مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ایربگ های آریزو ۶ پرو

ایربگ های آریزو ۶ پرو

هرچند این روز‌ها بازار خودرو بیشتر از همیشه شاهد حضور کراس‌اوور‌ها است، اما خودرو‌های سدان و به‌ویژه سدان‌ها متوسط و بزرگ، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. در بین محصولات فونیکس نیز، در حال حاضر آریزو ۶ پرو به‌عنوان تنها خودرو سدان، در میان برادران بلندقد خود حضور قدرتمندی دارد. این خودرو علاوه بر طراحی ظاهری و کابین جذاب و توان فنی و امکانات رفاهی مناسب، در زمینه ایمنی نیز جایگاه مناسبی بین خودرو‌های بازار ایران دارد و یکی از دلایل خریداران برای خرید آن نیز همین موضوع است. در این مطلب به سراغ بررسی یکی از ارکان ایمنی این خودرو می‌رویم و ایربگ های آریزو ۶ پرو را مورد بررسی دقیق‌تر قرار می‌دهیم.

 

آریزو ۶ پرو چند ایربگ دارد و چه ایربگ هایی در آن نصب شده است؟

همانطور که گفتیم، ایمنی یکی از اولویت‌ها در زمان طراحی و تولید آریزو ۶ پرو بوده است. در این بین، ایربگ های آریزو ۶ پرو نقش ویژه‌ای دارند چراکه در صورت تصادف، ایربگ ها باید بتوانند مانع از بروز آسیب به سرنشینان شوند. به همین دلیل در این خودرو از طیف کامل ایربگ ها استفاده شده است.

 

ایربگ های آریزو ۶ پرو شامل ایربگ های جلو، ایربگ های جانبی و ایربگ های پرده است. به این ترتیب آریزو ۶ پرو دارای ۶ ایربگ است که می‌توانند بخش‌های مختلف خودرو را پوشش داده و در تصادف‌های مختلف، مانع از بروز آسیب شوند. وجود این سه دسته ایربگ در آریزو ۶ پرو باعث می‌شود این خودرو در تصادف‌های جلو و جانبی، به‌خوبی بتواند از راننده و سرنشینان محافظت کند.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

ایربگ های جلو در زمان تصادف از جلو، مانع برخورد سر راننده به فرمان شده و همچنین از برخورد سر سرنشین به داشبورد و یا شیشه نیز جلوگیری می‌کنند. ایربگ های جانبی و پرده‌ای نیز وظیفه دارند در زمان بروز تصادف از کنار، فاصله بین بدن و سر راننده و سرنشینان را با درب‌ها و شیشه‌های جانبی پر کنند. به این ترتیب در صورت بروز تصادف از کنار، این ایربگ ها می‌توانند مانع از برخورد شدید بدن و به‌ویژه سر به نقاط سفت خودرو شوند. پیش از این در زمینه ایربگ جانبی و پرده‌ای به‌طور مفصل توضیحاتی داده‌ایم که می‌توان برای مطالعه بیشتر، مفید باشد.

 

ایربگ های آریزو ۶ پرو در کجا نصب می‌شوند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، آریزو ۶ پرو دارای ۶ ایربگ است که شامل ایربگ های جلو، ایربگ های جانبی و ایربگ های پرده‌ای است. در ادامه بررسی می‌کنیم هر یک از ایربگ های آریزو ۶ پرو در کدام بخش از کابین این خودرو نصب شده‌اند.

 

ایربگ های جلویی این خودرو شامل دو ایربگ است که یکی در سمت راننده و دیگری در سمت سرنشین نصب شده‌اند. ایربگ راننده در بخش میانی فرمان نصب شده و ایربگ سرنشین در بخش بالایی داشبورد نصب شده است. در زمان بروز تصادف، هردوی این ایربگ ها، از شکاف باریکی که بر روی فرمان و بر روی داشبورد تعبیه شده است، خارج خواهند شد و در مقابل راننده و سرنشین قرار می‌گیرند. ایربگ سمت سرنشین را می‌توان برای نصب صندلی کودک موقتا خاموش کرد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

 

ایربگ های جانبی در Arrizo 6 Pro در بخش کناری (حاشیه) صندلی‌های جلو و به سمت درب‌ها نصب شده‌اند. این ایربگ ها در زمان تصادف از کنار، از حاشیه‌ای بر روی روکش صندلی باز شده و بین بخش پایینی بدن راننده و سرنشین (لگن) و درب و ستون میانی خودرو قرار می‌گیرند. به این ترتیب می‌توانند مانع از برخورد بدن راننده و سرنشین به درب و ستون شوند.

 

ایربگ های پرده‌ای این خودرو، در زمان باز شدن، مانند یک پرده سرتاسر بخش بالایی شیشه‌های جانبی را پر می‌کنند و برای پیشگیری از بروز ضربه به سر برای راننده و سایر سرنشینان خودرو تعیبیه شده‌اند. این ایربگ ها، به‌صورت یک نوار بلند، در حاشیه کناری سقف و محل اتصال سقف به ستون‌های خودرو نصب شده‌اند و در زمان باز شدن نیز از همین محل پایین می‌آیند. ضربه سر به شیشه در تصادف‌های جانبی می‌تواند مرگبار باشد و به همین دلیل وجود این ایربگ نقش مهمی در ایمنی آریزو ۶ پرو دارند.

 

ایربگ های آریزو ۶ پرو چگونه عمل می‌کنند؟

به‌طور کلی ایربگ ها برای باز شدن، نیاز به یک پالس الکتریکی دارند که از یونیت مرکزی کنترل ایربگ صادر می‌شود. این یونیت در زیر کنسول میانی خودرو قرار دارد و وظیفه آن، تشخیص موقعیت خطرناک و یا تصادف است تا پس از تشخیص این موقعیت، فرمان باز شدن ایربگ مناسب را صادر کند.

 

یونیت ایربگ آریزو ۶ پرو، برای تشخیص بروز تصادف، به شتاب منفی وابسته است. شتاب منفی اتفاقی است که نمونه آن را در زمان ترمز کردن تجربه کرده‌اید و به معنای کاهش سرعت است. در زمان بروز تصادف، سرعت خودرو به یک‌باره و با شدت زیاد کاهش پیدا می‌کند و این مسئله به معنای وجود شتاب منفی زیاد است. یونیت ایربگ نیز برای تشخیص بروز تصادف، به همین موضوع وابسته است. به این ترتیب یونیت با تشخیص شتاب منفی بالا در جلو یا از کناره‌ها، تشخیص بروز تصادف یا ضربه را داده و ایربگ ‌های مناسب را فعال می‌کند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

در نظر داشته باشید میزان شتاب منفی لازم برای فعال شدن یونیت ایربگ، بسیار زیاد است. به این ترتیب تنها در زمان تصادف یا برخورد شدید به مانع ممکن است یونیت فعال شده و ایربگ ها باز شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، در زمان توقف‌های بسیار شدید با نیروی ترمز شاهد باز شدن ایربگ نخواهیم بود. همچنین در زمان تصادف با شدت پایین نیز ایربگ ها باز نمی‌شوند. ایربگ خودرو به‌طور معمول نیاز به رسیدگی خاصی ندارد اما بروز هرگونه مشکلی در این زمینه با روشن شدن چراغ ایربگ، به اطلاع راننده می‌رسد. در این شرایط باید به‌سرعت به نمایندگی مدیران خودرو مراجعه کنید.

 

نکات احتیاطی در مورد ایربگ آریزو ۶ پرو

به‌طور کلی ایربگ خودرو قطعه‌ای نیست که نیاز به نگهداری و مراقبت داشته باشد اما با توجه به نقش مهم آن در زمان تصادف، بهتر است چند نکته را در مورد ایربگ های آریزو ۶ پرو در نظر داشته باشید.

 

ایربگ خودرو‌ها در زمان باز شدن، پودر سفیدرنگی را از خود پخش می‌کنند که طبیعی است و آسیبی به سرنشینان دارد نمی‌کند. این پودر در بین لایه‌های ایربگ قرار دارد تا به مرور زمان، لایه‌های ایربگ به یکدیگر نچسبند. به‌علاوه در لحظه باز شدن ایربگ، گازی از آن خارج می‌شود که هرچند بی‌خطر است، اما شاید برای برخی آزار دهنده باشد. این گاز مشکلی ایجاد نمی‌کند اما بهتر است در صورت امکان، پس از باز شدن ایربگ از خودرو خارج شوید.

 

همچنین در نظر داشته باشید تمام ایربگ ها از جمله ایربگ های آریزو ۶ پرو، سوراخی بر روی بدنه خود دارند تا گاز از آن تخلیه شود. این مسئله عادی است چراکه در غیر این صورت، ایربگ پس از تصادف هم خالی نمی‌شود و به‌علاوه می‌تواند خطرناک باشد. به این ترتیب ایربگ لحظات کوتاهی پس از باز شدن، به‌صورت خودکار خالی خواهد شد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

همواره در نظر داشته باشید ایربگ یک سیستم ایمنی کمکی است و تنها زمانی کارآیی دارد که کمربند‌های ایمنی را بسته باشید. به همین دلیل در زمان رانندگی همواره از کمربند ایمنی استفاده کنید. باز شدن ایربگ بسیار سریع و شدید است و به همین دلیل هیچ چیزی نباید در مسیر آن قرار داشته باشد. از قرار دادن یا چسباندن اشیا بر روی فرمان یا داشبورد خودداری کنید.

 

ایربگ های جانبی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از حاشیه صندلی خارج شوند. دوخت روکش صندلی در این بخش، به شکل دقیقی طراحی شده تا در زمان باز شدن ایربگ، به‌سرعت باز شود. هیچگاه روکش صندلی بر روی آن قرار ندهید و یا صندلی‌ها را در محلی غیر از نمایندگی مجاز تعمیر یا باز نکنید. همچنین باز شدن ایربگ پرده‌ای در زمانی که سر سرنشینان به شیشه تکیه داده شده می‌تواند باعث آسیب شود. در زمان حرکت خودرو، سر را به شیشه تکیه ندهید. درنهایت هیچگاه ایربگ را دستکاری نکنید چون هیچ قطعه قابل تعمیری در آن وجود ندارد.

 

خاموش کردن کیسه هوای سرنشین آریزو ۶ پرو در زمان نصب صندلی کودک

ایربگ سمت سرنشین جلو را در آریزو ۶ پرو و سایر محصولات مدیران خودرو می‌توان غیر فعال کرد. خاموش کردن ایربگ سرنشین جلو، تنها برای نصب صندلی کودک در این خودرو است و در سایر مواقع، ایربگ باید فعال باشد. در نظر داشته باشید به‌طور عمومی نصب صندلی کودک بر روی صندلی جلو توصیه نمی‌شود و صندلی‌های عقب، ایمنی بسیار بیشتری برای کودک دارند. اگر ناچار به نصب صندلی کودک بر روی صندلی جلو شدید، الزاما باید صندلی را به‌صورت رو به عقب نصب کنید. با این کار، ریسک بروز آسیب به گردن در زمان ترمز‌های شدید و یا تصادف کاهش پیدا می‌کند.

 

در این شرایط همچنین باید ایربگ سمت سرنشین را غیر فعال کنید. باز شدن ایربگ در زمان نصب صندلی کودک می‌تواند بسیار خطرناک باشد و به همین دلیل خودروسازان، امکان غیر فعال کردن ایربگ سرنشین را فراهم کرده‌اند. در این زمینه برچسب هشداری بر روی آفتابگیر سمت سرنشین نیز نصب شده است. توجه داشته باشید غیر فعال شدن ایربگ سرنشین از طریق روشن شدن یک چراغ به اطلاع راننده می‌رسد. همچنین به خاطر داشته باشید پس از برداشتن صندلی کودک، ایربگ را بار دیگر فعال کنید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *