصولات آتی با لوگوی KG وارد بازار خواهند شد.

فراز‌و‌نشیب زیاد در طول تاریخ

این اولین‌باری نیست که هویت شرکت سانگ یانگ دچار تغییر و تحول می‌شود. برندی که ما اکنون تحت این عنوان می‌شناسیم، در سال ۱۹۵۴ و با نام دونگ-هوان موتور تأسیس شد. در سال ۱۹۶۳ این برند با ادغام در شرکت دونگ‌بانگ موتور به Ha Dong-hwan Motor Corporation تغییر هویت داد.

در سال ۱۹۷۷، این برند باز هم با تغییر نام به Dong-A Motor تبدیل شد. سال ۱۹۸۴ شرکت Keohwa این برند را خریداری کرد. دو سال بعد این برند به گروه تجارت سانگ یانگ واگذار شد و از سال ۱۹۸۸ تا ۳۵ سال با عنوان سانگ یانگ به فعالیت خود ادامه داد.

در طول ۳۵ سال گذشته، مالکیت این برند کره‌ای چند‌بار تغییر پیدا کرده است و در مقاطعی شرکت‌های دوو، سایک (SAIC) و ماهیندرا مالک آن بوده‌اند. حالا باید منتظر ماند و دید که تحت لوای گروه KG این برند چه سرنوشتی خواهد داشت. آیا این گروه خواهد توانست ناجی قدیمی‌ترین خودروساز کره‌ای باشد؟

گفتنی است تیوولی، XLV، کوراندور، رکستون، تورس و پیکاپ موسو مدل‌هایی هستند که با نشان سانگ یانگ تولید می‌شوند. این کمپانی در بازار ایران نیز حضور دارد.

سانگ یانگ

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *