مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
گیربکس cvt اتوماتیک

قبل از خرید اقساطی چری آریزو ۶ بخوانید

خرید اقساطی چری آریزو ۶ از جمله مقالاتی است که در زمینه خرید خودرو در سایت آسیا خودرو نوشته شده است. در این مقاله سعی کرده ایم تا در مورد ویژگی های فنی و همچنین ظاهری این خودرو در کنار شرایط خرید اقساطی آن توضیحاتی را ارائه کنیم. آریزو ۶ خودرویی است که به عنوان سدان خانوادگی از خانواده آریزو و ساخت شرکت خودرو سازی چینی با نام چری شناخته می شود.

شرایط خرید اقساطی چری آریزو ۶

اولین مورد در خصوص شرایط خرید اقساطی این خودرو آن است که می توانید به سایت اصلی آسیا خودرو مراجعه کرده و در همان صفحه اول با تعیین چند گزینه ساده متوجه شوید که مبلغ اقساط شما چقدر خواهد بود. اولین گزینه تعیین نوع و مدل خودرو است. گزینه دوم تعیین کردن مدت اقساط است. مدت اقساط را می توانید در ۵ بازه زمانی ۱۲ ماهه، ۲۴ ماهه، ۳۶ ماهه، ۴۸ ماهه و ۶۰ ماهه انتخاب کنید. سامانه آسیا خودرو به صورت اتوماتیک مبلغ قسط ماهیانه را تعیین می کند. روش بعدی نیز تماس با شماره تلفن های شعبه است که کارشناسان آن شما را به درستی راهنمایی کنند.

خرید اقساطی چری آریزو 6

بررسی شرایط فنی برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

پیش از تصمیم برای خرید اقساطی چری آریزو ۶ بهتر است شرایط فنی و موتوری این خودرو را بررسی کنیم زیرا موتور یک خودرو می تواند تعیین کند که شما آیا تصمیم به خرید این خودرو را دارید یا خیر. محور حرکتی آریزو ۶ از نوع دیفرانسیل جلو است. این نوع محور حرکتی برای خودروهای سواری و یا همان سدان استفاده می شود که سرعت و شتاب بیشتری را برای خودرو فراهم می کنند.

دومین موضوع در مورد عملکرد فنی یک خودرو مربوط به جعبه دنده و یا همان گیربکس ماشین است. گیربکس این خودرو از نوع CVT با ۹ دنده مصنوعی است که نسبت به گیربکس ساده آریزو ۵ بسیار بهتر است و در ترافیک های سنگین نیز داغ نمی کند. در صورتی که گیربکس داغ کند، خودرو قادر به حرکت نیست و مشکلات بسیاری را برای شما به وجود می آورد.

پیشرانه موتور از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است. موتورهای توربوشارژ به نوعی طراحی شده اند که قدرت و شتاب بیشتری را برای خودرو به وجود بیاورند. ۴ سیلندر بودن این موتور نیز موضوع تازه و عجیبی نیست، زیرا تمام خودروهای خانواده آریزو همگی جز ماشین های ۴ سیلندر محسوب می شوند.

همان طور که گفته شد در خرید اقساطی چری آریزو ۶ مهم است بدانید که موتور این خودرو توربوشارژ است و سرعت و قدرت زیادی خواهد داشت، اما نکته مهم دیگری که در تعیین قدرت و سرعت موتور تاثیر دارد مربوط به حجم و ظرفیت کلی موتور است. ظرفیت این موتور ۱.۵ لیتری است و همین حجم نشان می دهد که موتور آریزو ۶ در عین داشتن قدرت و سرعت بالا، بسیار کم مصرف است.

تا اینجا در خصوص اینکه قدرت و سرعت بالایی را از این خودرو می بینیم، مسائلی را بیان کردیم. اما میزان دقیق قدرت موتور و یا شتاب آن را هنوز نمی دانیم. مقدار قدرت واقعی موتور آریزو ۶ برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز که شتاب را تعیین می کند برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است. حداکثر سرعتی که با آریزو ۶ می توانید طی کنید برابر ۲۱۰ کیلومتر است. این مقدار حتی حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از آخرین مدل خودروی چری است که با نام تیگو ۸ عرضه می شود.

خرید اقساطی چری آریزو 6

با تمام این اوصاف، میزان شتاب گیری خودرو در سرعت صفر تا صد کیلومتر برابر ۹ ثانیه است. یعنی اگر در یک جاده صاف و بدون مانع از حالت سکون به حرکت دربیایید، فقط ۹ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. تمامی این ویژگی ها نیازمند مصرف و سوزاندن بنزین هستند. شاید تصور کنید به دلیل قدرت و شتاب گیری بالای این خودرو مصرف بنزین آن نیز زیاد خواهد بود، اما این موضوع صحت ندارد، زیرا مصرف بنزین این خودرو فقط ۶.۴ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی شده است.

بررسی آپشن ها و ویژگی ها برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

ویژگی های فنی این خودرو را به طور کامل بررسی کردیم.پیش از بررسی خرید اقساطی چری آریزو ۶ باید نکته بعدی را بدانید. نکته بعدی که می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و گاهی اوقات همپای ویژگی های موتور و فنی خودرو در تصمیم نهایی خریدار تاثیر می گذارد مربوط به آپشن های این خودرو است. آپشن های آریزو ۶ در بخش سیستم کمکی راننده مربوط به وجود سیستم کروز کنترل، سیستم حفظ ایستایی خودرو در سربالایی ها، کنترل کشش و کنترل پایداری و دو حالت رانندگی اسپرت و اکو است. در بخش ایمنی شامل سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیروی سیستم ترمز، ترمزهای کمکی و ترمزهای ضد قفل، ترمز پارک برقی، ۶ ایربگ مختلف در جهت های گوناگون و در بخش رفاهی داخل کابین نیز شامل کی لس، استارت دکمه ای، سیستم تهویه دیجیتالی و…می شود.

نقاط قوت خودرو برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

خودرو آریزو ۶ را به طور کامل بررسی کردیم. اما دانستن نقاط قوت آن می تواند در تصمیم نهایی شما تاثیر زیادی بگذارد. از جمله نقاط قوت این ماشین می توان به مواردی همچون فضای زیاد کابین، مصرف سوخت کم، شتاب و عملکرد فنی مناسب، فضای جادار ردیف عقب و همچنین بهتر شدن گیربکس آریزو ۶ نسبت به آریزو ۵ است.

نقاط ضعف خودرو برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

اما آیا آریزو ۶ مشکلاتی نیز دارد؟ قطعا این خودرو دارای نقاط ضعف نیز است که شامل حذف نقطه سنسور کور و ساختار ساده سیستم فنر بندی خودرو است. این دو مورد را می توان تنها نقاط ضعف این خودرو دانست که تاثیر زیادی نیز بر روی تصمیم گیری شما نخواهد داشت.

جمع بندی

خرید اقساطی آریزو ۶ که مدت زمان اقساط آن را خودتان تعیین کرده باشید می تواند بسیار جذاب باشد. در نمایندگی های آسیا خودرو امکان این خرید اقساطی چری آریزو ۶ فراهم شده است. مسلما با خواندن ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی این خودرو تا به حال تصمیم خودتان را گرفته اید. در غیر این صورت می توانید شخصا به نمایندگی ها مراجعه کرده و از راهنمایی های آنان استفاده کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *