مرسدسبنز در ادامه روند هیبریدی سازیِ محصولات خود،بعد از AMG GT 63 و C63، به سراغ فولسایزترین سدان خود رفته است.
مرسدسبنز ساعاتی قبل از S 63 E-Performance به عنوان رقیب مهم بیامو ۷۶۰li، رونمایی کرد. این خودرو جزوِ یکی از قویترین اسکلاسهای تاریخ است.
از نظر طراحی،انتظار این را باید داشته باشیم که عناصر و تجهیزات AMG در تمام بدنه خودرو دیده شود. جلوپنجره خاص AMG در کنار لوگوی بزرگ بنز،تمایزِ این خودرو را با دیگر نسخههای اسکلاس نشان میدهد. قسمت پایینیِ سپر جلو کاملا اسپرت شده است.
بَجِ V8 BITURBO و E-Performance و همچنین نوار کرومیِ کشیده در پایینِ رکاب،نمای بغل خودرو را جذابتر کردهاند. رینگهای جدیدِ ۲۱ اینچیِ ۱۶ پره در کنار لاستیک جدید و اسپرت میشلن،جزو تجهیزاتِ جدیدِ این نسخه از اسکلاس هستند.
در نمای عقب به جز نوشتهی AMG و S63 و همچنین دو اگزوز دوبل،تغییرات ظاهریِ زیادی را نمیبینیم. فرمان جدید و اسپرتِ AMG در کابینِ این نسخه از اسکلاس دیده میشود که تفاوتهای کمی با دیگر فرمانهای AMG دارد.
صندلیهای اسپرت با نشان سنتیِ AMG دیده میشود.
اما قلب تپندهی این خودرو؛قوای محرکهی S 63، یک پیشرانه ۴ لیتریِ V8 توئینتوربو و پلاگینهیبرید است که ۷۹۱ اسببخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند!
خروجیِ موتور بنزینی ۶۰۳ اسببخار است. بازه خروجیِ موتور الکتریکی از ۹۴ تا ۱۸۸ اسببخار میباشد.
باتری ۱۳.۱ کیلووات ساعتی وظیفهی تولید قدرت را دارد. انتقال قدرت بهوسیلهی گیربکس ۹ سرعتهی اتوماتیک انجام میشود.
شتاب صفر تا صد اس۶۳، ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن در نسخه بازار آمریکا، ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. در صورتی که نسخه بازار اروپا،حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
مجموعهی موتور الکتریکیِ آن بالای اکسلِ محور عقب قرار گرفته است. ۷ حالت رانندگی برای اس۶۳ پلاگینهیبرید در نظر گرفته شده است.
فرمان پذیریِ ۲.۵ درجهایِ محور عقب هم در این نسخه وجود دارد. هنوز دربارهی قیمت S 63 صحبتی نشده است،اما احتمالا در رِنجِ قیمتیِ ۱۷۰ هزار دلاری عرضه شود.
اس۶۳ از سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد.
منبع؛ خبرآنلاین
ثبت نظر