مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تست شتاب تیگو ۷ پرو

شتاب تیگو ۷ پرو؛ بررسی شتاب صفر تا صد تیگو ۷ پرو در ایران

تیگو ۷ پرو یکی از کراس‌اوور‌های محبوب مدیران خودرو است. این خودرو توانسته ترکیب مناسبی از امکانات رفاهی، فضای داخلی و توانایی حرکتی را ارائه دهد و به این ترتیب به‌عنوان مدل پایین‌تر ۸ پرو، موردتوجه خانواده‌ها و جوانان قرار گرفته است. هرچند این خودرو در دسته کراس‌اوورهای اسپرت جای نمی‌گیرد، اما شتاب تیگو ۷ پرو برای بسیاری از خریداران یکی از پارامترهای مهم است. به همین دلیل در این مطلب به بررسی شتاب صفر تا صد تیگو ۷ پرو پرداخته‌ایم.

 

شتاب تیگو ۷ پرو چقدر است؟

در زمینه شتاب تیگو ۷ پرو، باید در نظر بگیرید این خودرو مانند هر خودروی دیگری، در شرایط مختلف و بر اساس تست‌های گوناگون نتایج متفاوتی را ارائه می‌کند. یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه، توانایی راننده در دستیابی به حداکثر کارآیی موتور خودرو است. از طرف دیگر باید در نظر گرفت تست‌های مربوط به شتاب خودرو باید در شرایط استاندارد شامل ارتفاع صفر از سطح دریا و بنزین با اکتان مناسب انجام شود.

 

در این زمینه و بر اساس اطلاعات بین‌المللی، شتاب تیگو ۷ پرو معادل ۹.۸ ثانیه است. به این ترتیب صفر تا صد تیگو ۷ پرو در مدتی کمتر از ۱۰ ثانیه طی می‌شود. تست شتاب این خودرو در تهران توسط مدیران خودرو و توسط خبرنگاران در پیست آزادی نیز برگزار شده است. البته باید در نظر داشت که تهران به‌طور متوسط حدود ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است که این مسئله بر توان موتور تاثیر می‌گذارد. به‌علاوه اکتان بنزین مورد استفاده در ایران نیز از اکتان استاندارد بین‌المللی پایین‌تر است که بازهم باعث کاهش توان موتور خودرو می‌شود. در این شرایط نتیجه تست شتاب تیگو ۷ پرو عددی در حدود ۱۱ تا ۱۱.۵ ثانیه به دست آمده است. این اختلاف شتاب یا نتایج بین‌المللی با توجه به اینکه خودرو عملا از شرایط استاندارد دور شده است منطقی است.

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

بررسی پارامترهای مرتبط با موتور در شتاب خودرو

هرچند بدون شک موتور یک خودرو نقش اصلی در شتاب آن دارد ولی این مسئله یک بیان کلی است و باید پارامترهای مختلفی را در این زمینه بررسی کنیم. به این ترتیب باید در نظر گرفت پارامترهای مختلفی علاوه بر قدرت موتور در توان یک خودرو برای شتاب‌گیری نقش دارند.

 

بدون شک اصلی‌ترین این عوامل قدرت موتور است. قدرت موتور عملا توانی است که باعث به حرکت درآوردن موتور می‌شود و به همین دلیل مستقیما در قابلیت یک خودرو برای شتاب‌گیری بهتر نقش دارد. در کنار این، باید به گشتاور موتور نیز اشاره کنیم که هرچند نقش بسیار مهمی دارد ولی معمولا نادیده گرفته می‌شود. گشتاور هرچند از نظر فیزیکی نیاز به توضیحات زیادی دارد ولی به‌طور عمومی می‌توان آن را به‌عنوان کشش موتور مطرح است. این مسئله‌ای است که عموم مردم هم از آن یاد می‌کنند و آشنایی بیشتری با آن دارند.

 

در کنار این دو عامل، باید به دور موتور خودرو برای دستیابی به حداکثر توان و گشتاور نیز اشاره کرد. در اینجا هر چه دور موتور پایین‌تر باشد، خودرو می‌تواند شتاب بهتری را تجربه کند. این یک مسئله عمومی و البته قابل درک است. در این مورد باید در نظر گرفت وقتی حداکثر قدرت و به ویژه گشتاور در دور موتور پایین‌تری به دست بیاید، خودرو در حرکت اولیه چالاک است. به این ترتیب در لحظات اولیه شتاب‌گیری، خودرو بهتر می‌تواند بر اینرسی سکون غلبه کند. به‌عنوان مثال در تست شتاب صفر تا صد تیگو ۷ پرو، با توجه به اینکه حداکثر گشتاور این خودرو در دور زیر ۲۰۰۰ به دست می‌آید، شاهد عملکرد بهتری هستیم.

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

نقش موتور در شتاب تیگو ۷ پرو

پیش از این در مورد موتور تیگو ۷ پرو توضیحات مفصلی داده‌ایم که می‌توانید برای اطلاعات مرتبط با این موضوع به آن مقاله مراجعه کنید. به‌طور کلی موتور این خودرو می‌تواند ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. مجموع این دو عامل، نقش مهمی در شتاب تیگو ۷ پرو دارند.

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موتور تیگو ۷ پرو، استفاده از توربو شارژر در موتور این خودرو است. استفاده از توربو شارژر به‌طور کلی باعث افزایش توان و گشتاور موتور می‌شود و به‌علاوه تاثیر ارتفاع و غلظت هوا را در توان موتور کم می‌کند. توربو شارژر با فشرده کردن هوا، غلظت اکسیژن را در هوای ورودی موتور بالا می‌برد و به این ترتیب موتور می‌تواند سوخت بیشتری تزریق کند و قدرت و گشتاور بالاتر می‌رود.

 

البته باید در نظر داشت توربو شارژر هیچ‌گاه نمی‌تواند تاثیر ارتفاع را به‌طور کامل از بین ببرد. به همین دلیل و همان‌طور که گفتیم، به‌عنوان مثال در تست شتاب صفر تا صد تیگو ۷ پرو، نتیجه در شهر تهران با ارتفاع متوسط ۱۵۰۰ متر، با نتایج استاندارد اندکی متفاوت است. با این وجود توربو شارژر می‌تواند افت توان را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

به‌علاوه باید در نظر بگیرید حداکثر گشتاور تیگو ۷ پرو در دور موتور پایین به دست می‌آید و این هم یک مزیت بزرگ برای  شتاب تیگو ۷ پرو است. حداکثر گشتاور موتور تیگو ۷ پرو در دور موتور ۱۷۵۰ به دست می‌آید و تا دور موتور ۴۰۰۰ نیز ادامه دارد. به این ترتیب تقریبا به‌محض فشردن پدال گاز در این خودرو، بالاترین گشتاور ممکن در اختیارتان قرار می‌گیرد و این مزیت بزرگی برای شتاب‌گیری است. به این ترتیب اصطلاحا موتور نفس زیادی در زمان شتاب‌گیری دارد.

 

آیا گیربکس تیگو ۷ پرو برای شتاب مناسب است؟

پیش از این در معرفی تیگو ۷ پرو اشاره کردیم که این خودرو به گیربکس ۹ سرعته CVT مجهز است. با توجه به اینکه گیربکس نقش انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد، آیا گیربکس این خودرو برای بررسی شتاب صفر تا صد تیگو ۷ پرو مناسب است؟

 

پیش از این در مطلبی به‌طور مفصل به بررسی گیربکس CVT پرداخته‌ایم و گفتیم هدف اصلی این گیربکس‌ها، ارائه یک رانندگی آرام و اقتصادی است. البته این مسئله به این معنی نیست که این گیربکس‌ها برای رانندگی پرشتاب ناتوان هستند اما توانایی اصلی آن‌ها در رانندگی روزمره است. همچنین می‌توانید مطلب مزایا و معایب گیربکس CVT نیز در این زمینه بخوانید.

 

با توجه به اینکه چری گیربکس دو کلاچه نسل قبل را در این سری، با گیربکس CVT جایگزین کرده است، کمی شاهد افت شتاب هستیم. گیربکس دو کلاچه از یک‌طرف بخش بیشتری از نیرو را منتقل می‌کند و از طرف دیگر برای رانندگی پرشتاب مناسب‌تر است. با این وجود گیربکس CVT این خودرو همچنان می‌تواند در زمان تست شتاب، به‌خوبی عمل کند. در این شرایط، گیربکس اجازه می‌دهد دور موتور بالا بماند (در محدوده ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰) و به‌مرور ضریب دنده را سبک می‌کند.

 

البته همان‌طور که می‌دانیم این گیربکس‌ها فاقد دنده هستند. به همین دلیل در این شرایط شاهد تعویض دنده نخواهید بود. این مسئله البته در زمان تست شتاب کمی به شرایط کمک می‌کند چون عملا فاصله زمانی تعویض دنده از میان می‌رود. با این وجود گیربکس CVT به‌طور کلی کمی‌کندتر از گیربکس دو کلاچه است. البته با انتخاب حالت رانندگی اسپرت در تیگو ۷ پرو وضعیت بهتر هم می‌شود و خودرو قبل از سبک کردن دنده‌ها، اجازه می‌دهد دور موتور بالاتر برود. به‌علاوه می‌توانید از حالت تیپ ترونیک گیربکس این خودرو هم استفاده کنید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *