هیوندای در نظر دارد با استفاده از نمایشگر دیجیتال روی جلوپنجره محصولات خود، امکان تبادل پیام با عابرین پیاده یا سایر رانندگان را فراهم کند.
خودروهای امروزی از نظر تکنولوژی تفاوتهای بسیار زیادی با مدلهای متعلق به چند دهه قبل دارند. این اختلاف با گذشت زمان بیشتر و بیشتر میشود؛ چرا که خودروسازان برای جذب حداکثری مشتریان، محصولات خود را با آخرین سیستمها و تکنولوژیهای موجود راهی بازار میکنند. یکی از ایدههایی نسبتاً نوینی که این شرکتها بهدنبال استفاده از آن هستند، نصب نمایشگر دیجیتال بهجای جلوپنجره مشبک است. هیوندای تازهترین برندی است که قصد دارد محصولات خود را با چنین قابلیتی وارد بازار کند.
با کمک نمایشگر موجود روی جلوپنجره میتوان با عابرین پیاده و یا رانندگان سایر وسایل نقلیه تعامل داشت. به بیان دقیقتر، این نمایشگر با نمایش نوشته یا علائم مخصوص، پیامهایی را به سایر کاربران مسیرهای عمومی یا حتی خود راننده منتقل میکند.
ایده هیوندای هنوز بهصورت رسمی معرفی نشده و یکی از کاربران ردیت آن را در یوتوب کشف کرده است. این ایده توسط شاخه «موبیس» هیوندای که درزمینه تولید قطعات جانبی فعالیت دارد، توسعه مییابد. در ویدیوی مربوطه، شاهد نمایش پیامهایی مثل «عبور کنید» و یا خوشامدگویی به راننده هستیم. همچنین امکان اطلاعرسانی فعالبودن حالت رانندگی خودران نیز وجود دارد.
در کنار این، نمایشگر جلوپنجره میتواند دارای کاربردهای دیگری باشد. برای مثال، این نوع نمایشگر مالک را قادر میسازد از گرافیکهای متنوعی استفاده کند که نتیجه آن شخصیسازی آسان و بیدردسر رخ خودرو خواهد بود.
نکته تأملبرانگیز اینکه علیرغم تمرکز خودروسازان روی ایده نمایشگر جلوپنجره، امکان استفاده از آن بهاینزودیها در آمریکا فراهم نخواهد شد. شاید بدانید در خیلی از ایالتهای آمریکا، نصب چراغهای رنگی روی خودروهای عادی ممنوع است تا از مشابهت خودروهای عادی با خودروهای پلیس و امداد و نجات جلوگیری شود.
گفتنی است قبل از هیوندای، چند خودروساز دیگر روی ایده نمایشگر جلوپنجره درحال تحقیق هستند. بامو یکی از این خودروسازان است که با کانسپت i Vision Circular و i Vision Dee علاقه خود را به این ایده نشان داده است. اوپل هم با پیشتر در کانسپت Manta GSe ElektroMod از این تکنولوژی استفاده کرده است./دیجیاتو
ثبت نظر