مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
رادار های تیگو ۸ پرو

انحراف ناپذیر: مروری بر رادارهای خطی در خودروهای فونیکس

در کنار تضییع حقوق سایر رانندگان، خارج شدن بی‌قاعده از لاین می‌تواند به حوادث جبران‌ناپذیری منجر شود. فارغ از مواردی که رانندگان به صورت عامدانه اقدام به تغییر لاین می‌کنند، خواب‌آلودگی یا حواس‌پرتی ناشی از عوامل خارج یا داخل خودرو، هم از عوامل شایعی هستند که می‌توانند به خروج ناخواسته از لاین و بروز سانحه منجر شوند اما «رادارهای خطی» در سامانه همیار راننده (ADAS) بخشی از تکنولوژی کارآمد در خودروهای فونیکس است که ضمن تسهیل رانندگی، از بروز حوادث این‌ چنینی پیشگیری می‌کند. در این مطلب نگاهی به مجموعه رادارهای خطی خواهیم داشت.

 

مروری بر تاریخچه رادارهای خطی

حدود دو دهه از پیدایش نخستین فناوری ها در این زمینه می‌گذرد که البته با سطح امروزی رادارها تفاوت بسیاری داشته است. شروع این مسیر با سیستم‌های اولیه از سال ۲۰۰۱ در ژاپن آغاز شد و توسعه آن از نیمه دوم همان دهه در اروپا ادامه یافت. در سال ۲۰۰۵، شرکت سیتروئن با استفاده از حس‌گرهای مادون قرمز، انحراف خودرو از خط را تشخیص می‌داد و با لرزش صندلی راننده، او را هوشیار می‌کرد.

 

در سال ۲۰۰۷، آئودی از سیستمی استفاده می‌کرد که با لرزاندن فرمان در صورت خروج از خط موجب هوشیاری راننده می‌شد. در اواخر این دهه نیز شرکت‌هایی نظیر جنرال موتورز، ب ام و، مرسدس و ولوو، برندهای دیگری بودند که از سیستم‌های مشابه برای پیشگیری خروج از لاین بهره می‌بردند. شرکت Mobileye در سال ۲۰۱۲ توانست سیستمی را توسعه دهد که در صورت خروج بدون راهنما به راننده هشدار می‌داد. در سال ۲۰۱۴ هم بخشی یک سامانه دیگر که با تشخیص علائم جاده، سرعت خودرو را تعدیل می‌کرد از جانب تسلا استفاده شد. این سیستم با نام TSR در محصولات فونیکس، به کار رفته است و در آینده بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 

فروش ویژه تیگو 8 پرو مکس IE (اقساطی | نقدی)

فروش ویژه تیگو 8 پرو مکس IE | نقدی و اقساطی | اقساط 60 ماهه | مدت محدود |تحویل تا پیش از پایان سال در خرید نقدی

تماس مستقیم

 

رادارهای خطی در محصولات فونیکس

پژوهش‌های آماری با بررسی تصادفات جاده‌ای ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ حاکی از این است که نرخ تصادف ناشی از فقدان رادارهای خطی، در صورت تجهیز خودرو به این سیستم، کاهش ۱۱ درصدی داشته است؛ همچنین در همین گونه از تصادفات، نرخ جراحات برای سرنشینان خودروهایی که از این تکنولوژی بهره می‌بردند، کاهش ۲۱ درصدی را شاهد بوده است.

خودروهای تیگو ۸ پرو و فونیکس FX از محصولات فونیکس به مجموعه رادارهای خطی مجهز هستند که ۴ عملکرد را شامل می‌شود:

  • رادار هشدار خروج از خط (Lane Departure Warning) که LDW شناخته می‌شود، به عنوان اولین سد در مقابل تغییر لاین عمل می‌کند و در صورت عدم استفاده از راهنما (تغییر لاین ناخواسته) به صورت صوتی و تصویری (روی صفحه کیلومتر خودرو) به راننده هشدار می‌دهد.
  • رادار جلوگیری خروج از خط (Lane Departure Prevention) یا به طور اختصاری LDP بخش دیگری از این مجموعه است که با اِعمال فشار ملایم روی ترمز، برای حفظ موقعیت خودرو به راننده کمک می‌کند.
  • رادار حفظ لاین اضطراری (Emergency Lane Keeping) یا ELK به طور پیوسته مسیر حرکت و فاصله با خطوط را پایش می‌کند و می‌کوشد خودرو را در میانه لاین فعلی نگه دارد.
  • رادار حرکت بین خطوط (Lane Keeping Assist) یا LKA فراتر از هشدار و به صورت نیمه-خودران عمل می‌کند و با به دست گرفتن فرمان، در صورت رفتن به سمت خروج از لاین، خودرو را به مسیر خود باز می‌گرداند.

 

برای کسانی که تجربه رانندگی دارند پوشیده نیست که حفظ لاین خودرو چقدر حیاتی است و تغییر ناخواسته یا ناگهانی آن می‌تواند چه مخاطراتی داشته باشد. خودروهای فونیکس با بهره‌مندی از مجموعه رادارهای خطی، این امکان را می‌دهد که ضمن کاهش ریسک خروج از لاین، خاطری آسوده برای رانندگان فراهم باشد.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *