مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

الزام مراجعه به نمایندگی به منظور فعال‌سازی گارانتی خودرو حذف شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت، الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی گارانتی را حذف کرد.

معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اتخاذ سیاستهای اخیر در زمینه توسعه روشهای فروش خودرو از قبیل طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایگزینی خودرو فرسوده، فروش فوری، فروش فوق العاده (سه ماهه)، پیش فروش حداکثر ۱۲ ماهه و بهویژه عرضه خودرو در بازار سرمایه (بورس کالا) که موجب تقلیل فاصله قیمت کارخانه تا بازار شده است، ضابطه الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی گارانتی را حذف کرد.

تعلیق این ضابطه که به منظور برون رفت از ایجاد فضای دلالی و قیمت گذاری کاذب در سال ۱۳۹۹ از سوی کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به اجرا گذاشته شده بود، با هدف پرهیز از بروز اختلاف فی مابین اشخاصی که قبل از سررسید سرویس اولیه، نسبت به نقل و انتقال خودرو اقدام می‌نمایند، انجام شده است.
پیرو بخشنامه جدید معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با توجه به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماه‌های اخیر و در راستای رفع مشکلات و کاهش شکوائیه‌های متعدد مصرف کنندگان خودروهای مذکور که با ابطال گارانتی مواجه شده‌اند، از شرکت‌های خودروساز خواسته است در چارچوب آیین نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم را تهیه و موضوع در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی درج شود.
پیش از این با توجه به تصمیمات پنجاه و دومین نشست کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشتریان حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد خودرو، برای سرویس اولیه باید به نمایندگی شرکت‌های خودروساز مراجعه می‌نمودند، و در غیر این صورت، شرکت‌های خودروساز مکلف به ابطال گارانتی خودروی مذکور بودند.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *