مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

چراغ راهنمای جدید مزدا با الگوبرداری از تپش قلب انسان معرفی شد

این چراغ‌ها با الهام از ضربان قلب انسان طراحی شده‌اند و هنگام فعال‌شدن حس مثبتی به بیننده منتقل می‌کنند.

خودروهای امروزی در کنار تجهیز به آخرین فناوری‌ها، از نظر جزئیات نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارند. رقابتی که بر سر این موضوع وجود دارد، باعث می‌شود خودروسازان برای جذب مشتریان خلاقیت بیشتری به‌خرج بدهند. چراغ‌ راهنمای جدید شرکت مزدا، نتیجه این رقابت است. این چراغ‌ها با الهام از ضربان قلب انسان طراحی شده‌اند و هنگام فعال‌شدن، حس مثبتی به بیننده منتقل می‌کنند.

چراغ راهنمای جدید مزدا با کراس‌اوور CX-30 معرفی شد. ایده اولیه این چراغ در ذهن «آتسوشی یوشیدا» شکل گرفت؛ فردی که وظیفه هدایت دپارتمان طراحی چراغ‌های محصولات مزدا را بر عهده دارد. آقای یوشیدا معتقد است هرچند استفاده از تکنولوژی LED در چراغ‌های راهنما مزایای زیادی دارد، اما روشن و خاموش‌شدن یکباره و ناگهانی آن‌ها حسی سرد و دیجیتالی منتقل می‌کند. وی تأکید دارد این امر با اصل «طراحی‌های انسان-محور» که مزدا به آن اهمیت می‌دهد، هماهنگ نیست.

آقای یوشیدا در این رابطه می‌گوید چراغ راهنما باید تصمیم راننده را به‌شکلی مؤثر اطلاع‌رسانی کند و بتواند توجه عابرین پیاده و سایر رانندگان را جلب کند. او امیدوار است حس قلب انسان که در روشن‌شدن آنی و خاموش‌شدن تدریجی چراغ راهنمای جدید مزدا تبلور پیدا کرده، اضطراب راننده را کاهش دهد و حس آرامش و ایمنی را در بیننده ایجاد کند.

برای اینکه عملکرد چراغ‌های راهنمای مزدا مشابه با ضربان قلب باشد، آقای یوشیدا و همکاران وی، به‌دقت نوار قلب و موج‌های آن را بررسی کردند. با مشاهده نتیجه، باید تلاش‌های تیم طراحی مزدا را ستود؛ چرا که پالس‌های چراغ راهنمای جدید این شرکت به‎‌خوبی حس ضربان قلب را ایجاد می‌کند.

دو سال تلاش برای طراحی چراغ راهنمای جدید مزدا

شاید فکر کنید فرایند طراحی و ساخت چراغ راهنمای جدید مزدا چند روز و یا نهایتاً چند هفته زمان برده است، اما آقای یوشیدا می‌گوید ساخت چراغ راهنمایی که برای تولید انبوه آماده باشد، دو سال طول کشیده است! جالب آنکه طبق صحبت‌های آقای یوشیدا، آن‌ها بار اول نتوانسته‌اند پروژه خود را در مهلت معین تکمیل کنند. براساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار بود این چراغ‌ها با مزدا ۳ وارد مدل‌های تولید انبوه شوند، اما خاموشی نامنظم، ژاپنی‌ها را این کار منع کرد.

در شرایطی که رقابت بین خودروسازان به‌سمت پیشرانه‌های برقی و فناوری خودران می‌رود، آتسوشی یوشیدا می‌گوید تمرکز وی و اعضای تیمش بیشتر روی تمایز ظاهری است. درواقع او می‌خواهد محصولات مزدا از لحاظ طراحی و جزئیات بدنه بیشترین جلب‌توجه را داشته باشند.

گفتنی است در این پروژه، مزدا با شرکت استنلی الکتریک (.Stanley Electric Co., Ltd) همکاری می‌کند. این شرکت جزو تأمین‌کنندگان اصلی کمپانی ژاپنی است./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *