مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فرمول یک قطر

نتایج فرمول یک قطر؛ مکس ورشتاپن مهار نشدنی است

رقابت‌های فرمول یک قطر با قهرمانی مکس ورشتاپن از تیم ردبول به پایان رسید. به این ترتیب جایگاه ورشتاپن و ردبول در جدول مستحکم‌تر از قبل شد اما این همه ماجراهای فرمول یک قطر امسال نبود. با هم نتایج فرمول یک قطر و حواشی آن را مرور می‌کنیم.

 

رقابت فرمول یک قطر به عنوان هجدهمین رقابت از فصل ۲۰۲۳ فرمول یک، با برتری مکس ورشتاپن به پایان رسید. این راننده تیم ردبول که رقابت را از خط یک آغاز کرده بوده بود، در نهایت توانست با زمان ۱ ساعت ۲۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه و ۱۶۸ هزار ثانیه، سریعتر از سایرین از خط پایان عبور کند. پس از او، اوسکار پیاستری و لندو نوریس هر دو از مکلارن، در رتبه‌های دوم و سوم ایستاندند. همچنین سریعترین دور این رقابت نیز توسط مکس ورشتاپن انجام شد.

 

به این ترتیب ورشتاپن ۲۵ امتیاز این رقابت را نیز به اندوخته‌های قبلی خود اضافه کرد. علاوه بر این، با دریافت ۱ امتیاز به دلیل طی سریعترین دور پیست، در مجموع با کسب ۲۶ امتیاز، جایگاه خود را در صدر جدول رانندگان این فصل فرمول یک تثبیت کرد. او اکنون با ۴۳۳ امتیاز، رتبه نخست را در اختیار دارد با بیش از ۲۰۰ امتیاز اختلاف با رتبه دوم، غیر قابل دسترسی است. در جدول رانندگان، پس از ورشتاپن، هم تیمی او سرجیو پرس در رتبه دوم است. پس از این دو، همیلتون و فراندو آلونسو جدال سختی برای کسب رتبه سوم این فصل دارند.

 

همچین تیم ردبول نیز در پایان این رقابت، با مجموع ۶۵۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با توجه به اختلاف بیش از ۲۰۰ امتیازی با تیم دوم، از هم اکنون قهرمان فصل فرمول یک ۲۰۲۳ است. پس از ردبول، مرسدس بنز در رتبه دوم است و فراری در رتبه سوم قرار دارد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

مهمترین حوادث و حواشی فرمول یک قطر ۲۰۲۳

قهرمانی مکس ورشتاپن در رقابت‌های فرمول یک این فصل امری تکراری است. او از ۱۸ مسابقه برگزار شده در فصل جاری، ۱۴ مسابقعه را در رتبه اول به پایان رسانده است تا عملا دست نیافتنی باشد. همچنین قهرمانی یکی از رانندگان ردبول هم دیگر تکراری شده است. از ۱۸ مسابقه فصل جاری، رانندگان ردبول در ۱۷ مسابقه رتبه اول را کسب کرده اند. فرمول یک قطر اما حوادث مهم و جذاب دیگری هم داشت.

 

اولین اتفاق مهم، حضور پیاستری و نوریس در رتبه‌های دوم و سوم است. این دو، رقابت را از جایگاه‌های ۶ و ۱۰ شروع کردند اما در پایان توانستند سایر رقبا را پشت سر بگذارند. البته بخشی از این موفقیت، ناشی از خروج رانندگان دوم و سوم خط شروع به دلیل تصادف بود.

 

همچنین باید به بازنده بزرگ این رقابت اشاره کرد؛ لوییس هملیتون. همیلتون این فصل چندان روی فرم نیست و خودرو مرسدس هم با یک خودرو ایده‌آل فاصله دارد. در قطر البته همیلنون بدشانسی آورد چون در همان آغاز مسابقه و به دلیل تصادف با جورج راسل، ناچار شد از رقابت کنار برود. راسل در جایگاه دوم و همیلتون در جایگاه سوم مسابقه را شروع کردند اما در مسابقه‌ای که همیلتون امید داشت بتواند رتبه سوم خود را در این فصل قطعی کند، در همان ابتدا و با تصادف، هردو ناچار به خروج از رقابت شدند.

 

همچنین در قطر، رکورد سریعترین پیت استاپ تاریخ فرمول یک هم شکسته شد. این رکورد پیش از این متعلق به تیم ردبول با زمان ۱.۹۱ ثانیه بود، توسط تیم مکلارن شکسته شد. تکنیسین‌های مکلارن توانستند در زمان شگفت انگیر ۱.۸ ثانیه، چهار چرخ خودرو لندو نوریس را تعویض کنند که یک رکورد بی نظیر و تاریخی است.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

گرمای قطر صدای همه راننده‌ها را در آورد

مسابقه فرمول ۱ قطر هرچند در فصل پاییز و در شب برگزار شد، اما گرمای هوا و رطوبت بالا باعث انتقادات زیادی از سوی رانندگان و تیم‌ها شد تا جاییکه حتی برگزاری این رقابت برای فصل بعد زیر سوال رفته است. وضعیت آنقدر بحرانی بود که بعضی از رانندگان پس از مسابقه به بیمارستان رفتند و برای برخی دیگر، ریسک غش کردن پشت فرمان وجود داشت.

 

دمای بالای هوا و رطوبت زیاد، حتی برای افراد عادی هم آزار دهنده است اما راننده‌های فرمول یک وضعیت بسیار سخت‌تری دارند. آن‌ها باید یک لباس کاملا پوشیده داشته باشند تا در صورت بروز تصادف و آتش‌سوزی از آن‌ها مراقبت کند. به علاوه فشار مسابقه هم هست، که در هوای عادی هم چند کیلوگرم از وزن آن‌ها کم می‌کند. به همه این‌ها، گرمای شدید هوا و رطوبت قطر را هم اضافه کنید تا مشکلات مشخص شود.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

اعتراض راننده‌ها و تیم‌ها آنقدر شدید بود که برگزار کنندگان ناچار به واکنش شدند. هرچند هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است، اما FIA و برگزار کنندگان رقابت‌های فرمول یک طی بیانیه‌ای، شرایط نامناسب را تایید کردند. قرار است وضعیت برگزاری رقابت در قطر طی جلسه‌ای مورد بررسی قرار گیرد. هرچند بعید است به‌راحتی بتوان قطر را از لیست رقابت‌های فرمول یک کنار گذاشت اما قطعا نیاز به تغییراتی است.

 

از فرمول ۱ قطر بیشتر بدانید

امسال تیمی از آسیا خودرو برای پوشش رقابت‌های فرمول ۱ قطر و همچنین نمایشگاه خودرو قطر راهی این کشور شده بودند. برای دیدن تصاویر اختصاصی و اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد صفحه اینستاگرام آسیا خودرو شوید. همچنین ما هم در وبسایت آسیا خودرو، اطلاعات این دو رویداد را منتشر می‌کنیم.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *