مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۸ پرو مکس

بررسی تیگو ۸ پرو مکس؛ آشنایی با تیگو ۸ دو دیفرانسیل + قیمت در ایران

تیگو ۸ پرو مکس که از سوی عموم با نام تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل نیز شناخته می‌شود و در بازارهای بین‌المللی با نام Tiggo 8 Pro Max به فروش می‌رسد، نسخه چهارچرخ محرک از شاسی‌بلند محبوب و پرفروش تیگو ۸ پرو است و طی روزهای آینده به بازار کشور هم عرضه خواهد شد. در این مطلب به بررسی تیگو ۸ پرو مکس خواهیم پرداخت و این خودرو را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. تیگو ۸ پرو مکس در بازارهای خارج از ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد و علاوه بر سیستم حرکتی، از موتوری پرقدرت‌تر نیز بهره می‌برد. ترکیب موتور پرقدرت و سیستم حرکتی چهارچرخ باعث شده قابلیت‌های خارج از جاده این شاسی‌بلند لوکس بسیار بیشتر شود. همچنین قیمت تیگو ۸ پرو مکس و شرایط عرضه آن در ایران را نیز در این مطلب مرور خواهیم کرد.

 

بررسی طراحی ظاهری و کابین تیگو ۸ پرو مکس (تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل)

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در بررسی تیگو ۸ پرو مکس، بررسی ظاهر این خودرو و کابین آن است. به‌طور کلی طراحی تیگو ۸ پرو مکس تفاوت چندانی با نمونه‌های تک دیفرانسیل موجود در ایران ندارد اما همچنان می‌توان از روی ظاهر این دو خودرو را از هم تشخیص داد. به این ترتیب با خودروی بزرگی طرف هستیم که طراحی جذابی دارد.

 

در طراحی تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل، شاهد اضافه شدن فریم خاکستری به جلو پنجره خودرو هستیم هرچند همچنان جلوپنجره بزرگ این خودرو یکی از نشانه‌های حضور یک خودرو لوکس است. به‌علاوه طرح قاب چراغ مه شکن جلو نیز تغییر کرده است و دیفیوزر سپر جلو هم جدید است.

 

در نمای جانبی تغییری را شاهد نیستیم و خودرو مشابه مدل‌های پرو است ولی تفاوت اصلی در بخش عقب است. طراحی عقب تیگو ۸ پرو مکس با داشتن چهار خروجی اگزوز (دو خروجی در هر سمت) به‌وضوح اسپرت‌تر از مدل‌های پرو است. به‌علاوه طرح چراغ‌های عقب هم تغییر کرده است و شاهد نصب چراغ‌های عقب یخی در این خودرو هستیم در حالی که چراغ‌های عقب مدل پرو قرمز بودند. همچنین دیفیوزر عقب هم در مدل‌های پرو مکس تغییر کرده است. به‌علاوه این بار به‌جای لوگو فونیکس، شاهد نوشته انگلیسی FOWNIX در عقب خودرو هستیم. در کنار این، بر روی درب عقب خودرو عبارت AWD و نوشته ۳۹۰T به نشانه گشتاور این خودرو به چشم می‌خورد.

 

کابین تیگو ۸ پرو مکس هم مانند کابین تیگو ۸ پرو است. البته در بازارهای جهانی وضعیت این‌گونه نیست چون در مدل‌های خارجی، بعضی از ویژگی‌ها مخصوص مدل‌های پرو مکس است ولی در ایران، مدیران خودرو تیگو ۸ را بالاترین سطح تجهیزات و مشابه تیگو ۸ پرو مکس عرضه کرده است. به این ترتیب خریداران خودرو در ایران، از همان ابتدا، بالاترین سطح کابین و داخل تیگو ۸ پرو را دریافت کرده‌اند.

 

با این شرایط، در کابین تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل، شاهد نصب دو نمایشگر به هم چسبیده بزرگ و سراسری، صندلی‌های بزرگ، سه ردیف صندلی، کنسول بزرگ، سقف پانوراما و … خواهیم بود. از این نظر، تیگو ۸ پرو مکس، فقط کمی پایین‌تر از تیگو ۹ خواهد بود. البته مواردی مانند پنل تهویه جدید، دسته دنده متفاوت، کنترل سیستم حرکتی و … هم در تیگو ۸ دو دیفرانسیل متفاوت از مدل‌های پرو است.

 

نمای بالای تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل

نمای بالای تیگو ۸ پرو مکس

 

بررسی تیگو ۸ پرو مکس از نظر آپشن ها (آپشن های تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل)

ازنظر سطح آپشن ها، بررسی تیگو ۸ پرو مکس نشان می‌دهد این خودرو جایگاه بسیار بالایی دارد و عنوان لوکس‌ترین خودرو بازار ایران را از آن خود می‌کند. البته آپشن های این خودرو بازهم غافلگیری بزرگی برای علاقه‌مندان به محصولات فونیکس نخواهد بود و بسیاری از آن‌ها آشنا هستند. دلیل این مسئله آن است که مدیران خودرو تیگو ۸ پرو را نیز بالاترین سطح تجهیزات عرضه کرده است. به این ترتیب آپشن های تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل، تقریبا مشابه تیگو ۸ پرو خواهد بود.

 

صندلی‌های برقی، سقف پانوراما، سیستم صوتی سونی، نمایشگرهای بزرگ، سیستم‌های ایمنی الکترونیکی متعدد، چراغ‌های LED هوشمند، سیستم رانندگی خودران، دستیار صوتی، اتوهلد و … بخشی از آپشن ها و امکانات رفاهی تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل است.

 

البته تیگو ۸ پرو مکس در بعضی زمینه‌ها بالاتر از مدل‌های پرو قرار می‌گیرد. به‌عنوان نمونه در این خودرو با توجه به ساختار چهارچرخ محرک، شاهد ۶ برنامه رانندگی هستیم (در مقابل ۳ برنامه رانندگی در مدل‌های پرو) چراکه وضعیت‌های حرکت در گل‌ولای، حرکت در برف و رانندگی آفرود نیز به آن اضافه شده است. به این ترتیب تیگو ۸ پرو توانایی‌های بسیار بیشتری در زمینه حرکت در زمین‌های ناهموار و لغزنده دارد. به‌علاوه این بار وضعیت‌های رانندگی بر روی نشان دهنده وسط کابین به نمایش در می‌آید. در کنار این‌ها، تغییر وضعیت رانندگی این بار از طریق یک اهرم (ولوم) در کنسول وسط انجام می‌شود.

 

سیستم استارت-استاپ تیگو ۸ پرو مکس دارای حافظه است و تنظیمات را در خود حفظ می‌کند. کلیدهای پیانویی کنسول وسط حفظ شده‌اند اما کلید تغییر حجم صدا و روشن و خاموش کردن مانیتور به آن‌ها اضافه شده است. تا راننده تنظیمات بیشتری در اختیار داشته باشد.

 

نمایگشر های کابین تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل

نمایگشر های کابین تیگو ۸ پرو مکس

 

بررسی مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های بررسی تیگو ۸ پرو مکس پرداختن به جنبه‌های فنی و به‌طور ویژه موتور و دیفرانسیل و ساختار انتقال قدرت آن است. مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس برخلاف ظاهر و امکانات آن، شباهت چندانی به تیگو ۸ پرو ندارد و در جایگاه بالاتری از تیگو ۸ پرو قرار می‌گیرد. این خودرو موتور بزرگ‌تر و قوی‌تری دارد و به‌علاوه سیستم انتقال قدرت آن نیز دو دیفرانسیل است در حالی که تیگو ۸ پرو دیفرانسیل جلو است.

در این بخش قصد داریم به جزییات بیشتری از مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس بپردازیم.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

موتور تیگو ۸ پرو مکس

قطعا موتور تیگو ۸ پرو مکس یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن برای علاقه‌مندان به این خودرو در ایران خواهد بود. این خودرو با قوی‌ترین موتور تولید انبوه چری تولید می‌شود تا هم توانایی آفرود و هم توانایی حرکت شهری و جاده‌ای آن قدرتمند باشد. تیگو ۸ پرو مکس از یک موتور ۲ لیتری مجهز به توربو شارژر با سیستم تزریق سوخت مستقیم بهره می‌برد که می‌تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

 

قدرت بالای موتور این خودرو برگ برنده آن در رقابت با خودروهای وارداتی در بازار ایران است. در این زمینه باید در نظر داشته باشید، موتور بخش عمده‌ای از خودروهای وارداتی کره‌ای و ژاپنی، در بالاترین مدل‌ها به موتور ۲.۴ لیتری مجهز بوده‌اند که در بهترین حالت قدرتی کمتر از ۲۰۰ اسب بخار دارند. به این ترتیب تیگو ۸ پرو مکس می‌تواند با قدرتی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر، به جنگ آن‌ها برود.

 

به‌علاوه باید به گشتاور بالای تولید شده توسط این موتور هم اشاره کنیم. هرچند عموم مردم به میزان اسب بخار موتور اهمیت می‌دهند اما در زمان حرکت، این گشتاور است که کشش خودرو را ایجاد می‌کند. بالا بودن گشتاور موتور به معنای آن است که کشش خودرو در زمان حرکت بیشتر است. به این ترتیب می‌توانید به‌راحتی در جاده‌های کوهستانی سبقت بگیرید. همچنین شتاب‌گیری های میانی این خودرو با گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری بسیار مناسب‌تر از رقبای وارداتی است.

 

موتور تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل

موتور تیگو ۸ پرو مکس (دو دیفرانسیل)

 

گیربکس تیگو ۸ پرو مکس

گیربکس این خودرو نمونه‌ای آشنا برای ما در ایران است چراکه مشابه گیربکس تیگو ۸ پرو است. به این ترتیب گیربکس تیگو ۸ پرو مکس یک نمونه ۷ سرعته دو کلاچه خیس (غوطه‌ور در روغن است). این گیربکس به‌راحتی می‌تواند از پس گشتاور بالای موتور بربیاید.

 

مزیت بزرگ گیربکس تیگو ۸ دو دیفرانسیل، غوطه‌وری کلاچ‌های آن در روغن است. یکی از مشکلات بزرگ گیربکس‌های دو کلاچه خشک، ضعف آن‌ها در ترافیک‌های شهری است. در این شرایط نیم کلاچ‌های پی‌درپی باعث داغ شدن کلاچ‌های گیربکس می‌شود. اما در مقابل گیربکس غوطه‌ور در روغن، به‌خوبی می‌تواند حرارت را مدیریت کند و اصطکاک آن کمتری است. به این ترتیب عمر گیربکس این خودرو بسیار بالا است. به‌علاوه این گیربکس تعویض دنده‌های بسیار سریعی دارد که در شتاب‌گیری ها می‌تواند موثر باشد.

 

بررسی شاسی بلند جدید فونیکس در زمینه سیستم انتقال قدرت

قطعا اصلی‌ترین بخش در مشخصات فنی تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل آن است. این خودرو همان‌طور که از نام آن مشخص است برخلاف تیگو ۸ پرو (که دیفرانسیل جلو است)، نیرو را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. سیستم انتقال نیروی تیگو ۸ پرو مکس از نوع AWD است به این معنا که سیستم همیشه فعال است و به‌صورت هوشمند میزان گشتاور لازم برای هر چرخ را به‌صورت مستقل تنظیم می‌کند تا همیشه بهترین کشش را داشته باشید.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

نیروی موتور Tiggo 8 Pro Max از طریق گیربکس به چرخ جلو و همچنین با یک میل‌گاردان بلند، به محور عقب می‌رسد. این سیستم به‌صورت خودکار، در هرلحظه وضعیت چرخ‌ها را بررسی کرده و میزان گشتاور چرخ‌ها را بر اساس شرایط تنظیم می‌کند. به‌عنوان مثال در زمان آغاز حرکت، برای جلوگیری از هرزگردی چرخ‌ها، گشتاور بیشتری به چرخ‌های عقب می‌رسد و پس از آن به‌مرور برای کاهش مصرف سوخت، گشتاور بیشتر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در زمان حرکت بر روی زمین‌های لغزنده، سیستم به‌طور خودکار می‌تواند وضعیت را بررسی کرده و گشتاور را به نسبت‌های مختلف به چرخ‌ها برساند تا بالاترین چسبندگی را داشته باشید. این سیستم همچنین در پیچ‌ها هم به‌طور خودکار گشتاور چرخ‌های داخلی و خارجی را تنظیم می‌کند.

 

تمام این تنظیمات به‌صورت هوشمند انجام می‌شود نیازی به دخالت راننده ندارد. به این ترتیب خودرو می‌تواند با توجه به شرایط مسیر و وضعیت خودرو، همیشه بهترین حالت را انتخاب کند. در این حالت راننده بدون نگرانی می‌تواند وارد مسیرهای لغزنده شده یا در برف براند. همچنین در مسیرهای عادی و آسفالت، خودرو برای کاهش استهلاک قطعات و کاهش مصرف سوخت تغییر وضعیت می‌دهد.

 

سیستم دو دیفرانسیل تیگو ۸ تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل

سیستم دو دیفرانسیل تیگو ۸ پرو مکس

 

آفرود تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل چگونه است؟

برای بررسی توانایی‌های آفرود تیگو ۸ پرو مکس باید ابتدا به این مسئله توجه کنیم که این خودرو یک شاسی‌بلند (یا کراس‌اوور بزرگ) خانوادگی است. به این ترتیب باوجود دو دیفرانسیل بودن، یک خودرو آفرودی نیست و نباید از آن انتظار یک خودرو آفرود مانند مدل‌های مختلف جیپ یا لندکروزر را داشت. با این وجود بررسی مدل‌های دو دیفرانسیل تیگو ۸ پرو در کشورهای دیگر نشان‌دهنده توانایی‌های بالای این خودرو در مسیرهای خارج از جاده است.

 

خودروهایی در کلاس تیگو ۸ پرو به سبب ارتفاع مناسب کف خودرو از زمین و توان و گشتاور بالای موتور، توانایی آفرود (یا دقیق‌تر بگوییم حرکت در مسیرهای ناهموار و خارج از جاده) بیشتری نسبت به کراس‌اوور های کوچک دارند. وقتی این توانایی‌ها با ساختار دو دیفرانسیل ترکیب می‌شود، خودرویی به دست می‌آید که می‌تواند در بسیاری از مسیرها همراه شما باشد.

 

 

تیگو ۸ پرو مکس برای چه شرایط آفرودی مناسب است؟

به این ترتیب تیگو ۸ پرو مکس خودروی مناسبی برای حرکت در برف، زمین‌های گل‌آلود، جاده‌های ناهموار، مسیرهای آب‌گرفته با ارتفاع متوسط، حرکت در زمین‌های خاکی و جاده‌های کوهستانی با وضعیت متوسط است. در این شرایط سیستم هوشمند چهارچرخ آن می‌تواند گشتاور مناسب را به چرخ و محور موردنظر برساند تا خودرو گیر نکند. به این ترتیب قطعا می‌توانید برای یک سفر خانوادگی در طبیعت روی تیگو ۸ پرومکس حساب کنید.

 

در مقابل باید در نظر بگیرید تیگو ۸ پرو مکس شاسی مستقل ندارد و به همین دلیل نباید ضربات سنگینی به شاسی وارد شود. به همین دلیل برای یک آفرود سنگین در کوهستان یا پرش از روی رمل‌های بیابان مناسب نیست. همچنین این خودرو به‌صورت استاندارد به تایرهای چهار فصل مجهز است و برخلاف آفرودر های حرفه‌ای، تایرهای ویژه گل‌ولای یا زمین‌های سخت ندارد. به این ترتیب در یک آفرود جنگلی سنگین با گل‌ولای زیاد ممکن است خودرو در مسیر متوقف شود.

 

تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل در جاده خاکی

تیگو ۸ پرو با سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل در جاده خاکی

 

بررسی تیگو ۸ پرو مکس در بازار ایران

با توجه به اینکه فروش تیگو ۸ پرو مکس در بازار ایران به‌زودی آغاز می‌شود می‌توان به بررسی جایگاه و وضعیت این خودرو پرداخت.

 

ورود تیگو ۸ پرو مکس می‌تواند یک انتخاب طبیعی برای بازار باشد. تیگو ۸ پرو با استقبال بسیار خوبی در بازار روبرو شده و توانسته طیفی از خریداران را که پیش از این به دنبال خرید خودروهای وارداتی دست‌دوم بودند به خود جلب کند. اصلی‌ترین دلیل این خریداران، ظاهر جذاب تیگو ۸ پرو، توان فنی مناسب، آپشن های بسیار بالا و البته گارانتی بلندمدت تیگو ۸ پرو بوده است. به‌علاوه قیمت تیگو ۸ پرو مکس این خودرو همچنان از بسیاری از خودروهای وارداتی پایین‌تر است ضمن آنکه امکان خرید آن با شرایط اقساطی هم وجود دارد.

 

با ورود تیگو ۸ پرو مکس به بازار، خرید این خودرو ارزشمندتر هم می‌شود چون هم سطح آپشن های این خودرو بسیار بالا است و هم موتور پرقدرتی دارد. به‌علاوه سیستم دو دیفرانسیل هم می‌تواند افرادی که به دنبال سفرهای خارج از جاده هستند را به خود جلب کند.

 

قیمت تیگو ۸ پرو مکس چقدر است؟

بر اساس شنیده‌ها، حدود قیمت ۲.۲ میلیارد تومان برای تیگو ۸ پرومکس پیش‌بینی می‌شود که به نظر می‌رسد به واقعیت نزدیک باشد چراکه در این زمینه باید اختلاف قیمت این خودرو با مدل ای پرو در بازارهای جهانی و نرخ ارز را در نظر بگیریم. همان‌طور که گفتیم این خودرو در بازارهای جهانی و بازار چین، با نشان چری و به‌عنوان مدلی بالاتر از تیگو ۸ پرو قرار می‌گیرد و به همین نسبت قیمت آن کمی بالاتر از تیگو ۸ پرو است.

 

با این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد در شرایط فعلی (نیمه دی ماه ۱۴۰۱)، قیمت تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل با توجه به قیمت فعلی ارز و قیمت تیگو ۸ پرو، ۲.۲ میلیارد تومان باشد. در این شرایط، تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل باید با خودروهای وارداتی کارکرده کره‌ای و ژاپنی رقابت کند و در این زمینه قطعا موفق خواهد بود. علت این مسئله سطح آپشن های بسیار بالاتر تیگو ۸ پرو مکس و همچنین گارانتی آن است.

 

اگر می‌خواهید زودتر از سایرین از شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس و MVM مطلع شوید شماره تماس خود را در کادر زیر ثبت کنید. ما در آسیا خودرو، شرایط فروش ویژه محصولات را برایتان پیامک می‌کنیم تا زودتر از سایرین از آن مطلع شوید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.


ثبت نظر

۱۲ دیدگاه دربارهٔ «بررسی تیگو ۸ پرو مکس؛ آشنایی با تیگو ۸ دو دیفرانسیل + قیمت در ایران»

حسن سرداری گفت:

کاش یه مقدار بیشتر عکس میذاشتید

نمای کلی بدنه و کابین تیگو ۸ پرو دو دیفارنسیل (تیگو ۸ پرو مکس) با مدل های تیگو ۸ پرو موجود در ایران تفاوتی ندارد.

با سلام

برای هر یک از محصولات، صفحه جداگانه ای در سایت آسیا خودرو وجود دارد که تصاویر بیشتری از خودرو در آن درج شده است. برای سبک تر شدن مطالب و سرعت لود بالاتر، در مطالب بخش بلاگ تنها یک عکس قرار می گیرد. همچنین خوشحال می شویم برای بررسی خودرو از نزدیک، به یکی از شعب آسیا خودرو مراجعه کنید.

فاطمه گفت:

سلام تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل نیست

تیگو ۸ پرو در دو مدل تک و دو دیفرانسیل تولید شده است. مدل های دو دیفرانسیل به زودی در ایران عرضه خواهد شد.

با سلام

همانطور که در مقاله ذکر شده، مدل های پرومکس به عنوان نمونه های دو دیفرانسیل از تیگو ۸ پرو تولید شده اند.

.حسینی گفت:

بعضی دوستان فرمودند محصولات چری از لحاظ گیربکس مشکل دارند و حتی منجر به تعویض انجامیده لطفا توضیح دهید.
در ضمن تیگو ۸ دو دیفرانسیل در ایران مونتاژ شده یانه

سلام

ما در بخش خدمات پس از فروش، مشکل شایعی در زمینه گیربکس تیگو ۸ پرو مشاهده نکرده ایم. گیربکس دو کلاچه این خودرو به دلیل وجود روغن داخل گیربکس، مقاومت زیادی در شرایط سخت ترافیکی دارد. به علاوه با توجه به گارانتی بلند مدت تیگو ۸، در صورت بروز مشکل احتمالی، خودرو تحت گارانتی تعمیر می شود.

تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل هنوز در ایران عرضه نشده است ولی در نهایت مانند سایر محصولات مدیران خودرو در ایران تولید خواهد شد.

.حسینی گفت:

تیگو ۸ دو دیفرانسیل در ایران مونتاژ شده یانه.
اولین بار هست .نمیتوانید جواب دهید .چرا دروغ می‌گویید.

saberiteam گفت:

با سلام

تولید تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل (تیگو ۸ پرو مکس) هنوز در ایران آغاز نشده است. بر اساس برنامه ریزی ها خودرو در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

احمد ولایتی گفت:

سلام قیمت نقدی چنده ضمنا با شرایط ۶۰ماهه چطور پرداخت کنیم

با سلام

تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل هنوز به بازار عرضه نشده است. قیمت و شرایط فروش در زمان عرضه مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *