مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم های ایمنی فعال خودرو

امکانات ایمنی ماشین های چینی و محصولات چری تیگو و آریزو

امکانات ماشینهای چینی و محصولات چری تیگو و آریزو را می توان به سه دسته امکانات ایمنی امکانات رفاهی و امکانات مجلل تقسیم کرد. در این مقاله به بررسی امکانات ایمنی ماشین های چینی به خصوص انواع سدان و شاسی بلند های تیگو و آریزو میپردازیم.

کمربند ایمنی از ابتدایی ترین امکانات ایمنی ماشین های چینی

اولین امکانات ایمنی که به ذهن همه ی ما خطور می کند کمربند ایمنی است همان چیزی که عزیزانمان در راهور خیلی تاکید دارند برای استفاده از اون و قطعا این تاکیدشان هم به خاطر حفظ سلامت شما راننده و شما سرنشینان محترم خودرو است. بیشتر خودرو های چینی و در واقع اکثر محصولات تیگو و آریزو به ۵ کمربند ایمنی برای هر پنج سرنشین مجهز هستند.

ایربگ باکیفت ترین امکانات ایمنی ماشین های چینی

امکان ایمنی دوم هم ایربگ یا همان کیسه ی هوا است. خودرو ساز های ماشین های چینی دیگر تقریبا در تمام محصولات از جمله تیگو و آریزو از این امکانات ایمنی حتما استفاده می کنند. بعضی از محصولات تیگو و آریزو، دو کیسه هوا دارند و بعضی از خودرو های چینی که حالا یک مقدار هم قیمتشان بالاتر است و درواقع این امکان برایشان بیشتر میسر شده دارای شش ایربگ یا شش کیسه هوا می باشد که بهتر می تواند به کاهش تلفات و کاهش خسارات جانی کمک کند.

سیستم های ترمز و پایداری محصولات تیگو و آریزو

امکان بعدی هم که کمی و بیش باهاش اشنا هستید سیستم ترمز ضد قفل که همان ای بی اس هست که در واقع یک ترمز مطمئن و ایمن در واقع برای شما به ارمغان می اورد این امکام سیستم تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز یا ای بی ای موقع پیچ ها خب خیلی مهم است که به هر حال این سیستم به نوعی نیروی ترمز را جوری در چرخ ها تقسیم کند و هیمنطور نیروی موتور را که خودرو ی شما چپ نکند.

این سیستم این قابلیت را دارد  سیستم کنترل پایداری هم از اون سیستم های خوب هست که خب خیلی به کار می اید.

سیستم ضد واژگونی خب این سیستم کمک می کند تا هم در پیچ های طوانی و یا خدایی نکرده در مواقع تصادف تا حد امکان خودرو واژگون نشود.

شرایط فروش اقساطی تیگو 8 پرو

سیستم تهویه خودکار برای جلوگیری از مه گرفتن شیشه جلو و کاهش تصادفات

حتما براتون پیش اومده که در یک در فصل سرما دارید و در حال بارندگی هست رانندگی میکنید شیشه‌ها بخار میگیره خب بعضی ها بخار را تندی می کنند یا نه بعضی های یک قدری شیشه ها رو میدن پایین بعضی هم حالا شروع می کنن با دست شیشه هارو تمیز کردن شما  کافی است از دکمه تهویه ماشین استفاده کنید به صورت خودکار دکمه کولر شمارو و کمپرسور کولر رو تا البته در دمای بالا روشن میکنه و چند دقیقه کار کنه کافیست تا بخار روی شیشه ها از بین ببرد.

 

سیستم کنترل سرعت در سر پایینی یا اچ دی سی از امکانات ایمنی پیشرفته خودروهای چینی

سیستم کنترل سرعت در سر پایینی یا اچ دی سی این سیستم هم یک چیزی شبیه کروز کنترل عمل می کند با این تفاوت که در کروز کنترل ماشین شما تنظیم می شود برای رسیدن به یک سرعت خاصی در این سیستم در واقع با استفاده از ترمز ها و با کمک گرفتن از اونها اجازه نمی دهد از یک حد مشخصی سرعت خودرو ی شما در سرازیری ها بیشتر بشود.

 

چراغ مه شکن

مطلب بعدی راجع به چراغ مه شکن است خب چراغ مه شکن را که دیگر کم و بیش همه باهاش اشنا هستید من اجازه می خواهم که یک نکته راجب چراغ مه شکن بگوییم خدمتتان خواهش می کنم از بعضی از عزیزان آقایان خانم‌ها راننده‌های گرامی و ان اینکه چراغ مه شکن صرفاً برای مواقع که هوا مه آلود در بعضی از کشورها استفاده بی‌مورد از چراغ مه شکن در واقع جریمه داره و جرم محسوب میشه من خواهش می کنم از شما که این مورد رو رعایت کنید چرا که حالا به طور مثال فرض کنید شما چراغ مه شکن عقب رو بدون اینکه احتیاجی باشد روشن کنید طبیعتا این چراغ ها قدری پر نور تر هستند نور زیاد این چراغ هم میتونه برای راننده پشت سری شما آزاردهنده باشه و هم خدایی نکرده خطرآفرین این نکته را خواهش می کنم که حتماً رعایت بفرمایید.

دوربین دنده عقب

دوربین دنده عقب اگر خاطرتون باشه در یک بخش راجع به سنسور عقب صحبت کردیم حالا اگر این سنسور به جای اینکه به صورت صوتی باشد امکان این را داشته باشد که شما بتوانید از توی ال سی در یا صفحه ی نمایشگرتان عقب را ببینید خببه هر حال این کمک می کند که هم راحت تر پارک کنیداگر می خواهید قسط دارید که مسافت کوتاهی را به هر ترتیب دنده عقب بگیرید این به شما کمک می کند.

قفل شدن درب ها و قفل کودک

بعضی از ماشین ها وقتی که حرکت می کنید از سرعت از یک حد مشخصی مثلاً از ۱۰ کیلومتر یا ۲۰ کیلومتر بر ساعت که میگذره درب خودرو خود به خود قفل میشه قفل کودک نیز از امکانات رفاهی است که در بعضی از خودروها پیش‌بینی شده است.

جمع بندی

برای ثبت نام خودرو های چری تیگو و آریز از برند چری که با بالاترین کیفیت در بازار ایران به فروش می رسند می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کنید. همچنین اگر قصد خرید اقساطی محصولات مختلف فونیکس چری از جمله تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ ، آریزو ۶ جدید و غیره را دارید می توانید شرایط اقساطی محصولات را در صفحه فروش ما بررسی کرده و در صورت نیاز به کارشناسان ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *