مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
نورپردازی داخل فونیکس FX

نورپردازی داخل فونیکس FX؛ بررسی عملکرد و تنظیمات سیستم نورپردازی کابین در فونیکس FX

در بین کراس‌اوور‌های برند فونیکس و حتی کراس‌اوور‌های بازار ایران، مدل فونیکس FX جایگاه ویژه‌ای دارد. این خودرو با طراحی اسپرت خود، در خیابان بی‌رقیب است و با داشتن موتور قدرتمند، به‌خوبی هم می‌تواند قدرت خود را نشان دهد. در کنار این‌ها، انبوه آپشن‌های رفاهی و ایمنی و البته کابین جذاب، آن را به یکی از گزینه‌های محبوب بازار تبدیل کرده است. یکی از بخش‌های جذاب در رانندگی شبانه با این خودرو، نورپردازی داخل فونیکس FX است، سیستمی که می‌تواند ترکیب‌های رنگ متنوعی را برای بخش‌های مختلف کابین فراهم کند. در این مقاله به بررسی نورپردازی کابین فونیکس FX، ویژگی‌ها و تنظیمات آن خواهیم پرداخت.

 

نورپردازی داخل فونیکس FX در کدام بخش‌ها نصب شده است؟

طراحان محصولات فونیکس در زمان طراحی کابین FX، پنج نقطه را برای تعبیه نورپردازی داخل فونیکس FX در نظر گرفته‌اند. این بخش‌ها شامل درب راننده، داشبورد مقابل راننده، داشبورد مقابل سرنشین، درب سرنشین و همچنین جالیوانی‌های کنسول وسط است.

 

در زمان طراحی نورپردازی کابین این خودرو، طرح در نظر گرفته شده روی داشبورد مقابل سرنشین متفاوت از سایر بخش‌ها و البته متفاوت از بسیاری خودرو‌های دیگر است. به‌طور معمول و در سایر خودروها، در این بخش یک نوار نورانی به‌صورت آشکار و یا مخفی بر روی خودرو سوار می‌شود اما در فونیکس اف ایکس، در این بخش، طرحی بر روی داشبورد ترسیم شده که در حالت عادی، اثری از نور در آن دیده نمی‌شود و مانند سایر بخش‌های داشبورد به نظر می‌رسد. اما در مقابل، با روشن شدن امبینت لایت فونیکس FX، در این بخش شاهد یک طرح گرافیکی زیبا و مینیمال خواهیم بود.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

تنظیمات نورپردازی داخل فونیکس FX

نورپردازی کابین فونیکس FX قابلیت‌های‌ متعددی برای تنظیمات اختصاصی دارد که همه آن‌ها از طریق صفحه نمایش مرکزی این خودرو در دسترس است. از این طریق می‌توانید نورپردازی داخل فونیکس FX را با رنگ دلخواه تنظیم کرده و یا آن را شخصی سازی کنید.

 

برای دسترسی به تنظیمات داخلی فونیکس FX کافی است در صفحه اصلی مانیتور مرکزی خودرو، گزینه Vehicle Setting و پس از آن از نوار بالای صفحه نمایش، گزینه Personalized Setting را انتخاب کنید. در این شرایط، اولین گزینه که ویژه روشن و خاموش کردن نورپردازی کابین فونیکس FX است در اختیارتان قرار می‌گیرد. با روشن کردن این گزینه، نورپردازی داخل FX، با آخرین تنظیماتی که برای آن انجام داده‌اید فعال می‌شود.

 

با روشن کردن نورپردازی، برای تنظیم میزان روشنایی نورپردازی کابین، گزینه‌ای با عنوان Ambient Light Brightness در اختیارتان قرار می‌گیرد. از این طریق می‌توانید میزان روشنایی نورپردازی را تنظیم کنید. با قرار دادن این گزینه بر روی ۱۰۰درصد، بالاترین میزان روشنایی را در اختیار خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید میزان روشنایی این چراغ‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده است که در شب، باعث از بین رفتن تمرکز راننده نشوند.

 

تنظیم رنگ کابین فونیکس اف ایکس

همچنین از طریق گزینه‌های همین بخش می‌توانید رنگ نورپردازی داخلی فونیکس FX را نیز تنظیم کنید. برای این منظور بر روی گزینه Ambient Light Color Adjustment کلیک کنید تا تمامی رنگ‌ها در قالب یک پالت رنگ دایره‌ای در اختیارتان قرار گیرد. در این بخش می‌توانید با حرکت دست بر روی صفحه نمایش مرکزی، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. همانطور که پیش از این عنوان شد، نورپردازی داخلی این خودرو ۶۴ رنگ است و دستتان برای انتخاب بین رنگ‌ها باز خواهد بود. در بخش راست همین تنظیمات، تصویری شماتیک از کابین را خواهید دید که رنگ کابین بر اساس رنگ انتخابی را به نمایش می‌گذارد. همچنین تعدادی رنگ پیشنهادی به‌صورت پیش فرض نیز در این بخش در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

تنظیم نورپردازی کابین فونیکس FX با ریتم موزیک و حالت رانندگی

این دو گزینه، جزو جذاب‌ترین تنظیمات مرتبط با نورپردازی داخل فونیکس FX است. به این ترتیب می‌توانید نورپردازی کابین این خودرو را بر اساس موزیک در حال پخش از سیستم صوتی و یا حالت های رانندگی فونیکس FX تنظیم کنید. در این شرایط، نورپردازی داخلی این خودرو به‌طور خودکار و برحسب شرایط تغییر رنگ خواهد داد.

 

برای تنظیم نورپردازی داخلی FX برحسب موزیک، در صفحه تنظیمات گزینه Music Rhythm Ambient Light را فعال کنید. در این شرایط، متناسب با ریتم موزیک در حال پخش از سیستم صوتی، رنگ نورپردازی نیز تغییر می‌کند. در نظر داشته باشید این وضعیت کارکردی شبیه به اکولایزر سیستم‌های صوتی دارد اما برای پیشگیری از حواس‌پرتی راننده در زمان رانندگی، تنها رنگ نور را تغییر می‌دهد و چراغ‌ها را روشن و خاموش یا چشمک‌زن نمی‌کند.

 

همانطور که پیش از این و در مقاله‌های جداگانه‌ای بررسی کرده‌ایم، فونیکس FX امکانات مناسبی را در زمینه تنظیم وضعیت و حالت رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهد. در کنار تغییراتی که این تنظیمات بر عملکرد موتور و گیربکس و همچنین نشان دهنده‌های مقابل راننده دارند، این سیستم همچنین می‌تواند وضعیت نورپردازی داخلی را نیز تغییر دهد.

 

برای فعال کردن این وضعیت در فونیکس FX کافی است در تنظیمات مرتبط با نورپردازی داخلی، گزینه Ambient Light Related Driving Mode را روشن کنید. در این شرایط، با تغییر مود رانندگی فونیکس FX، رنگ نورپردازی داخلی نیز تغییر می‌کند. به‌عنوان نمونه در این شرایط با تنظیم وضعیت رانندگی اسپرت،؛ نورپردازی قرمز شده و در وضعیت اکو، نورپردازی داخلی سبز خواهد شد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

دلایل روشن نشدن نورپردازی کابین FX

ممکن است با روشن کردن فونیکس FX، نورپردازی داخل آن روشن نشود. این مسئله به‌هیچ عنوان نشانه بروز خرابی در آن نیست چراکه اساسا این بخش، به دلیل استفاده از فناوری نوری جدید، تقریبا خراب نمی‌شود. اصلی‌ترین دلیل روشن نشدن نور داخلی فونیکس FX می‌تواند یکی از دو دلیل زیر باشد.

 

در درجه اول باید در نظر داشته باشید که آیا اساسا نورپردازی داخلی را روشن کرده‌اید یا خیر. روش روشن کردن نورپردازی داخلی این خودرو از طریق صفحه نمایش، در بالا توضیح داده شد. به این ترتیب با استفاده از آن می‌توانید نورپردازی داخلی را روشن کنید.

 

به‌علاوه باید در نظر داشته باشید امبینت لایت فونیکس FX تنها زمانی روشن می‌شود که چراغ‌های جلوی خودرو روشن باشد. این سیستم مناسب زمانی است که محیط بیرونی خودرو تاریک است و به همین دلیل، روشن شدن آن منوط به روشن شدن چراغ‌های جلوی خودرو است. به این ترتیب اگر نورپردازی داخلی را در صفحه نمایش فعال کرده باشید، با روشن شدن چراغ‌های جلو به‌صورت دستی و یا اتوماتیک، این سیستم نیز آغاز به کار می‌کند.

 

اگر سوال بیشتر در زمینه آپشن‌های این خودرو و یا شرایط فروش آن داشتید، می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید. همکاران ما در آسیا خودرو راهنمای شما در زمینه استفاده و یا خرید این خودرو خواهند بود.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *