این منابع عنوان کردند که کمیسیون اروپا مایل بود این دو خودروساز را بهعنوان شرکتهای به اصطلاح همکار طبقهبندی کند و آنها را واجد شرایط تعرفه ۲۰.۸ درصدی بر روی مدلهای ساخت چین آنها کند، در حالی که از تعرفه ۳۷.۶ درصدی کاهش یافته است.
در صورت موافقت، این اولین سازش زودهنگام بروکسل در مورد تعرفهها خواهد بود که به برخی از خودروسازان برتر اروپایی آسیب میرساند، زیرا آنها خودروهایی را در چین تولید و به منطقه وارد میکنند.
صنعت خودروی آلمان نیز به دلیل نگرانی از تلافی چین با این تعرفهها مخالفت کرده است. جایی که خودروسازان آلمانی یک سوم درآمد خود را در سال گذشته به دست آوردند. خودروساز آمریکایی تسلا نرخ تعرفه خود را درخواست کرده است.
بروکسل تا پاییز فرصت دارد تا در مورد تعرفهها که فعلاً مقدماتی است، تصمیم نهایی بگیرد.
طبق گزارش رویترز، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که در حال تجزیه وتحلیل تعدادی از درخواستهای شرکتهایی است که هنوز خودروهای باتریدار در چین تولید نمیکنند و در ادامه این فرآیند ارزیابی نهایی را انجام خواهد داد.
ثبت نظر