مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خودروی تیگو

معرفی سه خودرو تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو آریزو ۶ پرو با برند فونیکس (Fownix)

برند فونیکس تیگو ۷ پرو چیست؟

ابتدا به بررسی برند فونیکس خواهیم پرداخت. مدیران خودرو که اقدام به واردات خودروهای ساخت کارخانه چری به ایران می کند، در طی اقدامی، سه خودرو لاکچری و لوکس این خودرو سازی را با نام برند فونیکس در بازار به فروش می رساند. این ۳ خودرو شامل تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ پرو و همچنین آریزو ۶ پرو است. این خودروها دارای ویژگی های مختلفی نسبت به مدل ساده خود هستند که در ادامه بیشتر در خصوص آن ها توضیح خواهیم داد.

آریزو ۶ پرو با برند فونیکس

اولین مورد آریزو ۶ پرو با برند فونیکس است که لازم است آن را معرفی کنیم. این خودرو از نوع سدان های خانوادگی است که غالبا برای خانواده ها و افرادی که به دنبال خرید یک خودروی بی دردسر و مقرون به صرفه هستند، می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در آریزو ۶ پرو موتور هیچ تغییری نکرده است، این در حالی است که وضعیت داخلی کابین کاملا متفاوت شده است. البته عدم تغییر موتور به معنای یکسانی شرایط آن با موتور آریزو ۶ ساده نیست، بلکه به دلیل تقویت موتور، در این خودروی جدید می توانید منتظر ۱۵۶ اسب بخار قدرت و همچنین ۲۳۰گشتاوری  نیوتن متر باشید.

اما وضعیت داخلی کابین کمی متفاوت شده است. اولین موردی که می توانیم به ان اشاره کنیم، صفحه نمایش لمسی است که بزرگ تر شده و حدود ۱۰.۲۵ اینچی است. دسته دنده خودرو نیز از حالت معمولی خارج شده و به شکل دیجیتالی طراحی گردیده است. از دیگر آپشن های قرار گرفته در آریزو ۶ پرو که با برند فونیکس عرضه می شود نیز می توان به وجود کول باس یا محفظه خنک کننده مواد غذایی و شارژر وایرلس اشاره کرد که دقیقا در کنار کول باکس تعبیه شده است.

تیگو ۷ پرو با برند فونیکس

مورد بعدی در خصوص تیگو ۷ پرو با برند فونیکس است. تیگو ۷ پرو، بر خلاف آریزو ۶ پرو تغییرات بسیار زیادی داشته است. این تغییرات هم در حوزه موتور و عملکرد فنی آن بوده و هم در خصوص ظاهر خودرو نمایان شده است.

اولین مورد در خصوص طراحی ظاهری خودرو است. در طراحی ظاهری این خودرو جلو پنجره خودرو شبیه به تیگو ۸ پرو شده و مدل کهکشانی مانندی را به خود گرفته است. چراغ های مه شکن نیز بسیار متفاوت شده و نسبت به تیگو ۷ عادی تغییر پیدا کرده اند. نمای عقبی خودرو نیز مورد بعدی است که در خصوص ظاهر این ماشین دچار تحول گردیده است.

قدم بعدی بررسی تفاوت ها و تغییراتی است که تیگو ۷ پرو با برند فونیکس در قسمت داخلی کابین تجربه کرده است. این تغییرات می توانند شامل موارد مختلفی شوند. به طور مثال دسته دنده به طور کامل تغییر کرده و به نوع دیجیتالی تبدیل شده است. طراحی و تعبیه کول باکس و همچنین شارژر وایرلس نیز قدم بعدی و مهمی است که مدیران خودرو در جهت تغییر تیگو ۷ پرو برداشته است. سیستم تهویه مطبوع داخل کابین به صورت لمسی و تاچ کار می کند و از مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی که نسبت به مانیتور مدل تیگو ۷ بزرگ تر است نیز استفاده کرده اند.

اما در خصوص موتور این خودرو نیز می توان به مواردی اشاره کرد. اولین موضوع آن است که بدانید در تیگو ۷ پرو از همان موتور تیگو ۷ معمولی استفاده شده است، با این تفاوت که این موتور تقویت شده و در عوض ۱۴۹ اسب بخار، دارای ۱۵۶ اسببخار است. مورد بعدی نیز مربوط به گشتاوری موتور می شود که در عوض ۲۱۰ نیوتن بر متر، هم اکنون در تیگو ۷ پرو دارای ۲۳۰ نیوتن بر متر است. گیربکس در هر خودرویی اهمیت بسیار دارد، در تیگو ۷ پرو نیز موضوع به همین ترتیب است؛ به همین دلیل برای بهینه تر کردن مصرف سوخت این ماشین و همچنین بهتر کردن شتاب و سرعت گیری آن، از گیربکس ۹ سرعته CVT استفاده کرده اند.

تیگو 7 پرو

تیگو ۸ پرو با برند فونیکس

اما مورد بعدی که با نام تیگو ۸ پرو شناخته می شود نیز قرار است تا با برند فونیکس روانه بازار شده و افرادی که به دنبال یک خودروی کراس اور و در عین حال لوکس هستند را به سمت خودش جلب کند. در تیگو ۸ پرو نیز تغییرات زیادی همچون تیگو ۷ پرو برای ماشین اتفاق افتاده است و بیشتر این موارد در قسمت داخلی کابین و در زمینه آپشن های خودرو صورت گرفته است.

موتوری که برای تیگو ۸ پرو استفاده می شود، ظرفیت ۱.۶ لیتری داشته و پاشش سوخت مستقیمی که دارد سبب می شود تا موتور عملکرد بسیار خوبی را از خودش نشان دهد. نوع گیربکس استفاده شده در آن از مدل ۷ دنده دابل کلاچ یا دو کلاچه است و در عین حال نیز ظرفیت روغن بیشتری دارد. این ظرفیت روغن بیشتر گیربکس سبب می شود تا گیربکس کمتر داغ کرده و کمتر دچار مشکل شود. میزان قدرت موتور ۱۹۷ اسب بخار و گشتاوری نیز چیزی حدود ۲۹۰ نیوتن بر متر است.

موارد بعدی که تغییر پیدا کرده اند شامل آپشن های داخلی خودرو می شوند. اولین آپشن داشتن دو نمایشگر ۱۲.۲ اینچی به هم پیوسته در عوض یک نمایشگر است که در نهایت می تواند ۲۴.۴ اینچ نمایشگر داشته باشید. وجود شارژر وایرلس و همچنین کول باکس نیز از دیگر تغییرات است که در فصل گرما و در زمان مسافرت می توانند بسیار کاربردی باشند. حتی دسته دنده نیز از حالت معمولی خارج شده و به شکل دیجیتالی طراحی گردیده است.

جمع بندی

۳ مدل خودرو آریزو ۶ پرو، تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو که قرار است با برند فونیکس روانه بازار شوند را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و سعی کردیم تا تمام مولفه هایی که این خودروها را از نمونه های ساده آن ها متمایز می کند را بشناسیم. در صورتی که قصد خرید محصولات تیگو و آریزو را دارید، می توانید به سادگی به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کرده و آن چه که نیاز دارید را از آن جا به صورت نقدی و یا اقساطی خریداری نمایید.

 

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *