مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

بررسی مصرف سوخت، شتاب و قیمت x22 اتومات صفر

x22 اتومات صفر در واقع خودرو چری تیگو ۲ است که در بازار ایران با نام ام وی ام ایکس ۲۲ به فروش می رود. ایکس ۲۲ که بر مبنای ام وی ام ۳۱۵ طراحی شده، به پیشرانه ۲.۵ لیتری مجهز شده است که حداکثر می تواند ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمام این نیرو به چرخ های جلو و یک گیربکس ۴ سرعته ی اتوماتیک منتقل می شود. با وجود این مشخصات، قیمت x22 اتومات صفر بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

طراحی و قیمت x22 اتومات صفر

ام وی ام ایکس ۲۲ همانند دیگر محصولات چری طراحی شده است. زبان طراحی چری که این روز ها در اریزو ۵ هم دیده می شود در این خودرو هم به چشم می خورد. از جلو که به خودرو نگاه می کنید بسیار شبیه اریزو ۵ است. این فرم طراحی در کنار قیمت مناسب x22 اتومات صفر یکی از دلایل موفقیت ایکس ۲۲ از نظر فروش در بازار ایران است.

خطی که از کنار چراغ های عقب تا بالای گلگیر های جلو امتداد پیدا کرده، باعث شده نمای کناری ایکس ۲۲ انقدر هم ساده به نظر نرسد. یک تو رفتگی هم در پایین درها مشاهده می کنید که باعث شده خوردو طراحی جذاب تری داشته باشد.

وجود فلاپ های دور گلگیر هم به جذابیت نمای کناری کمک کرده و هم باعث شده که اگر شما به مانعی برخورد کردید رنگ اصلی خودرو اسیب نبیند.

نمای عقب ایکس ۲۲ به جذابیت نمای جلوی آن نیست. چراغ های کوچک و طراحی که متفاوت با دیگر رقبا است البته ممکن است خیلی ها این طرح را نپسندند. اما تو رفتگی روی در صندوق عقب و نمای کرومی که در قسمت وسط وجود دارد و چراغ ها را به هم متصل کرده تا حدی ایکس۲۲ را از سادگی دراورده و موجب شده x22 اتومات صفر با قیمت باورنکردنی خود، واقعا ارزش خرید داشته باشد.

طراحی صندوق عقب

ام وی ام ایکس ۲۲ با اینکه یک کراس اور ساب کانفیک محسوب می شود. اما فضای صندوق عقب اش از استپ وی و چانگان سی اس تیو ۵ بزرگ تر است.

طراحی داخلی

استفاده از تریم دو رنگ از ایکس ۲۲ و این رنگ نارنجی که دور دریچه های تهویه مطبوع و دیگر قسمت ها قرار گرفته است باعث شده است خودرو جذاب و تا حدی اسپورت به نظر برسد.

مشخصات فنی و قیمت x22 اتومات صفر

گیربکس اتوماتیک به کار رفته در ایکس ۲۲ بر خلاف ایکس ۳۳ که گیربکس ضریب متغییر سی وی تی دارد. از نوع ۴ سرعته اتوماتیک است. این استفاده از گیربکس ۴ سرعته ی اتوماتیک یک سری مزایا دارد. ازجمله اینکه ترکیب گیربکس سی وی تی و موتور ۱.۵ لیتری چندان جالب نیست و به همین خاطر کمپانی چری تصمیم گرفته، ایکس ۲۲ را به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک معمولی مجهز کند تا اول شتاب گیری افت چندانی نداشته باشد و دوما هیجان رانندگی را در این خودرو تا حدی وجود داشته باشد. این عوامل در کنار قیمت مناسب x22 اتومات صفر موجب شده خرید این خودرو بین جوانان طرفداران بیشتری پیدا کند.

سیستم تعلیق

در مورد سیستم تعلیق، باید گفت ظاهرا کمپانی چری چندان موفق نبوده و سواری خودرو انچنان نرم نیست. البته این خشک بودن، به اندازه ای که در برخی از خودرو های افرود میبینیم، ازار دهنده نیست اما در کل سواری خودرو چندان نرم نیست همین موضوع باعث می شود ارامش سرنشینان عقب تا حدی بهم بخورد.

اما این خشکی ماشین هم راهکار دارد که البته راه کارش کم هزینه ام نیست. شما می توانید با تعویض لاستیک ها با نمونه ی با کیفیت تر کره ای، المانی، فرانسوی یا هر برند خوب دیگر تا حدی این مشکل را بر طرف کنید که البته با توجه به پایین بودن قیمت x22 اتومات صفر پرداخت این هزینه چندان هم قابل توجه نیست.

 

مزایای خرید و قیمت x22 اتومات صفر

یک نکته ای که لازم است بدانید این است که سعی کنید خیلی به خودرو فشار زیادی وارد نکنید. چرا که وارد آوردن فشار زیاد به خودرو باعث می شود دور موتور بالا رفته و صدای پیشرانه بیشتر بشود و در نهایت با افزایش مصرف سوخت مواجه بشوید.

در ایکس ۲۲ از فرمان هیدرولیکی استفاده شده در حالی بسیاری از خودروهای کمپانی پری از جمله تیگو ۷ یا تیگو ۸، فرمان برقی دارند. همین مسئله باعث شده است رانندگی در سطح شهر با این خودروها، خیلی راحت تر از ایکس ۲۲ باشد. شاید بهتر بود داین ماشین نیز از فرمان برقی استفاده می شد اما به هرحال کمتر بودن امکانات این خودرو موجب شده که قیمت x22 اتومات صفر ارزان تر از سایر محصولات تیگو و آریزو چری باشد که از مزایای آن به شمار می اید.

از دیگر مزایای ایکس ۲۲ این است که به سیستم کنترل پایداری مجهز شده است. سیستمی که در زمان فرمان دادن ناگهانی به کمک شما می اید و تا حدی نمی گذارد خودرو از مسیر اصلی خودش خارج شود.

به گفته کمپانی چری این خودرو، برای استفاده در شهر طراحی و ساخته شده است بنابراین قطعا نمی تواند شتاب خوبی را ارائه بدهد و نمی تواند انطور که باید شتاب گیری کند و هیجان داشته باشد. قیمت مناسب x22 اتومات صفر موجب شده که این خودرو گزینه ی مناسبی برای خانم ها و افرادی است که خیلی به دنبال شتاب گیری و هیجان رانندگی نیستند.

وجود صفحه نمایش لمسی یکی دیگر از نکات مثبت ایکس ۲۲ است که اطلاعات خوبی را به شما می دهد. نرم افزار این خودرو مجهز به جی پی اس است و فایل های صوتی و تصویری را پخش می کند. همچنین بلوتوث دارد که می تواند موزیک هایی که در موبایل شما وجود دارد را پخش کند.

مصرف سوخت و قیمت x22 اتومات صفر

ایکس ۲۲ از نظر مصرف سوخت تا حدی خوب است که بین ۷ تا ۸ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر می سوزاند. این میزان مصرف سوخت برای یک کراس اور ساب کانفیگ با توجه به قیمت مناسب x22 اتومات صفر رقم منطقی به نظر می رسد. نه خیلی پر مصرف است و نه خیلی کم مصرف. البته اگر در جاده با سرعت استاندارد و مجاز رانندگی کنید این عددشاید به ۶.۶ یا ۷ در هر ۱۰۰ کیلومتر هم برسد.

اگر به دنبال خرید اقساطی انواع خودروهای ام وی ام از جمله ایکس ۲۲ پرو هستید، می توانید شرایط فروش آسیا خودرو را بررسی کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *