مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

کرایسلر ایمپریال ؛ دلبر بنفش ویژه ملکه الیزابت دوم

کرایسلر یکی از شرکت هایی بود که به افتخار تاجگذاری ملکه الیزابت دوم محصولی ویژه را معرفی کرد.

ملکه الیزابت دوم (تولد: ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ – درگذشت: ۸ سپتامبر ۲۰۲۲) در تاریخ ۶ فوریه ۱۹۵۲ به سلطنت رسید، اما تاج گذاری سلطنتی بیش از یک سال بعد در ۲ ژوئن ۱۹۵۳ انجام شد.

کرایسلر یکی از شرکت هایی بود که به افتخار تاجگذاری ملکه الیزابت دوم محصولی ویژه را معرفی کرد. این شرکت یک نسخه ویژه از خودرو ایمپریال مدل ۱۹۵۳ را به نام The Coronation Imperial را تولید کرد که در نوع خود منحصر به فرد بود.

کرایسلر ایمپریال مدل ۱۹۵۳ یک سدان ۴ درب مجهز به پیشرانه ۵.۴ لیتری بود. این پیشرانه توانایی تولید ۱۸۲ اسب بخار نیرو و ۳۱۲ پوند فوت گشتاور را داشت. یک جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را بر عهده داشت و امکان دستیابی به بیشینه سرعت ۹۹ مایل بر ساعت (۱۵۹ کیلومتر بر ساعت) را فراهم می کرد.

کرایسلر ایمپریال ۱۹۵۳ خودرویی در دسترس همه نبود. حتی اگر پول خرید آن را داشتید، هزینه تعمیر و نگهداری از پیشرانه بزرگ، قطعات الکتریکی مختلف و برخی تجهیزات جدید مانند جعبه دنده اتوماتیک یا سامانه تهویه مطبوع، این خودرو را به گزینه ای برای افراد ثروتمند تبدیل می کرد. قطعات یدکی این خودرو کرایسلر نیز ارزان و به آسانی در دسترس نبودند که تعمیر و نگهداری از آن را دشوار می کرد. /عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *