مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تعویض روغن ماشین صفر

تعویض روغن ماشین صفر؛ دانستنی‌های تعویض روغن خودرو صفر

اگر ماشین جدید خریده‌اید احتمالاً برایتان مهم است که خودرو صفر کیلومترتان تا مدت‌ها بدون دردسر کار کند. برای افزایش دوام خودرو، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، توجه به تعویض به‌موقع روغن است اما تعویض روغن ماشین صفر چه نکاتی را باید در نظر گرفت. همچنین در این مطلب به بررسی تعویض روغن ماشین صفر و گارانتی خودرو و همچنین تعویض زودتر از موعد روغن خودرو صفر کیلومتر خواهیم پرداخت.

 

تعویض به‌موقع روغن نقش کلیدی در دوام و عملکرد موتور خودرو دارد. با همین دیدگاه، برخی به‌محض خرید خودرو، اقدام به تعویض روغن ماشین صفر می‌کنند و حتی گاهی این کار را در خارج از شبکه نمایندگی‌ها انجام می‌دهند. آیا تعویض روغن ماشین صفر در اولین روز استفاده واقعاً نیاز است یا این کار یک عادت قدیمی و بعضاً مخرب برای موتور خودرو است.

 

آیا تعویض روغن ماشین صفر گارانتی را باطل می‌کند؟

در درجه اول باید در نظر داشته باشید به طور کلی هرگونه سرویس دوره‌ای و یا تعمیر خودرو در دوران گارانتی، باعث خروج خودرو از گارانتی خواهد شد. به همین دلیل تعویض روغن ماشین صفر اگر در خارج از شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش انجام شود باعث ابطال گارانتی خودرو خواهد شد. همچنین باید در نظر بگیرید اگر در زمان تعویض روغن خودرو صفر، از روغنی غیر از روغن توصیه شده خودروساز نیز استفاده کنید، گارانتی خودرو باطل خواهد شد.

 

خودروسازان پارامترهای متعددی را در زمان طراحی و تولید موتور در نظر می‌گیرند و روغن موتور نیز بر همین اساس انتخاب می‌شود. در صورت تعویض روغن خودرو صفر در خارج از شبکه نمایندگی، ممکن است روغن استفاده شده مناسب خودرو شما نبوده و یا از روغن تقلبی برای خودرو استفاده شود. به همین دلیل هم در صورت تعویض روغن خودرو صفر در خارج از شبکه نمایندگی، گارانتی آن باطل می‌شود. در این شرایط خودروساز نمی‌تواند وضعیت روغن موتور و سلامت آن را تضمین کند و این مسئله ممکن است به موتور خودرو آسیب برساند.

 

اولین تعویض روغن ماشین صفر در چه کیلومتری باید انجام شود؟

 در مورد اولین تعویض روغن ماشین صفر مهم‌ترین توصیه آن است که به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. در دفترچه راهنما و دفترچه گارانتی خودرو، توصیه‌های مشخصی در زمینه اولین تعویض روغن خودرو صفر کیلومتر وجود دارد که باید رعایت شود. این مسئله علاوه بر آنکه موجب سلامتی و دوام موتور می‌شود، گارانتی خودرو را نیز حفظ می‌کند.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

در این زمینه توصیه خودروسازان مختلف است و بهتر است به توصیه سازنده خودرو توجه کنید. معمولاً اولین زمان تعویض روغن خودرو سفر، در نخستین سرویس دوره‌ای آن است. در بعضی مواقع، خودروسازان توصیه می‌کنند اولین روغن را در ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد تعویض کنید. این مسئله به دلیل آن است که روغن اولیه خودرو ممکن است حاوی مقادیر اندکی براده فلزی اجزای خودرو باشد که با تعویض، از موتور خارج می‌شود.

 

دلیل تعویض روغن اولیه خودرو صفر

هرچند خودروسازان برای تولید موتور خودرو توجه ویژه‌ای به تمیزی محیط کار دارند، اما درنهایت طی پروسه تولید و مونتاژ موتور خودرو، به طور پیوسته مقداری براده فلز وارد موتور می‌شود و این ذرات پس از روشن کردن موتور خودرو به‌مرور وارد روغن موتور خواهند شد. وجود این براده‌ها در دراز مدت باعث آسیب به بخش‌های متحرک موتور می‌شود و باید مراقب آن باشید و تعویض زودتر از موقع روغن خودرو صفر کیلومتر هم دقیقاً به همین دلیل پیشنهاد می‌شود.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم تعویض اولین روغن موتور را در کیلومترهای پایین و حدود کارکرد ۱۰۰۰ انجام دهید و بعد از آن سیکل تعویض پیشنهادی سازنده را رعایت کنید. با این کار، روغن اولیه که حاوی براده‌های ریز فلزی است، خیلی زود از موتور خودرو خارج می‌شود و روغن تمیز جای آن را می‌گیرد.

 

البته این موضوع بیشتر برای خودروهای ایرانی که فناوری ساخت پایینی دارند کاربرد دارد اما همچنان برای خودروهایی با فناوری بالاتر هم پیشنهاد می‌شود و جالب است بدانید نمایندگی‌های بعضی از انواع خودرو وارداتی این کار را به‌عنوان بخشی از سرویس‌های دوره‌ای انجام می‌دادند.

 

اگر در زمینه خدمات پس از فروش مدیران خودرو تهران و زمان مناسب تعویض روغن محصولات مدیران خودرو سوالی داریدف همکاران ما با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ آماده پاسخگویی هستند.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *