مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۹ پرو

تیگو ۹ پرو در ایران؛ بررسی جایگاه تیگو ۹ پرو در بازار ایران

در چند ماه اخیر، اخبار متعددی در زمینه تیگو ۹ پرو به‌عنوان جدیدترین محصول برند چری منتشر شده است و به نظر می‌رسد پس از انتشار تصاویر رسمی از داخل و خارج این خودرو و معرفی رسمی آن در چین، شاهد حضورش در بازارهای بین‌المللی باشیم. عرضه تیگو ۹ پرو در ایران می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. با رونمایی تیگو ۹ پرو در ایران، این خودرو می‌تواند باقدرت به رقابت با شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوور‌های وارداتی برود. در این مطلب به بررسی شرایط تیگو ۹ پرو در بازار ایران خواهیم پرداخت.

 

آیا تیگو ۹ پرو در ایران عرضه می‌شود؟

عرضه یک محصول جدی از چری در بازار ایران تابع شرایط متعددی است اما به نظر می‌رسد با روند عرضه محصولات رده بالای چری با برند فونیکس توسط مدیران خودرو، می‌توان انتظار عرضه تیگو ۹ پرو در ایران را هم طی سال آینده داشت.

 

این خودرو از قوای محرکه مشابه مدل‌های ۸ پرو بهره می‌برد و بعضی از بخش‌های الکترونیکی و آپشن‌های آن هم با مدل‌های ۸ پرو و پرو مکس مشترک است و این مزیت بزرگی برای عرضه آن در ایران خواهد بود. به‌علاوه باید به استقبال گسترده خریداران از مدل‌های ۸ پرو مکس نیز اشاره کنیم که نشان داد بازار خودرو ایران کشش مناسبی برای یک خودروی قوی با فضای داخلی بزرگ و سطح بالای آپشن‌ها دارد و همه این‌ها در تیگو ۹ به شکل بیشتری دیده می‌شود. به‌علاوه بررسی کابین تیگو ۹ پرو نشان می‌دهد این خودرو همه ویژگی‌های یک خودرو لوکس مورد پسند بازار ایران را دارد.

 

به این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد در سال آینده، خانواده تیگو شاهد حضور عضو جدید باشد و عنوان بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین خودرو تولید شده در ایران به تیگو ۹ پرو برسد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

جایگاه تیگو ۹ پرو در ایران کجا است؟

هرچند هنوز تاریخ عرضه تیگو ۹ در بازار ایران مشخص نشده است، اما با توجه به خودروهای موجود در کشور و اطلاعاتی که از تیگو ۹ پرو داریم، از هم‌اکنون می‌توان در مورد جایگاه این خودرو در بازار کشور پیش‌بینی‌هایی کرد.

 

در درجه اول باید به رقابت تیگو ۹ پرو با رقبای تولید شده در ایران بپردازیم. در این زمینه می‌توان با اطمینان گفت با عرضه تیگو پرو در ایران، این خودرو در کلاس خود بی‌رقیب خواهد بود. تیگو ۹ پرو حتی در بازار شلوغ کشور چین هم محصولی کم رقیب است چراکه چینی‌ها معمولا کمتر به سراغ تولید خودروهای بزرگ می‌روند و معمولا در کلاس کراس‌اوور‌های متوسط رقابت می‌کنند. به این ترتیب و با توجه به آنکه تنوع خودروهای تولید شده در کشورمان بسیار کمتر از بازاری مانند چین است، می‌توان با اطمینان گفت تیگو ۹ پرو در کشورمان و در بین خودروهای تولید داخل بی‌رقیب خواهد بود.

 

نزدیک‌ترین رقبای این خودرو در بازار داخلی، کراس‌اوور‌های سایز متوسط هستند که همه آن‌ها ازنظر قدرت موتور، فضای داخلی و آپشن‌ها پایین‌تر از تیگو ۹ پرو جای می‌گیرند. به این ترتیب این خودرو با ورود به بازار ایران، می‌تواند بدون رقیب باشد و بر اساس بررسی روند عرضه محصولات رقبا در سال آینده، می‌توان با اطمینان گفت رقیبی برای تیگو ۹ پرو در بازار وجود نخواهد داشت.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

مقایسه تیگو ۹ پرو و رقبای وارداتی در بازار داخلی

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، تیگو ۹ پرو در بازار ایران بیش از هر چیز رقیب مستقیم کراس‌اوور‌ها و شاسی‌بلند‌های وارداتی خواهد بود. البته حتی در این صورت هم می‌توان با اطمینان بالا گفت تیگو ۹ پرو برنده بسیاری از مقایسه‌ها است.

 

خودروهای وارداتی این کلاس، در بهترین حالت در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ وارد کشور شده‌اند و این یعنی حداقل ۵ سال عمر دارند. حتی در معتبرترین برندها نیز، خودرو. با این سن دچار استهلاک می‌شود و به‌مرور نیاز به تعویض قطعات پیدا خواهد کرد ضمن آنکه در این سن، خبری از گارانتی نیز نخواهد بود. در مقابل، تیگو ۹ پرو در بازار از مزیت صفر بودن و البته گارانتی بلندمدت مدیران خودرو برخوردار خواهد بود. به‌علاوه، این خودرو ازنظر توان موتور و به‌ویژه آپشن‌های رفاهی و ایمنی از تمامی خودروهای وارد شده در کلاس کراس‌اوور‌ها و شاسی‌بلند‌ها بالاتر است و بعضی از آپشن‌های آن را در خودروهای لوکس وارداتی چند سال قبل نیز نمی‌بینیم.

 

 

 

رقبا در ایران

اگر به سراغ ابعاد این خودرو برویم، با توجه به طول ۴.۸ متری، شاهد خودرویی هستیم که ازنظر طول و فاصله محورها در کلاس کیا موهاوی و پرادو ۵ درب و هیوندای وراکروز است و از خودروهایی مانند سانتافه و RAV4 بزرگ‌تر است. به این ترتیب شاید بهتر باشد مبنای مقایسه را به خودروهای هم‌اندازه محدود کنیم . اینجا است برگ‌های برنده تیگو ۹ پرو در بازار ایران رو می‌شود. قدرت موتور حدود ۲۵۰ اسب بخاری این خودرو، از موتورهای ۲.۴ لیتری رقبا حدود ۶۰ تا ۷۰ اسب بخار قوی‌تر است و در مقابل موتورهای ۶ سیلندر (که البته واردات آن‌ها بسیار محدودتر بوده و قدیمی‌تر هستند) باوجود حجمی نزدیک به نصف، کمتر از ۳۰ اسب بخار قدرت کمتری ارائه می‌کند.

 

مسئله بسیار مهم‌تر اما قیمت است، جایی که قیمت یک کیا موهاوی با کارکرد بالای ۲۰۰ هزار کیلومتر به بالای ۳ میلیارد تومان رسیده است و تویوتا پرادو‌های کم کارکرد هم قیمتی بالای ۵ میلیارد تومان دارند که در نمونه‌های ۶ سیلندر حتی بالاتر هم می‌رود. این در حالی است که همه این خودروها چند سالی از تولیدشان گذشته است و بدون گارانتی به فروش می‌رسند و حداقل ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند.

 

البته همچنان برخی طرفدار خودروهای وارداتی حتی با کارکردهای بالا هستند و بیش از هر چیز این مسئله را به برند آن‌ها نسبت می‌دهند. اما درنهایت حتی در چنین بازاری هم تیگو ۹ پرو می‌توان برگ‌های برنده خود را رو کند که شامل قیمت پایین‌تر، موتور قوی‌تر در مقایسه با خودروهای چهار سیلندر با حجم ۲.۴ لیتر، صفر بودن، گارانتی بلندمدت، آپشن‌های رفاهی و ایمنی غیرقابل رقابت و البته طراحی به‌روز است.

 

شانس موفقیت تیگو ۹ پرو در بازار ایران

هرچند این بررسی را می‌توان بیش از این ادامه داد اما برای جمع‌بندی بهتر است به سراغ این سوال برویم که آیا تیگو ۹ پرو در بازار ایران موفق خواهد شد؟ پیش‌بینی موفقیت یک خودرو در بازار معمولا دشوار است اما در مورد تیگو ۹ پرو به نظر می‌رسد می‌توان با اطمینان بیشتری صحبت کرد.

 

این خودرو فعلا رقیبی در بین خودروهای تولید داخل ندارد و باید با خودروهای وارداتی رقابت کند. در این بخش از بازار، غیر از برند خودروهای وارداتی، عملا کفه ترازو تقریبا به‌طور کامل به نفع تیگو ۹ پرو است ضمن آنکه قیمت هم یک مزیت بزرگ است، جایی که قیمت این خودرو می‌تواند تا نصف وارداتی‌های هم‌رده‌اش باشد درحالی‌که آپشن‌های رفاهی و ایمنی بسیار بالاتری دارد و از فناوری‌های به‌روزتری هم بهره می‌برد و گارانتی بلندمدتی هم دارد.

 

این خودرو حتی در مقابل خودروهای وارداتی که در آینده به بازار می‌آیند هم برتر است. در روند جدید واردات و با محدودیت در نظر گرفته شده برای سقف قیمت خودروهای وارداتی، در بهترین حالت ممکن است شاهد عرضه کراس‌اوور‌های متوسط باشیم که طبیعتا ازنظر ابعاد و قدرت موتور در رتبه پایین‌تری نسبت به تیگو ۹ پرو جای می‌گیرند. به‌علاوه با سقف قیمتی در نظر گرفته شده، عملا خودروهای وارداتی نمی‌توانند سطح فناوری بالایی را عرضه کنند و به این ترتیب ازنظر آپشن‌های رفاهی و ایمنی هم همچنان برتری با تیگو ۹ پرو در ایران خواهد بود.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *