مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

سول روز: تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و بهترین روش برای تعویض آن

 در هر بخش از مطالب سوال روز، به بررسی یکی از سوالاتی که از سوی شما ارسال شده است می‌پردازیم. این سوالات را می‌توانید در کامنت همین مطلب ارسال کنیم. سوال این بخش، در مورد تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است. همچنین در این بخش بررسی می‌کنیم تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه یا دستی چه مزایا و معایبی دارد و کدام بهتر است.

 

 سوال: با توجه به اینکه قبلا گفته بودید تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برای افزایش طول عمر آن‌ها مهم است، بهترین روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چه روشی است؟ بین تعمیرکارها در مورد تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه یا دستی اختلاف نظر هست. شما کدام روش را توصیه می‌کنید؟

 

استفاده از خودرو‌های با گیربکس اتوماتیک امروزه خیلی بیشتر از قبل رواج پیدا کرده و به همین دلیل هم مسائل و موارد مرتبط با این گیربکس‌ها بیشتر از گذشته مورد توجه است. یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند به افزایش عمر گیربکس اتومات کمک کند، تعویض درست و به‌موقع روغن گیربکس است.

 

به طور کلی توصیه می‌شود در زمینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید. در زمینه شیوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و پاسخ به این سوال که بین تعویض روغن گیربکس اتومات با دستگاه یا دستی کدام روش درست‌تر است نیز می‌توانید به شبکه خدمات پس از فروش رسمی خودروسازان اعتماد کنید. با این وجود در ادامه مروری بر اصلی‌ترین بخش‌های پاسخ این سوال خواهیم داشت.

 

چگونه روغن گیربکس اتوماتیک را تعویض کنیم؟

روغن گیربکس اتوماتیک، برخلاف واسکازین گیربکس، ویسکوزیته پایینی دارد و از نظر ظاهری تا حدی شبیه به روغن موتور خودرو است. به همین دلیل می‌توان با باز کردن پیچ زیر گیربکس، روغن گیربکس اتوماتیک را خالی کرد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار، بهترین روش برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیست.

 

با باز کردن پیچ زیر گیربکس اتوماتیک، هر چند بخش زیادی از روغن گیربکس اتوماتیک خارج می‌شود اما همچنان مقداری از روغن در بخش‌های مختلف آن باقی می‌ماند. مقدار روغن باقی مانده بسته به نوع موتور و طراحی آن می‌تواند از چند صد سی سی تا چند لیتر متفاوت باشد. البته شدت این مسئله در گیربکس‌های دو کلاچه کمتر است اما این گیربکس‌ها نیز شرایط مخصوصی برای تعویض روغن دارند که باید در نظر گرفته شود.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

 به این ترتیب وقتی روغن جدید را وارد سیستم می‌کنید، همچنان بخشی از روغن قبلی (که کارآیی خود را از دست داده است و حاوی مقداری براده ریز فلزی است) در موتور باقی مانده و با روغن جدید ترکیب می‌شود و کارآیی آن را پایین می‌آورد. به همین دلیل همیشه توصیه می‌کنیم از دستگاه ویژه تعویض روغن گیربکس اتومات استفاده کنید.

 

البته در بعضی از خودروها، طراحی گیربکس به شکلی است که بخش عمده روغن گیربکس در زمان تخلیه خارج می‌شود. به همین دلیل هم پیشنهاد کردیم بهتر است در این زمینه به شبکه خدمات پس از فروش رسمی خودروسازان اعتماد کنید.

 

مزایای تعویض روغن گیربکس اتومات با دستگاه

این دستگاه به‌طور تخصصی برای تعویض روغن گیربکس اتومات طراحی شده و از یک مخزن، یک پمپ و سیستم کنترل تشکیل شده است. با کمک این دستگاه می‌توان میزان روغن مورد نیاز برای هر خودرو را به‌طور دقیق مشخص کرد و پس از، دستگاه با پمپ کردن روغن جدید از یک‌سو و کشیدن روغن قبلی از سوی دیگر، باعث می‌شود تمام روغن گیربکس اتوماتیک به‌طور کامل خارج شود.

 

به این ترتیب روغن قبلی در گیربکس باقی نمی‌ماند و روغن جدید می‌تواند به‌طور کامل جایگزین آن شود. تعویض روغن گیربکس اتومات با دستگاه و استفاده از روغن با سطح کیفی مطابق استاندارد و مورد تائید خودروسازان عمر مفید گیربکس را به‌شدت افزایش می‌دهد.

 

به همین دلیل در پاسخ به سوال شما در زمینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه یا دستی باید گفت توصیه عمومی، تعویض روغن گیربکس با دستگاه است مگر آنکه دفترچه تعمیرات خودرو، موارد دیگری را عنوان کرده باشد. این مسئله معمولا به دلیل تخصصی بودن، تنها در دفترچه تعمیراتی ذکر می‌شود و به همین دلیل بهتر است در این زمینه به شبکه خدمات پس از فروش رسمی مراجعه کنید.

 

برای خدمات پس از فروش مدیران خودرو تهران می‌توانید به مجموعه نمایندگی‌های آسیا خودرو مراجعه کنید. همکاران ما با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ آماده پاسخگویی هستند.

 

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم
 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *