مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو 5 آسیا خودرو

رایج ترین علت روشن نشدن تیگو ۵ چیست؟

تصور کنید یک روز صبح سرد، قصد رانندگی با چری تیگو ۵ را دارید و به یک مشکل بزرگ بر می خورید، خودروی شما روشن نمی شود! احتمالا بسیار عصبی می شوید و نمی دانید چکاری می توانید انجام دهید. چون عجله دارید و باید به یک قرار کاری مهم برسید، وقت تماس گرفتن با نمایندگی یا امداد خودرو را هم ندارید. خب، دو راه پیش روی شما است یا باید علت روشن نشدن تیگو ۵ را پیدا کنید، یا آرامش خودتان را حفظ کنید و با یک آژانس سر قرار بروید و بعدا به مشکل خودروی خود رسیدگی کنید!

بیایید فرض کنیم، شما راه حل اول را انتخاب کردید و می خواهید علت روشن نشدن تیگو ۵ را پیدا کنید و در صورت امکان مشکل را حل کنید.

نگران نباشید، احتمالا من می توانم مشکل شما را حل کنم، فقط کافی است چند نکته را بررسی کنید تا علت این وضعیت را پیدا کنید و فوراً اتومبیل خود را دوباره به کار بیاندازید.

رایج ترین علت روشن نشدن تیگو ۵

بیایید برخی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تیگو ۵ روشن نشود را با هم مرور کنیم تا به سادگی و بدون صرب حتی هزار تومان پول نقد آنها را برطرف کنید.

باتری چری تیگو ۵ خود را بررسی کنید

معمولاً، خوابیدن یا خالی کردن شارژ باتری رایج ترین توضیح برای عدم استارت خوردن یا روشن نشدن تیگو ۵ است. دلیل آن هم خیلی ساده است، ممکن است چراغ‌ها یا چندین تجهیزات الکترونیکی دیگر مانند سیستم صوتی را روشن گذاشته باشید و باتری شما تمام شده باشد.

برای اطمینان از اینکه علت روشن نشدن خودرو تیگو ۵ از باتری آن است، چند علامت وجود دارد که باید بررسی کنید:

موتور ماشین شما هنگام استارت زدن صدا می دهد اما روشن نمی شود

وقتی کلید را می چرخانید هیچ چیز کار نمی کند حتی علائم پشت آمپر نیز روشن نمی شوند

موتور، یک لحظه کار می کند اما به سرعت خاموش می شود

وقتی موتور ماشین سرد می شود اغلب با این مشکل مواجه می شوید

بیش از ۲ سال است که باتری ماشین را تعویض نکرده اید

تمام این نوع علائم، به شما می گوید که زمان تعویض باتری Chery Tiggo 5 در سریع ترین زمان ممکن فرا رسیده است و علت روشن نشدن آن هم، همین باتری است. در این شرایط می توانید با باتری به باتری کردن به طور موقت ماشین را روشن کنید اما به خاطر داشته باشید که اگر ماشین را خاموش کنید، احتمالا مجددا روشن نمی شود و باید برای تعویض باتری به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

مشکل دینام را به عنوان علت روشن نشدن تیگو ۵ در نظر بگیرید

دینام اتومبیل شما انرژی مورد نیاز را تامین می کند تا موتور را روشن کنید و در حین رانندگی خود را شارژ می کند. این قطعه در تیگو ۵ برای حدود ۸ تا ۱۰ سال تولید می شود و معمولا طی این مدت نیازی به تعمیر و نگهداری نوارد. با این حال، بهتر است آن را با دقت بررسی کنید، زیرا تعویض آن واقعاً گران است و باید توسط متخصص انجام شود.

 

دکمه استارت دچار مشکل است

گاهی اوقات ممکن است دکمه استارت یا ذغال استارت دچار مشکل شده باشد که در اینصورت باید تعمیر یا تعویض شود. در این شرایط کاری از دست شما بر نمی آید و بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

 

درباره چری تیگو ۵ بیشتر بدانید

چری در سال ۱۹۹۷ در کشور چین راه اندازی شد و در سال ۱۹۹۹ تجارت اتومبیل خودش را با گرفتن مجوز از شاستی های فولکس واگن در خارج از چین در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۳ چری به عنوان صادر کننده برتر خورد چین منصوب شد و بالاترین رشد صنعتی بین رقبای خود را داشت.

تیگو ۵ ساخت چری که تا قبل از ورود شاسی بلند های جدید این شرکت نظیر تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو با موتور قدرتمند با حجم موتور ۱۹۷۱ سی سی جزو خودروهای لوکسی به شمار می آمد که وارد بازار خودروی ایران شده، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد و طی سال های گذشته با وجود شرایط اقساطی مدیران خودرو و شرایط فروش ویژه نمایندگی های فروش آن مانند آسیا خودرو به یکی از پر فروش ترین شاسی بلند های چینی تبدیل شد.

موتور این خودرو قابلیت تولید قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتن بر متر را دارد . تیگو ۵ با این پیش رانه بیش از ۱۳ ثانیه طول می‌کشد که به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۶۵ کیلومتر در ساعت است . مصرف سوخت آن حدود ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است . گیربکس سی وی تی قابلیت تعویض دستی را دارد که ۷ ضریب مختلف را ارائه می دهد.

عرضه این شاسی بلند نشان داد که چینی ها در طراحی خودروها مهارت ویژه ای پیدا کرده اند. شاید برخی افراد بخواهند با بهانه هایی مانند عدم مشخص شدن علت روشن نشدن تیگو ۵ یا معایب دیگری مانند مصرف سوخت نسبتاً زیاد یا شتاب کم از این شاسی بلند چینی ایراد بیرند اما باید گفت در مقایسه با خودروهای دیگر، ویژگی هایی نظیر استهلاک کمتر، آپشن ها و امکانات بی نظیر و طراحی زیبا، تیگو ۵ را به یک انتخاب امن و مناسب برای خانواده های کم جمعیت تبدیل کرده است.

اگر قصد خرید یک کراس اور با سرعت بالا را دارید و بودجه شما نیز محدود است، قطعا از خرید تیگو ۵ پشیمان نمی شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط فروش اقساطی تیگو و آریزو می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *