مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

چراغ روشنایی در روز خطر تصادف را تا ۸.۸ درصد کاهش می‌دهد

میزان کاهش تصادفات در سرعت‌های بالاتر و در زمان طلوع و غروب در مقایسه با طول روز بیشتر است.

مطالعه‌ای که به‌تازگی توسط مرکز پژوهش تصادفات دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا انجام شده است، نشان می‌دهد که خودروهای مجهز به چراغ‌ روشنایی در روز خودکار به‌لحاظ آماری کمتر از خودروهای فاقد این چراغ‌ها دچار تصادف‌های مربوط به کاهش دید می‌شوند.

ین پژوهش از داده‌های پلیس نیو سوث ولز، ویکتوریا، کوئینزلند و استرالیای غربی برای تخمین میزان تأثیر چراغ‌های روز در کاهش تصادف خودروها در روز به‌دلیل کاهش دید استفاده کرده است.

این مطالعه نشان داد که چراغ روشنایی در روز خطر تصادف را تا ۸.۸ درصد کاهش می‌دهد. میزان کاهش تصادفات در سرعت‌های بالاتر و در زمان طلوع و غروب در مقایسه با طول روز بیشتر بوده است.

داده‌‌های مورد استفاده در این مطالعه، درواقع گزارش‌های تصادف پلیس برای حوادثی بود که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ رخ داده‌اند. این به پژوهشگران اجازه داد تا با استفاده از داده‌های دقیق مشخص کنند که کدام خودروها چراغ روز داشته‌اند. مدل‌هایی که چراغ روز در آن‌ها به‌عنوان آپشن ارائه می‌شود، از این پژوهش حذف شدند.

تأثیر شگرف چراغ روشنایی در روز بر تصادفات هنگام غروب آفتاب

این مطالعه نشان داد که چراغ روز به میزان ۷.۶ درصد در کاهش تصادف در طول روز مؤثر بوده، درحالی‌که در زمان طلوع یا غروب آفتاب، کاهش خطر تصادف به ۲۰.۳ درصد رسیده است.

به‌طور کلی، نصب چراغ روشنایی در روز روی خودروها منجر به کاهش قابل‌توجه خطر تصادف به میزان ۸.۸ درصد شده. بهترین آمار کاهش خطر تصادف نسبی تخمینی با کمک چراغ روز ۲۳.۸ درصد برای تصادفات در طلوع یا غروب آفتاب در مناطق با محدودیت سرعت بیش از ۷۵ کیلومتر در ساعت بوده است.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که چراغ روشنایی در روز باید به‌عنوان یک فناوری اجباری برای تمام خودروهای جدید در نظر گرفته شود. بااین‌حال، آن‌ها اشاره کردند که میزان این کاهش خطر بالقوه احتمالاً به‌طور متوسط کمتر از تأثیر برخی از جدیدترین فناوری‌های ایمنی کنونی در خودروها است. همچنین با توجه به اینکه داده‌ها مربوط به بیش از پنج سال پیش است، شاید این پژوهش کاملاً قابل استناد نباشد.

چراغ‌های روشنایی در روز درحال‌حاضر در بسیاری از نقاط جهان اجباری هستند. مطالعات مختلفی برای اثبات اثربخشی آن‌ها در اروپا و آمریکا انجام شده است./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *