فراری ۴۱۲P یک خودروی مسابقهای نمادین است که در دهه ۱۹۶۰ اثری بینظیر و ماندگار در دنیای اتومبیلرانی بر جای گذاشت.این خودرو که در سال ۱۹۶۷ معرفی شد، به طور خاص برای مسابقات استقامت طراحی شده بود.
فراری ۴۱۲P دارای بدنهای براق و آیرودینامیک ساخته شده توسط پینینفارینا بود.این فراری ۴۱۲P برلینتا تأثیری سریع داشت و در مسابقات قهرمانی جهانی FIA شرکت کرد.
این خودرو در سال ۱۹۶۷ تولید شد و توسط تیم سرهنگ رونی هور خریداری شد.این خودرو با رنگ قرمز مسابقهای ایتالیایی با دماغه آبی کمبریج، یکی از دو خودروی ۴۱۲P بود که در آن سال در کمپین تبلیغاتی حضور داشت.
این خودرو که توسط ریچارد آتوود و لوسین بیانکی هدایت میشد، در مجموع ۱۰۰۰ کیلومتر اسپای بلژیک به مقام سوم رسید و به فراری کمک کرد تا عنوان خود را در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۶۷ حفظ کند.
شاسی ۰۸۵۴ همچنین قبل از خرید دیوید پایپر، در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۶۷ و مسابقه ۶ ساعته برندز هاچ در بریتانیا شرکت کرد.
پایپر از آن برای رقابت در مسابقات پاریس ۱۰۰۰ کیلومتر، ۹ ساعته کیالامی و ۳ ساعته کیپتاون استفاده کرد.تحت مالکیت پایپر، در طول سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۶۹ در اروپا و آفریقای جنوبی مسابقه داد.
در سال ۱۹۶۹، این خودرو توسط کریس کورد، نوه E. L. Cord، که شرکت خودروسازی Cord را تأسیس کرد، خریداری شد.بعداً دست به دست شد و از مجموعههای لرد آنتونی بامفورد، سر پل وستی، جان مککاو و بروس مککاو گذشت و مالک فعلی آن را به دست آورد.سپس تحت یک بازسازی پرزحمت نه ساله قرار گرفت که شامل بازسازی بدنه اصلی و رنگبندی مسابقهای آن روزهای تیم سرهنگ رونی هور بود.
در زیر کاپوت، یک موتور قدرتمند V۱۲ قرار داشت که قادر به تولید اسببخار چشمگیر و عملکرد مهیج در پیست بود.
فراری ۴۱۲P اساساً نسخه جادهای ماشین مسابقهای مدل ۳۳۰P۳ بود که در فیلم “فورد و فراری” به طور برجسته ظاهر شد.خودروهای سری P، جانشین فراری ۲۵۰ LM بودند که برای رقابت در مسابقات استقامتی خودروهای اسپرت/GT ساخته شدند، از جمله این خودرو که در حراج امسال RM Sotheby در مونتری به نمایش درآمد.
شاسی ۰۸۵۴ یکی از دو خودروی اصلی ۴۱۲P است.از زمان بازسازی آن، به طور فعال در نمایشگاه های سراسر ایالات متحده به نمایش گذاشته شده است.این خودرو با کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتر، در آخرین حراجی به قیمت ۴۰ میلیون دلار، یعنی معادل ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است./خبرآنلاین
ثبت نظر