مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت

مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت

پیش از این و همزمان با رونمایی از آریزو ۵ اسپرت از سوی مدیران خودرو، به معرفی این خودرو پرداختیم. در این بخش اما قصد داریم به‌طور دقیق‌تر به بررسی مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت بپردازیم. این خودرو که با تغییراتی نسبت به نمونه‌های استاندارد به بازار عرضه می‌شود، از نظر مشخصات فنی خودرو توانمندی است و به‌راحتی می‌تواند در بازار رقابت کند. در این بخش به بررسی دقیق‌تر مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت می‌پردازیم.

 

آریزو ۵ اسپرت به‌عنوان یک خودرو سدان با چاشنی اسپرت، باید بتواند دو گروه از خریداران را راضی کند. به همین دلیل باید ترکیبی از کارآیی، راحتی و دوام را عرضه کند تا هم مورد پسند خانواده‌ها باشد و هم بتواند نظر جوان‌ترها را به خود جلب کند. برای این منظور، مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت با ویژگی‌های مناسبی عرضه شده است که قطعا می‌تواند برگ برنده آن در بازار باشد. البته نمونه مشابه مشخصات فنی این خودرو را در نسل قبلی آن هم دیده بودیم و از این نظر، عملکرد و دوام آن پیش از این ثابت شده است.

 

بررسی موتور آریزو ۵ اسپرت به‌عنوان بخشی از مشخصات فنی آن

یکی از ویژگی‌های مهم در بررسی مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت، موتور قدرتمند آن در کلاس خودروهای سدان ایران است. این موتور می‌تواند قدرت بالایی را نسبت به حجم خود تولید کند. علاوه بر این، کیفیت و دوام آن نیز طی سال‌هایی که عرضه آن می‌گذرد تضمین شده است. به‌علاوه این موتور در بازارهای جهانی نیز حضور پرقدرتی دارد و جزو ۱۰ موتور برتر چین در سال‌های قبل بوده است.

 

موتور آریزو ۵ اسپرت، با حجم دقیق ۱۴۹۸ سی سی معادل ۱.۵ لیتر، چهار سیلندر خطی است. این موتور می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. به این ترتیب نسبت قدرت به حجم آن حدود ۱۰۰ اسب بخار است. نسبت قدرت به حجم این موتور، از عمده سدان‌های این کلاس بالاتر است و همین مسئله جنبه‌های اسپرت آن را تقویت می‌کند. این مسئله در مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت اهمیت بالایی دارد چراکه این خودرو باید بتواند متناسب با برچسب S در نامش، توان حرکتی مناسبی هم داشته باشد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

یکی دیگر از مسائل مهم در آریزو ۵ اسپرت، تولید گشتاور در دورهای موتور پایین است. حداکثر گشتاور موتور این خودرو در دور موتور ۱۷۵۰ به دست می‌آید. به این ترتیب راننده در دور موتور کمتر از ۲۰۰۰، حداکثر گشتاور موتور را در اختیار دارد. گشتاور به‌طور خیلی ساده سازی شده، کشش موتور خودرو است و بیش از هر چیز خود را در شتاب‌گیری‌های میانی و حرکت در شیب‌ها نشان می‌دهد. به این ترتیب راننده می‌تواند بدون نیاز به فشار زیاد روی موتور، شاهد شتاب گیری مناسبی باشد و با ظرفیت کامل بار و سرنشینان هم در شیب‌ها، به‌خوبی حرکت کند.

 

راهکارهایی افزایش توان موتور آریزو ۵ اسپرت

برای رسیدن به این قدرت، آریزو ۵ اسپرت به توربو شارژر مجهز شده است. به کمک توربو شارژر، هوای بیشتری در هر سیکل کاری وارد موتور می‌شود. به همین نسبت موتور هم می‌تواند سوخت بیشتری را تزریق کند. حاصل این دو عامل، قدرت انفجار بیشتر در حجم موتور ثابت است. علاوه بر این، برای کمک به بهبود عملکرد، موتور این خودرو به اینترکولر نیز مجهز شده است. به این ترتیب هوا قبل از ورود به موتور خودرو، خنک شده و فشرده‌تر می‌شود. این مسئله نیز به افزایش حجم هوای ورودی و در نتیجه افزایش قدرت موتور کمک می‌کند.

 

در کنار این‌ها، برای تنفس بهتر موتور و البته خروج بهتر گازهای خروجی، موتور این خودرو به دو سوپاپ در سرسیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز شده است. به این ترتیب در زمان مکش هوا و سوخت به داخل موتور، مقدار بیشتری از ترکیب این دو وارد موتور می‌شود. همچنین در زمان تخلیه دود حاصل از احتراق نیز، وجود دو سوپاپ تخلیه کمک می‌کند گازهای خروجی موتور راحت‌تر خارج شوند.

 

گیربکس آریزو ۵ اسپرت

هرچند موتور نقش مهمی در توان یک خودرو دارد، اما گیربکس نیز در این زمینه مهم است. یک گیربکس مناسب می‌تواند قدرت (و به‌طور دقیق‌تر گشتاور) را با تغییر دور خود مدیریت کند. به این ترتیب راننده ترکیبی از قدرت و کشش مناسب را در اختیار دارد. گیربکس آریزو ۵ اسپرت، یک گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده شبیه سازی شده است. این گیربکس وضعیت تعویض دستی دنده (تیپ ترونیک) را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد. این گیربکس جدیدترین نمونه از گیربکس‌های CVT شرکت چری است و با استفاده از تسمه فولادی شرکت بوش آلمان، به‌راحتی می‌تواند تا ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را منتقل کند.

 

همان‌طور که پیش از این گفتیم، یکی از ویژگی‌های مهم مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت، ترکیب ویژگی‌های خانوادگی و جوان‌پسند در آن است. این مسئله در گیربکس خودرو به‌خوبی دیده می‌شود. همان‌طور که اشاره شده، گیربکس این خودرو اتوماتیک است و به این ترتیب راننده نیازی به تعویض دنده در آن ندارد. استفاده از گیربکس CVT  باعث می‌شود راننده همیشه به طیف گسترده‌ای از ضرایب دنده دسترسی داشته باشد. به‌علاوه به خاطر نبود دنده در این گیربکس، شاهد تعویض دنده هم نیستیم و گیربکس عملکرد بسیار نرمی دارد. این گیربکس همچنین می‌تواند به کاهش مصرف سوخت (تا ۷درصد) هم کمک کند. به این ترتیب برای یک استفاده خانوادگی، گیربکس عملکردی ایده‌آل و کاملا بدون دردسر دارد.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

رانندگی اسپرت با آریزو ۵ جدید

اگر بخواهید رانندگی اسپرت تری داشته باشید هم Arrizo 5 S به‌خوبی می‌تواند همراه شما باشد. گیربکس این خودرو هوشمند است و متناسب با وضعیت رانندگی و فشار شما بر پدال گاز، می‌تواند تغییر ضرایب را به تاخیر بیندازد. به این ترتیب اگر پای خود را روی پدال گاز فشار دهید، در هر ضریب دنده دور موتور بالاتر می‌رود تا توان بیشتری از موتور به دست آید. همچنین اگر پدال گاز را ناگهان فشار دهید، گیربکس با تشخیص قصد شما برای شتاب‌گیری، ضریب دنده را سنگین‌تر می‌کند تا دور موتور بالاتر برود و شتاب خودرو بهتر شود.

 

در کنار این‌ها و برای کنترل بهتر خودرو، می‌توانید از وضعیت تعویض دستی گیربکس هم استفاده کنید. در این حالت، راننده می‌تواند تغییر ضرایب دنده را کنترل کند. با این قابلیت، می‌تواند برای رانندگی سریع‌تر، تعویض دنده‌ها را به تاخیر بیاندازید. همچنین می‌توانید از وضعیت SPORT هم استفاده کنید که برای رانندگی سریع‌تر مناسب است. در این شرایط آریزو ۵ اسپرت، شتاب بهتری دارد و به‌ویژه در زمان شتاب‌گیری‌های میانی و در حال حرکت، راحت‌تر می‌تواند از سایر خودروها سبقت بگیرد.

 

آیا مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت برای این خودرو مناسب است؟

در زمینه بررسی مشخصات فنی آریزو  اسپرت، نکته مهم توجه به کلاس این خودرو است. آریزو ۵ توربو اسپرت یک خودرو سدان با چاشنی اسپرت است اما نباید آن را با خودروهای اسپرت مقایسه کرد. این خودرو باید بتواند فضای کافی برای ۵ سرنشین را فراهم کند و مصرف سوخت اقتصادی داشته باشد. به‌علاوه باید دوام موتور و گیربکس آن را نیز در نظر گرفت. در کنار این‌ها، آریزو ۵ اسپرت می‌تواند علاقه‌مندان به رانندگی سریع‌تر را نیز همراهی کند و از این نظر از بسیاری از سدان‌های عرضه شده در بازار برتر است.

 

ترکیب موتور و گیربکس این خودرو، کارآیی مناسبی دارد و دوام آن‌هم تضمین شده است. هم موتور و هم گیربکس، پیش از این توانسته‌اند جوایزی را به دست آوردند که نشان دهنده کیفیت و عملکرد بالای آن‌ها است. به‌علاوه موتور این خودرو رو به‌خوبی با آب و هوا و کیفیت سوخت ایران تنظیم شده است و از این نظر هم مشکلی ندارید. گیربکس هم با تعویض دستی و البته انطباق خوب خود با شرایط رانندگی، هم برای خانواده‌ها مناسب است و هم نیازهای یک رانندگی سریع‌تر را برای جوانان فراهم می‌کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آریزو ۵ جدید می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. کارشناسان آسیا خودرو به‌عنوان یکی از برترین نمایندگی های مدیران خودرو در کشور آماده پاسخ به سوالات شما هستند. همچنین می‌توانید این خودرو را از نزدیک و در شعب آسیا خودرو بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *