مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ماشین شاسی خورده

سوال روز: ماشین شاسی خورده بخرم یا نه

 در هر بخش از مطالب سوال روز، به بررسی یکی از سوالاتی که از سوی شما ارسال شده است می‌پردازیم. این سوالات را می‌توانید در کامنت همین مطلب ارسال کنیم. سوال این بخش، در مورد خودروهایی است که در اثر تصادف شاسی آن‌ها آسیب دیده. آیا خرید این ماشین‌ها که به ماشین شاسی خورده معروف هستند درست است؟

 

 سوال: در بازار ماشین‌هایی با عنوان ماشین‌های شاسی خورده وجود دارد. این ماشین‌ها بعد از تصادف کاملاً شاسی‌کشی شده‌اند و در ظاهر سالم هستند ولی قیمت پایین‌تری نسبت به خودروهای سالم دارند. آیا خرید ماشین شاسی خورده درست است یا بعداً می‌تواند مشکل ساز شود؟

 

 کج شدن شاسی ماشین یا شاسی خوردن معمولاً در اثر تصادفات شدید رخ می‌دهد و اصلاح آن فرآیندی بسیار دقیق است که در برخی موارد به‌درستی رخ نمی‌دهد و باعث بروز مشکلات متعددی در زمان استفاده از خودرو می‌شود. به همین دلیل باید در خرید ماشین شاسی خورده یا ماشینی که بعد از تصادف شدید، تعمیر شده بااحتیاط بیشتری رفتار کنید.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

 شاسی خودرو بر اساس محاسبات بسیار دقیق طراحی می‌شود تا بتواند تعادل خودرو را در زمان حرکت مستقیم و در زمان پیچیدن حفظ کند. با وقوع تصادف و آسیب به شاسی ماشین، ابعاد دقیق شاسی (به‌ویژه فاصله میان دو محور در دو سوی خودرو) بر هم می‌خورد و این مسئله باعث می‌شود خودرو تقریباً همیشه در زمان حرکت به یک سمت متمایل شود.

 

 البته با تغییراتی در جلوبندی خودرو می‌توان تا حدودی این مسئله را تصحیح کرد اما معمولاً خودروهایی که پس از یک تصادف شدید شاسی‌کشی می‌شوند هیچ‌گاه به وضعیت اول خود بازنمی‌گردند و همواره با مشکلاتی از قبیل لاستیک‌سایی دست به گریبان‌اند.

 

 انحراف شاسی غیر از این‌ها می‌تواند عواقب خطرناکی در زمان حرکت خودرو نیز داشته باشد و به همین دلیل در خارج از ایران شرکت‌های بیمه خودروهایی را که تصادف شدید داشته‌اند اصطلاحاً total wreck اعلام می‌کنند. این اصطلاح به این معنی که خودرو به‌طور کامل و اساسی تخریب شده است و امکان بازگرداندن آن به وضعیت اولیه وجود ندارد و باید از رده خارج شود. متاسفانه شاهد هستیم در ایران عده‌ای حتی اقدام به بریدن شاسی و اتصال آن به شاسی خودروی مشابه دیگری می‌کنند که قطعاً باعث ضعف‌های عمده در شاسی خودرو می‌شود.

 

 جمع‌بندی؛ آیا خرید ماشین شاسی خورده با قیمت پایین ایده مناسبی است؟

 در پاسخ به سوال اصلی این مطلب که ماشین شاسی خورده بخرم یا نه، به‌طور کلی پاسخ منفی است. البته اگر شاسی آسیب مختصری دیده باشد، با شاسی کشی به طور کامل به وضعیت اولیه باز می‌گردد اما در تصادف‌های سنگین، این مسئله به راحتی ممکن نیست.

 

 در تصادف‌های سنگین، آسیب به ابعاد و زوایای شاسی می‌تواند زیاد باشد و اصلاح آن پیچیده است. این کار معمولاً از دست تعمیرکاران متفرقه بر نمی‌آید و نیاز به ابزار مخصوص و اندازه‌گیری‌های دقیق دارد. به همین دلیل در این شرایط بهتر است حتی با وجود قیمت پایین‌تر، از خرید این خودروها خودداری کنید.

 

برای استفاده از خدمات صافکاری و نقاشی محصولات مدیران خودرو می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. همکاران ما با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ پاسخگوی شما هستند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *