مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
کمکی کروز یکپارچه

درباره کمکی کروز یکپارچه (ICA) خودروی چری تیگو ۸ پرو بیشتر بدانید

سیستم کروز کنترل، بر خلاف کمکی کروز کنترل یکپارچه (ICA) از دهه ۱۹۶۰ وجود داشته است و اکنون، کم و بیش، یک ویژگی استاندارد در تمام خودروهای جدید، از جمله خودروهای چینی، اروپایی و حتی برخی از انواع موتور سیکلت ها است. این سیستم کمکی، تجربه رانندگی فوق العاده ای را برای شما فراهم می آورد. بنابراین، بهتر است قبل از ثبت نام خودروی چری تیگو با این سیستم آشنا شوید.

کروز کنترل معمولی که همه ما به آن عادت کرده‌ایم و در خودروی چری تیگو ۸ پرو نیز نصب شده، به راننده اجازه می‌دهد سرعتی را تنظیم کند و سپس خودرو بدون نیاز به لمس پدال گاز، این سرعت را حفظ می‌کند. سپس هنگامی که راننده نیاز به تنظیم سرعت دارد، بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه، می تواند از طریق دکمه های کنترل کروز یا همان دکمه های روی فرمان این کار را انجام دهد. راننده همچنین می تواند کروز کنترل را از طریق پدال ترمز غیرفعال کند یا مثلاً هنگام سبقت گرفتن، با فشار دادن پدال گاز، سرعت را به طور لحظه ای افزایش دهد. اگر با فشردن پدال گاز آن را غیرفعال کرده باشید، کروز کنترل ممکن است به سرعت از پیش تعیین شده برگردد، اما اگر از ترمز استفاده کرده باشید یا دنده را به صورت دستی تغییر داده باشید، به طور کامل خاموش می شود.

سیستم‌های کروز کنترل قدیمی‌تر به سادگی از کنترل گاز خودرو استفاده می‌کردند، بنابراین به خودرو اجازه می‌داد تا در سراشیبی‌ها سرعتی فراتر از سرعت هدف داشته باشد. سیستم های جدیدتر که مجهز به کمکی کروز یکپارچه نیز شده اند، از ترمزها و حتی دنده ها برای حفظ صحیح سرعت هدف در بالا یا پایین سراشیبی استفاده می کنند.

اکنون سیستم کروز کنترل به کار رفته در تیگو ۸پرو به گونه ای تکامل یافته که می تواند سرعت خود را بر اساس سرعت خودروی جلویی تنظیم کند. کمکی کروز یکپارچه (ICA) و کروز کنترل تطبیقی ​​تقریبا مشابه عمل می کنند که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

 

کمکی کروز یکپارچه (Integrated cruise assistant) چیست؟

کمکی کروز یکپارچه (ICA) در فونیکس تیگو ۸ پرو، به روشی مشابه کروز کنترل تطبیقی کار می کند. راننده ماشین را به سرعت دلخواه خود می رساند و دکمه تنظیم را فشار می دهد، سپس ماشین آن سرعت را حفظ می کند. بخش “کمکی” این است که اگر ماشین شما ماشین دیگری را در جلوی خودروی تیگو شما تشخیص دهد که کندتر حرکت می کند، سرعت ماشین شما کاهش می یابد. این ویژگی برای رانندگی در بزرگراه، به ویژه در ترافیک، و سفرهای طولانی تر، عالی است.

این سیستم کمکی به شکل یک سنسور رادار یا LIDAR (بسته به انتخاب تکنولوژی سازنده خودرو) در جلوی خودرو وجود دارد. این سنسور به شما اجازه می دهد تا مسافتی را که ماشین جلویی باید تشخیص داده شود را تنظیم کنید، که معمولاً برحسب زمان اندازه گیری می شود، معمولاً ۲، ۳ یا ۴ ثانیه.

برای مثال، فرض کنید سرعت کروز کنترل  تیگو ۸ پرو را روی ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت تنظیم کرده‌اید و خودروی کندتری با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت جلوتر از جاده جلوی شما می‌آید.

کروز کنترل تطبیقی  طوری طراحی شده که این سرعت را به عنوان سرعت خودروی شما در نظر می گیرد و برای مطابقت با سرعت آن خودرو، سرعت تیگو ۸ پرو را کاهش می دهد و مسافتی را که تعیین کرده اید دنبال می کند. هنگامی که آن وسیله نقلیه از لاین شما خارج شود و هیچ ماشین دیگری در مقابل شما نباشد، مجددا تیگوی شما با همان سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت اولیه به حرکت خود ادامه می دهد. تمام این فرایند بدون هیچ گاز دادن یا ترمز کردن از طرف شما انجام می شود. البته این سیستم هنوز کامل نیست، و بهتر است هنگام رانندگی به طور مطلق به آن تکیه نکنید.

آیا  کمکی کروز یکپارچه (ICA) خوردروی چری تیگو ۸ پرو مفید است؟

مطمئنا بله. کروز کنترل تطبیقی مجهز به ICA با در نظر گرفتن حجم بالای ترافیک در جاده ها طراحی شده است که در آن سرعت‌ها دائماً از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به یک توقف بدون هشدار زیاد تغییر می‌کنند. اگر راننده فقط ۱ تا ۲ ثانیه توجه کافی نداشته باشد، تصادف اتفاق می افتد. بی حوصلگی، خستگی و حواس پرتی در خودرو بزرگترین عامل تصادفات امروزی در جاده ها است که به لطف استفاده از کمکی کروز یکپارچه (ICA) در خودروها می تواند کاهش پیدا کند.

 

آیا تمام محصولات تیگو و آریزو به ICAمجهز شده اند؟

سیستم کروز کنترل بخشی از ویژگی های ایمنی خودرو است که اکثر کمپانی های سازنده از جمله چری از آن استفاده می کنند.

تمام محصولات تیگو آریزو به کمکی کروز یکپارچه (ICA) مجهز نشده اند اما معمولاً سیستم هشدار خروج از خط، کمک ترمز، اتوهلد و غیره در آنها تعبیه شده است. از آنجایی که همه این سیستم‌ها عمدتاً از سیستم رادار، لیزر یا دوربین (در برخی موارد ترکیبی) مشابه کروز کنترل تطبیقی استفاده می‌کنند، بسته به نوع خودرو از یک یا چند فناوری در آنها استفاده می شود تا به عنوان یک خودروی با ایمنی قابل اتکا به بازار عرضه شوند.

پرفروش ترین خودروهای چینی

آیا سیستم کروز کنترل تصبیقی و کمکی کروز یکپارچه خودروی تیگو و آریزو یکسان کار می کنند؟

خیر. تفاوت‌های زیادی بین شرایط عملکرد کروز کنترل تطبیقی و کمکی کروز یکپارچه (ICA) در خودروهای مختلف وجود دارد و حتی از مدلی به مدل دیگر تفاوت‌هایی دیده می شود. برخی از خودروهای چری تیگو و آریزو مجهز به  کروز کنترلی هستند که  فقط بین ۴۰ تا ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت کار می‌کند و برخی دیگر می‌توانند از توقف تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت فعال باشند و اگر اتفاقی افتاد که خودروی شما متوقف شد، برای شروع مجدد باید پدال گاز را فشار دهید.

 

معایب کروز کنترل تطبیقی و ICA

باران شدید، مه و برف می تواند با قابلیت های این سیستم ها تداخل داشته باشد و رانندگی زیر تابش شدید نور خورشید می تواند سیستم های مبتنی بر دوربین را با خطا مواجه کند. جاده‌های بادخیز و ماشین‌هایی که در لاین ها ویراژ می دهند، می‌توانند سیستم  کمکی کروز یکپارچه را به اشتباه بیندازند و این سیستم ممکن است نتواند به موقع واکنش نشان دهد.

بسیار مهم است که پیش از ثبت نام خودروی چری تیگو یا آریزو، محدودیت های سیستم را درک کنید و مطمئن باشید که فقط از این سیستم ها به عنوان پشتیبان رانندگی خود استفاده می کنید. فکر نکنید که این یک مجموعه کانل است و اگر از آن استفاده کنید نیازی نیست به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد، توجه داشته باشید.

اگر قصد خرید محصولات تیگو و آریزو مجهز به این فناوری های پیشرفته را دارید، می توانید شرایط فروش اقساطی آسیا خودرو را بررسی کرده و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *