مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse با طراحی عجیب معرفی شد

کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse در نمایشگاه خودروی مونیخ رسماً پرده‌برداری خواهد شد.

ب ام و با رونمایی از کانسپت i Vision Dee تصویری کلی از محصولات خود در آینده نزدیک را ارائه کرد. حالا به فاصله چند ماه این شرکت با معرفی یک مدل مفهومی دیگر، جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود برای سال‌های پیش رو را آشکار کرده است. این مفهومی جدید Vision Neue Klasse نام دارد و همانند i Vision Dee از طراحی عجیب و غریبی برخوردار است.

طراحی آینده‌نگرانه کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse

کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse در نمایشگاه خودروی مونیخ رسماً پرده‌برداری خواهد شد. در نمای روبه‌رو این خودروی مفهومی شباهت زیادی به i Vision Dee دارد. کاپوت موسوم به «پوزه کوسه» در این کانسپت هم به چشم می‌خورد. جلوپنجره جدیدترین مفهومی باواریایی‌ها دارای ساختار پیچیده‌ای است و در دو طرف به چراغ‌های مورب دوقلو ختم می‌شود. همچون همیشه جلوپنجره شامل دو المان کلیوی‌شکل است. این جلوپنجره به‌خاطر تجهیز به نورپردازی، می‌تواند گرافیک متفاوتی را به نمایش بگذارد. ب ام و می‌گوید المان‌های موجود در جلوپنجره از طریق فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند.

سپر جلوی کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse ساختاری یکپارچه دارد و فاقد هرگونه ورودی هواست. در زیر این سپر مهندسان یک دیفیوزر حجیم مشکی‌رنگ تعبیه کرده‌اند. این دیفیوزر در همکاری با رینگ‌های جدید ۲۱ اینچی چهره‌ای به‌مراتب اسپرت‌تر از i Vision Dee به Vision Neue Klasse می‌بخشد. بد نیست اشاره کنیم رینگ‌های موجود در این مفهومی جدید از رینگ‌های به‌کارررفته در خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک ب ام و الهام گرفته شده‌اند.

در نمای عقب، جراغ‌های اصلی الگویی نسبتاً متقارن با جلوپنجره دارند. این چراغ‌ها دارای قابی ساده هستند، اما گرافیک آنها پیچیده و سه‌بعدی است. مثل نمای روبه‌رو، در زیر سپر عقب نیز یک دیفیوزر حجیم مشکی‌رنگ وجود دارد. اگر با دقت به تصاویر کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse نگاه کنید، خواهید دید که لوگوی جدید کمپانی روی بدنه چاپ شده و خبری از لوگوی فلزی نیست.

۳۰ درصد برد حرکتی بیشتر

ب ام و بدنه کانسپت Vision Neue Klasse را «تقریباً یک‌تکه» توصیف می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود ایرودینامیک خودرو در سطح بالایی باشد. آنطور که ب ام و اعلام کرده است، این ویژگی برد حرکتی کانسپت Vision Neue Klasse را در مقایسه با مدل‌های برقی کنونی کمپانی ۳۰ درصد و راندمان را ۲۵ درصد بهبود می‌بخشد.

بهره‌مندی از نسل ششم تکنولوژی eDrive

ب ام و مانور ویژه‌ای روی نسل ششم تکنولوژی eDrive خود می‌دهد. براساس اطلاعیه رسمی، این تکنولوژی در کانسپت جدید ۲۰ درصد چگالی بیشتر، ۲۵ درصد راندمان بهتر و ۳۰ درصد سرعت شارژ بالاتر را ارائه می‌کند.

ب ام و درباره مشخصات فنی و مسافت قابل پیمایش کانسپت Vision Neue Klasse حرفی به میان نیاورده است. اما می‌دانیم که قوای محرکه eDrive پتانسیل پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد. این قوای محرکه پیشرفته در کارخانه Debrecen واقع در مجارستان تولید خواهد شد. جالب اینکه فعالیت این کارخانه وابسته به سوخت‌های فسیلی نخواهد بود و قرار است انرژی آن از منابع پایدار تأمین شود.

کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse و کابینی پیشرفته و سبز

در داخل کابین ب ام و Vision Neue Klasse با فضایی کاملاً مینیمال و البته گذشته‌گرا روبه‌رو هستیم. غربیلک فرمان حالتی مربع‌مانند دارد و صندلی‌ها از نظر رنگ روکش با داشبورد سِت شده‌اند! ب ام و می‌گوید سعی کرده کابین را فارغ از المان‌های تجملی طراحی کند. به‌همین خاطر اثری از قطعات تزئینی کرومی یا روکش چرم در این بخش نیست. شایان ذکر است حذف مواد سنتی و سادگی کابین، باعث شده میزان تولید آلاینده‌های کربنی کاهش یابد.

ب ام و Vision Neue Klasse به آینده تعلق دارد. درنتیجه این مفهومی آلمانی از آخرین نسخه سیستم اینفوتینمنت iDrive سود می‌برد و امکانات مختلف آن از طریق نمایشگر بزرگ حاضر در قسمت میانی داشبورد قابل مدیریت است. علاوه بر این نمایشگر، راننده می‌تواند از طریق دستیار هوشمند ب ام و و دکمه‌های متعدد روی فرمان تنظیمات گوناگون را انجام دهد. مکمل نمایشگر لمسی و دستیار هوشمند، تکنولوژی جدیدی است که ب ام و از آن با نام «دید پانورامیک» یاد می‌کند. این تکنولوژی را می‌توان نسخه تکامل‌یافته هداپ دیسپلی دانست. به‌لطف این تکنولوژی، اطلاعات و داده‌های لازم روی کل سطح شیشه جلو منعکس می‌شود و هم راننده و هم سرنشین کناری می‌توانند به‌وسیله ژست‌های حرکتی با المان‌های موجود تعامل داشته باشند.

نکته جالب دیگر کابین اینکه صندلی‌های جلو فقط با یک پیچ به بدنه متصل شده‌اند تا سرنشینان عقب از فضای پای کافی برخوردار باشند.

شایان ذکر است ب ام و خود را برای معرفی اولین مدل برقی با پلتفرم Neue Klasse آماده می‌کند. این مدل در سال ۲۰۲۵ وارد خطوط تولید کارخانه Debrecen خواهد شد. انتظار می‌رود این مدل در سال ۲۰۲۶ راهی خیابان‌ها شود.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *