مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم تهویه X55 Pro و کولر ایکس ۵۵ پرو

سیستم تهویه X55 Pro؛ بررسی عملکرد کولر ایکس ۵۵ پرو

اگر به دنبال یک کراس‌اوور جوان‌پسند با سطح بالای امکانات رفاهی و ایمنی باشید، قطعاً X55 Pro یکی از گزینه‌هایتان خواهد بود. این خودرو با ترکیب قوای محرکه و بخش زیادی از امکانات ۷ پرو از برند فونیکس با ظاهر اسپرت و جوان‌پسند توانسته محبوبیت زیادی در بازار ایران کسب کند و یکی از پرفروش‌های مدیران خودرو است. یکی از ویژگی‌های ایکس ۵۵ پرو، ارائه سطح بالای امکانات رفاهی است و در این بین سیستم تهویه X55 Pro یکی از ویژگی‌های آن است. در کشور چهارفصلی مثل ایران، سیستم تهویه خوب نقش مهمی در راحتی سرنشینان دارد و از این نظر سیستم تهویه و کولر ایکس ۵۵ پرو می‌تواند با قدرت عمل کند. در این مطلب به بررسی سیستم تهویه X55 Pro و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

 

ویژگی‌ های سیستم تهویه X55 Pro

  • اتوماتیک دو کاناله مستقل
  • کنترل دیجیتال لمسی
  • تک کاناله
  • دارای فیلتر تصفیه هوای PM 2.5
  • دریچه هوای سرنشینان عقب
  • دارای وضعیت AUTO (خودکار) و SYNC

 

پنل کنترل سیستم تهویه X55 Pro

یکی از تغیرات X55 Pro نسبت به نسل قبل، استفاده از پنل لمسی و دیجیتال برای سیستم تهویه خودرو است. در مدل‌های قبلی ایکس ۵۵ (سری اکسلنت) تنظیمات سیستم تهویه از طریق دو ولوم انجام می‌شود اما در ایکس ۵۵ پرو، تنظیمات به‌صورت دیجیتال است و از طریق یک صفحه لمسی انجام می‌شود.

 

سیستم تهویه یا کولر ایکس ۵۵ پرو دوگانه یا دو کاناله و مستقل است به این معنا که راننده و سرنشین می‌توانند به‌صورت مستقل دمای مورد نظر خود را تنظیم کنند. به این ترتیبب برای سمت راننده و سرنشین، دو بخش جداگانه برای تنظیم دما وجود دارد.

 

در همین بخش می‌توانید سرعت فن خودرو را نیز تنظیم کنید. جهت پرتاب باد و تغییر گردش هوای کابین نیز از طریق همین صفحه انجام می‌شود. به‌علاوه گرمکن شیشه عقب و بخارزدایی شیشه جلو نیز از طریق همین پنل تهویه قابل تنظیم است. علاوه بر این‌ها با توجه به اینکه صندلی ‌های ایکس ۵۵ پرو به گرمکن مجهز هستند، تنظیمات مربوط به گرمکن صندلی‌ها نیز از طریق همین پنل انجام می‌شود.

 

با اعمال تغییرات بر روی پنل کنترل کولر X55 Pro، صفحه نمایش مرکزی خودرو به وضعیت سیستم تهویه تغییر می‌کند تا راننده و سرنشین، بتوانند تغییرات را ببینند. در این وضعیت، تنظیمات به طور کامل در معرض دید راننده و سرنشن خواهد بود و می‌توانند دمای تنظیم شده، وضعیت پرتاب باد، وضعیت روشن بودن کولر و… را در صفحه نمایش مرکزی ببینند. به علاوه برخی از تنظیمات تهویه نیز از طریق صفحه نمایش مرکزی قابل انجام است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

تنظیمات مستقل راننده و سرنشین با تهویه دوکاناله مستقل X55 Pro

یکی از ویژگی‌های کولر X55 Pro، تنظیمات مستقل راننده و سرنشین یا دوکاناله و مستقل بودن سیستم تهویه این خودرو است. سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مستقل به معنای آن است که راننده و سرنشین می‌توانند به صورت جداگانه و مستقل، دمای دلخواه خود را داشته باشند. این تنظیمات مستقل از سمت دیگر است و هر یک از دو سرنشین جلو، دمای جداگانه‌ای خواهند داشت.

 

در سیستم‌های تهویه عادی یا تک کاناله، خروجی‌های هوای دو سمت (راننده و سرنشین) به یک منبع دمای واحد متصل هستند. به این ترتیب دمای هر دو سمت یکسان است و نمی‌توان در دو سمت، دمای متفاوتی را تنظیم کرد. در سیستم‌های دوکاناله مستقل مانند آنچه در ایکس ۵۵ پرو دیده می‌شود، امکان تنظیم دمای جداگانه برای راننده و سرنشین وجود دارد. به این ترتیب هر یک از آن‌ها می‌توانند دمای دلخواه خود را به سیستم بدهند تا سیستم بر حسب دمای تنتظیم شده، خروجی هوای هر سمت را تنظیم کند.

 

این ویژگی به‌عنوان یکی از آپشن ‌های ایکس ۵۵ پرو در خودروهای یک سطح بالاتر دیده می‌شود اما ایکس ۵۵ پرو آن رابه‌صورت استاندارد ارائه می‌کند. به این ترتیب ایکس ۵۵ پرو می‌تواند نیازهای افرادی که به دنبال سطح بالاتری از آپشن‌ها هستند را نیز تامین کند.

 

بررسی وضعیت AUTO در سیستم تهویه X55 Pro

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد، سیستم تهویه یا کولر X55 Pro دارای وضعیت اتوماتیک یا AUTO است. این وضعیت از طریق کلید لمسی در پنل کنترل فعال می‌شود. در این شرایط، کافی است راننده و سرنشین، دمای دلخواه خود را تنظیم کنند تا بقیه موارد به صورت اتوماتیک انجام شود.

 

با فعال بودن وضعیت AUTO، سیستم تهویه کنترل دما را در اختیار می‌گیرد و با توجه به دمای تنظیم شده، بخاری یا کولر را به میزان مناسب فعال می‌کند. این کار تا رسیدن به دمای دلخواه راننده و سرنشین ادامه پیدا می‌کند و پس از آن نیز، سیستم به‌صورت خودکار، دما را در وضعیت تنظیم شده توسط راننده یا سرنشین حفظ می‌کند.

 

در وضعیت AUTO اگر تغییری در کنترل پنل تهویه ایجاد کنید (به‌عنوان مثال تغییر در سرعت فن یا فعال کردن A/C یا سایر موارد) تنظیم آن بخش از وضعیت اتوماتیک خارج خواهد شد اما سایر بخش‌ها همچنان به‌صورت خودکار کنترل می‌شوند. با غیر فعال کردن وضعیت AUTO، همه تنظیمات در آخرین وضعیتی که قرار داشتند باقی می‌مانند و راننده و سرنشن می‌توانند تنظیمات دلخواه خود را انجام دهند.

 

به‌طور معمول، با تنظیم دما و فعال کردن وضعیت AUTO، سیستم می‌تواند به‌درستی تنظیمات را انجام دهد و نیازی به دخالت راننده و سرنشن نخواهد بود. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با تنظیم دما و قرار دادن سیستم تهویه X55 Pro در وضعیت اتوماتیک، کار را به این سیستم بسپارید. همچنین با توجه به مشخصات فنی X55 Pro، این خودرو از توان فنی لازم برخوردار است و بدون بروز مشکل می‌توانید از کولر این خودرو در سربالایی‌های جاده استفاده کنید.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

هوای پاک با سیستم تصفیه ویژه در سیستم تهویه X55 Pro

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم تهویه ایکس ۵۵ پرو، بهره‌مندی این سیستم از فیلتر ویژه تصفیه هوا است. این فیلتر که در برخی از محصولات رده بالای فونیکس نیز نصب می‌شود، به طور ویژه برای جذب ذرات معلق بسیار ریز در هوا طراحی شده است. در حالت عادی، فیلتر کابین نصب شده در سایر خودروها، می‌تواند بخشی از ذرات معلق بزرگ در هوا را بگیرد. با این وجود برخی ذرات معلق کوچک، از فیلترهای کابین عادی عبور می‌کنند. این ذرات معلق کوچک می‌تواند شامل گرد گل‌ها، هاگ قارچ‌ها و ذراتی در این سطح باشد. این ذرات هرچند کوچک هستند اما می‌توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. به طور ویژه، ذرات معلق کوچک مسئول بخش زیادی از آلرژی‌ها هستند و به همین دلیل جلوگیری از ورود آن‌ها نقش مهمی در افزایش کیفیت هوای داخل کابین دارد.

 

فیلتر کابین X55 Pro که با نام PM 2.5 شناخته می‌شود، می‌تواند ذرات معلق بسیار ریز را نیز جذب کند. این ذرات به طور عادی از فیلتر کابین عبور می‌کنند اما فیلتر تصفیه هوای سیستم تهویه ایکس ۵۵ پرو توانایی جذب این ذرات را دارد. به این ترتیب محیط داخلی کابین ایکس ۵۵ پرو تا حد زیادی پاک خواهد بود و این مسئله به طور ویژه برای افراد دارای حساسیت فصلی و همچنین کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین سیستم تصفیه هوای اختصاصی در ایکس ۵۵ پرو در فصل زمستان که سطح ذرات معلق و آلاینده‌ها بالا است کارآیی مناسبی دارد.

 

وضعیت SYNC در سیستم تهویه ایکس ۵۵ پرو

با توجه به اینکه سیستم تهویه ایکس ۵۵ پرو به صورت دو کاناله و مستقل است، راننده و سرنشین می‌توانند دمای دلخواه خود را به صورت جداگانه تنظیم کنند. در کنار این، سیستم تهویه ایکس ۵۵ پرو به وضعیت SYNC نیز مجهز است که امکان کنترل تنظیمات هر دو سمت را به راننده می‌دهد. با فعال کردن وضعیت SYNC از طریق پنل کنترل تهویه، دمای سمت راننده و سرنشین، از طریق کنترل‌های سمت راننده تنظیم می‌شود.

 

این وضعیت بیش از هر چیز مناسب شرایطی است که راننده در خودرو تنها است و می‌خواهد از حداکثر توان سیستم تهویه ایکس ۵۵ پرو بهره ببرد. در این شرایط، با فعال کردن وضعیت SYNC بدون توجه به تنظیماتی که برای سمت سرنشین وجود دارد، وضعیت هر دو سمت به تنظیمات سمت راننده بر می‌گردد. در این شرایط، به عنوان مثال باد کولر ایکس ۵۵ پرو از تمام دریچه‌ها خارج می‌شود و کابین زودتر خنک خواهد شد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از ایکس ۵۵ پرو و امکانات آن می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. همکاران ما با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ آماده پاسخگویی هستند. همچنین می‌توانید مطلب بررسی ارزش خرید ایکس ۵۵ پرو را نیز در این زمینه بخوانید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *