وقتی نوبت به مقایسه قیمت چری آریزو ۶ اتوماتیک صفر میرسد، باید قیمت هر دو خودرو را با توجه به ویژگی ها و امکانات هر دو خودرو بررسی نمود.
طراحی بسیار جذاب ظاهر و همچنین داخل کابین، برخورداری از آپشنهای کافی، داشتن شتاب مناسب، بهتر بودن عملکرد گیربکس CVT، داشتن فضای جادار کابین و صندوق، کیفیت تولید قابل قبول، داشتن گارانتی و زیاد بودن شبکه خدماتی بسیار خوب از مزایای خودروی چری آریزو ۶ میباشد که توجیه کننده قیمت آن است.
این خودرو شامل معایبی نیز میباشد که برخی از آنها را برایتان ذکر میکنیم. مثل گران قیمت بودن این خودرو نسبت به X55، کاهش قیمت بالا در مدلهای دستدوم، عملکرد تقریبا متوسط کولر خودرو، تعلیق عقب ساده که به هندلینگ و سواری معمولی ختم می شود و حذف بعضی از آپشنهای تکمیلی این خودرو.
علاقه بسیار افراد به کراساوورها موجب شده است که بیشتر اتومبیلسازان تمرکز خود را روی تولید و عرضه اتومبیلهای بلندقامت بگذارند و حاصل این فعالیت کم شدن تنوع در دیگر کلاسهای خودرویی میباشد. به ویژه زمانی که از سطح اتومبیلهای ارزان قیمت و اقتصادی فاصله میگیریم، مشاهده مینماییم که بیشتر انتخابهای موجود در بازار یا شاسیبلند میباشند یا تلاش میکنند با بکارگیری اِلمانهای آفرودی به نحوی خودشان را به شاسیبلندها بچسبانند تا با مد جدید هماهنگ شوند.
چری آریزو ۶ یک سدان نیمه لوکس چینی میباشد که با در نظر گرفتن طراحی خشن و بسیار زیبای آن و داشتن کابین مدرن و خوش ساختش و همچنین آپشنهای رفاهی و ایمنی بسیار مناسبی که دارد دارای پتانسیل بالایی است که برای موفقیت در کشور ایران بسیار خوب میباشد و تا به امروز نیز توانسته نظر افراد زیادی را به خودش جلب کند.
این محصول دارای پیشرانه مشترکی است که با آریزو ۵ مورد استفاده قرار میگیرد، ولی به خاطر دارا بودن گیربکس CVT ارتقاء یافته دارای شتاب بسیار خوبی است و اجازه نمیدهد در مورد تواناییهای حرکتی با کمبودهای خاصی مواجه گردد. همینطور فضای جادار کابین و صندوق در کنار ارگونومی بسیار قابل قبول داخلی و کیفیت متریال بسیار مناسب در افزایش جذابیتهای این اتومبیل زیبا تاثیر زیادی داشته است. البته در بین همه این موارد مثبت مشکلاتی هم دیده میشوند.
در این خودرو سیستم تعلیق آن نیز در ترکیب با لاستیکهای کوتاهش، سواری بسیار نرمی را برای افراد داخل این خودرو مهیا ساخته است و گاهی روی صندلی عقب ضربهها و کوبشهایی احساس میشود. همینطور بایستی در نظر بگیرید که آریزو ۶ یک اتومبیل توربو میباشد و به کیفیت سوخت و سرویسهای دورهای خود حساسیت بیشتری نسبت به اتومبیلهای تنفسطبیعی نشان داده است. اما خوشبختانه این پیشرانه سالها در کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به نوعی سازگاری خودش را با شرایط ویژه ایران به اثبات رسانده است. بنابراین میتوانیم امیدوار باشیم که در صورت رفتار درست با این اتومبیل، خیلی زود دچار خرابی و تحمل هزینه عجیب و غریب آن نمیشویم.
گاهی اوقات برخی افراد ظاهر ماشینهای چینی را به خاطر نداشتن اصالت مورد سرزنش قرار میدهند ولی این مورد میتواند یک مزیت بزرگ نیز داشته باشد و آن هم این است که شرکتهای چینی خودشان را در قید و بند یک شکل خاص و ویژه نمیبینند. بنابراین با آزادی عمل زیادتری محصولات خود را را با مد روز هماهنگ میسازند. مثلا وقتی که دیزاین درونی اتومبیلهای هیوندای مد بودند، آریزو ۵ را بر اساس آن طراحی نمودند و اکنون در محصولات جدید چری شاهد نمونهبرداری از تولیدات آن میباشیم.
برای مثال استفاده نمودن از تنظیمات لمسی بسیار زیاد، دقت زیادتری (نسبت به انواع و اقسام ساده مکانیکی) از متقاضی طلب مینماید و این نکته ممکن است گاهی اوقات به کم شدن تسلط راننده در زمان رانندگی ختم گردد.
همینطور کمبود در تهویه مطبوع تک کاناله و یا آینه وسط بدون سیستم الکتروکرومیک هم برای این سطح قیمتی بسیار ناامید کننده به نظر خواهد رسید. بنابراین درون کابین آریزو ۶ دارای یک فضای بسیار شیک و نسبتا راحت میباشد که جذابیت خاصی دارد، بنابراین مشکلات کمی که دارد زیاد به چشم نمیآید.
چری آریزو ۶ روی همان پلتفرم آریزو ۵ توسعه پیدا کرده است ولی به لطف حجمدهیهای جالب و اغراقآمیز ظاهری با ابهتتر را نشان میدهد.
البته ابعاد و اندازه کلی بدنه نیز کمی بزرگتر است ولی نه آنقدر که بزرگ به نظر میآید. در بخش دماغه دارای چراغهای خشن، همچنین دارای جلوپنجره بزرگ و سپر برجسته و عضلانی میباشد که حس روبهرو شدن با یک سدان بسیار لوکس اسپرت را در ذهن تداعی مینماید و وجود خطوط کاپوت و شکل یکپارچه جلوپنجره با ورودی هوای سپر آن حالتی جذاب را به وجود آورده است.
در بخش انتهایی این اتومبیل دوباره به طراحی حجیم مثل دماغه برمیگردیم و بکارگیری طرح سهبعدی در چراغهای عقب همراه با فرورفتگیها و برآمدگیهای صندوق و همچنین سپر آن با شکل و شمایل خاص و ویژهای ترسیم شده است. موضوع دیگر این است که یک نوار کرومی افقی در تمام قسمتهای عقب بکار برده شده است که شبیه آن در بخش دماغه و روی داشبورد هم مورد استفاده قرار گرفته است و هماهنگی بسیار خوبی را بین بخشهای مختلف این اتومبیل ایجاد کرده است.
متاسفانه برخلاف قیمتگذاری نامناسب و قیمت چری آریزو ۶ اتوماتیک صفر بسیار بالا، همچنان نمیتوانیم رقبای بسیار زیادی برای نماینده آسیا خودرو در نظر بگیریم. زیرا در این دسته قیمتی با فهرست خیلی محدودی از سدانهای خانوادگی روبرو میباشیم که میتوان به اتومبیل کیا سراتو سایپا(صفر کیلومتر ولی با مدل تولیدی ۲ سال قبل) و یا مزدا ۳ دست دوم و X55 اشاره نماییم.
در مورد مزدا ۳ نیز بایستی بگوییم که یک محصول بسیار خوشنام ژاپنی است که در پارامترهایی مانند هندلینگ، ترمز و کیفیت فنی بسیار برتر میباشد و دارای اعتبار برند بیشتر و استهلاک کمتر است. لذا مزدا ۳ جایگزین بسیار مناسبی برای آریزو ۶ به نظر میآید.
اگر پرداخت یکجای هزینه آریزو ۶ در تصور شما نمی گنجد، نگران نباشید. شما میتوانید خودروی دلخواه خود را با اقساط بلند مدت و پیش پرداخت ۴۰ درصدی از آسیا خودرو خریداری نمایید.
با خرید آنلاین چری آریزو ۶ از آسیاخودرو خرید خود را با قیمت واقعی کارخانه انجام دهید. اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید مقاله مقایسه مشخصات فنی آریزو۶ با سوناتا را بخوانید.
ثبت نظر