مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ایربگ جانبی و پرده ای

سوال روز؛ ایربگ جانبی و پرده ای در کجای خودرو نصب می‌شوند؟

در هر بخش از مطالب سوال روز، به بررسی یکی از سوالاتی که از سوی شما ارسال شده است می‌پردازیم. این سوالات را می‌توانید در کامنت همین مطلب ما ارسال کنیم. این بار به سراغ سیستم ایربگ‌های خودرو رفته‌ایم و ایربگ جانبی و پرده ای را بررسی می‌کنیم.

 

سوال: ایربگ جانبی و ایربگ پرده‌ای در کجای خودرو نصب می‌شوند و کارشان چیست؟

 

به‌طور کلی ایربگ برای حفاظت از برخورد سر یا بدن راننده و سرنشینان با اجزای سخت خودرو طراحی و نصب شده است. به این ترتیب، در زمان بروز تصادف، با باز شدن ایربگ‌ها، سر یا بدن، به‌جای برخورد با اجزای داخلی اتاق خودرو، به ایربگ برخورد می‌کنند. در این شرایط، ایربگ یا کیسه هوا که مملو از گاز است، می‌تواند ضربه را جذب کند و مانع از بروز آسیب به سر یا بدن شود.

 

امروزه استفاده از دو ایربگ در جلوی خودرو به‌صورت استاندارد است ولی استفاده از ایربگ جانبی و پرده ای در خودروهای سطح بالاتر دیده می‌شود. در حال حاضر تمام محصولات فونیکس با مجموعه کامل ایربگ‌ها (۶ ایربگ) عرضه می شوند.

 

در این زمینه می‌توانید تاریخچه فناوری های ایمنی خودرو را بخوانید. همچنین در مطلبی به بررسی ایمنی تیگو ۸ پرو از جنبه‌های مختلف پرداخته‌ایم که خواندن آن هم می‌تواند جذاب باشد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

ایربگ جانبی و ایربگ پرده ای در کجا نصب می‌شوند و چه کاری می‌کنند؟

ایربگ جانبی و پرده ای، برای حفظت از راننده و سرنشینان در تصادفات جانبی طراحی شده‌اند. البته هر یک از آن‌ها با توجه به موقعیت نصب، از بخش‌های متفاوتی از بدن راننده و سرنشین محافظت می‌کنند. در تصادف از کنار، امکان برخورد سر راننده یا سرنشینان سمت تصادف، با شیشه‌های کناری خودرو وجود دارد. به‌علاوه در اثر ضربه و حرکت بدن، بخش‌های پایینی بدن هم ممکن است به رودری‌ها اصابت کند. به این ترتیب وظیفه این دو ایربگ، جلوگیری از بروز این اتفاق است.

 

ایربگ پرده ای چیست و در کجا نصب می شود؟

ایربگ پرده‌ای همان‌گونه که از نام آن پیدا است در زمان باز شدن مانند یک پرده عمل می‌کند. به این ترتیب فاصله میان سر سرنشینان با شیشه‌های جانبی را پر کرده تا مانع از برخورد سر آن‌ها به شیشه در تصادف جانبی شود.

 

این ایربگ در طول خودرو و حاشیه سقف، در بخشی که ستون میانی به سقف متصل می‌شود جاسازی شده و در زمان تصادف به‌سرعت از همان محل باز می‌شود. در زمان تصادف، این ایربگ در به‌سرعت از روی کناره سقف پایین آمده و روی شیشه‌ها را می‌پوشاند. به این ترتیب ریسک برخورد سر به شیشه کاهش پیدا می‌کند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

ایربگ جانبی چیست و در کجا نصب می شود؟

ایربگ جانبی در حاشیه بیرونی صندلی‌ها نصب می‌شود و وظیفه دارد در زمان تصادف، از بدن سرنشینان در مقابل برخورد با درب‌ها و ستون‌ها محافظت کند. بر روی صندلی‌هایی که این ایربگ نصب شده است علامتی مربوط به این موضوع در کناره صندلی دوخته شده است. این علامت نشان می‌دهد آن صندلی دارای ایربگ جانبی است.

 

ایربگ جانبی معمولا تنها در صندلی‌های جلو نصب می‌شود چرا میزان ضربه و آسیب به کناره خودرو در تصادفات در صندلی‌های جلو بیشتر از صندلی‌های عقب است. در زمان ضربه جانبی، سرنشینان عقب هرچند ضربه تصادف را حس می‌کنند اما ستون قوی C خودرو مانع از تغییر شکل اتاق می‌شود. اما در مورد سرنشینان جلو از آنجایی‌که ستون B معمولا ضعیف‌تر است، احتمال آسیب بالا می‌رود.

 

برای ارسال سوالات خود به این بخش، می‌توانید آن را زیر همین پست کامنت کنید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *