مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ترمز دیسکی تیگو 8

مزایا و معایب ترمز دیسکی در خودروی تیگو ۸ پرو

ترمز دیسکی تیگو ۸ موضوعی است که امروز قرار است به آن بپردازیم. آیا تفاوت موجود بین ترمزهای دیسکی و کاسه ای را می دانید؟ در صورتی که نسبت به این موضوع آگاهی زیادی ندارید بهتر است ادامه این مقاله که توسط آسیا خودرو تهیه و تنظیم شده است را مطالعه کنید.

ترمز دیسکی تیگو ۸ چیست؟

ابتدا باید بدانیم که ترمز دیسکی تیگو ۸ و یا به طور کلی ترمز دیسکی هر خودرویی دارای چه عملکردی است و چگونه می تواند سبب افزایش قدرت ترمز گرفتن خودرو در شرایط مختلف شود. در ترمزهای دیسکی که جدیدترین نمونه های ترمز خودروهای سواری و به طور کلی خودروهای معمول حساب می شوند، مشکلاتی که در ترمزهای کاسه ای وجود دارد، برطرف شده است و این ترمزها نمونه های ارتقا پیدا کرده موارد قبلی محسوب می شوند.

ترمز دیسکی تیگو 8

اجزای تشکیل دهنده ترمزهای دیسکی

توضیح مختصری را در خصوص ترمزهای دیسکی ارائه کردیم. اما آیا می دانید که اجزای تشکیل دهنده این ترمزها چه چیزهایی هستند؟ به طور کلی اگر بخواهیم به بخش هایی که ترمزهای دیسکی را شکل می دهند بپردازیم، باید گفت که این مدل از ترمزها از دیسک ترمز، لنت ترمز و کالیبر ترمز تشکیل شده اند.

دیسک ترمز همان قسمتی است که به چرخ متصل می شود و همزمان با چرخیدن چرخ آن نیز می چرخد. دو طرف دیسک ترمز را لنت ها احاطه کرده اند. قسمت بعدی کالیبر ترمز است که در واقع همان محفظه پیستون فرعی ترمز می باشد و به لنت ها وصل شده است.

زمانی که بر روی پدال ترمز فشار وارد می کنید، پیستون اصلی می تواند روغن ترمز را به سمت پیستون های فرعی قرار گرفته در چرخ ها بفرستد. پس از این مرحله فشار روغن سبب می شود تا پیستون های فرعی باز شده و به سطح دیسک فشار وارد کنند. این فشار وارد شده سبب می شود تا اصطکاک ایجاد شده با سطح دیسک سبب کاهش سرعت و همچنین توقف کامل خودرو شود. معمولا لنت های خودرو به مرور در طول زمان دچار فرسودگی و خوردگی می شوند و بایستی به صورت دوره ای ان ها را عوض کنید. در بسیاری از خودروها همچون تیگو و آریزو، سنسوری داخل لنت ها تعبیه شده است که با کاهش پیدا کردن سطح لنت سبب روشن شدن چراغ هشدار مربوط به لنت ها می شود.

مزیت های استفاده از ترمزهای دیسکی

اما استفاده کردن از این نوع ترمزها چه مزیت هایی دارد که شرکت های خودرو سازی به سمت استفاده از آن ها رفته اند و روز به روز نیز میزان استفاده از آن ها در حال افزایش است. در ادامه به این مزیت ها اشاره خواهیم کرد که هرچه بهتر و بیشتر با آن ها آشنا شوید.

*انتقال گرمای زیاد

اولین مزیت این ترمزها مربوط به منتقل کردن گرمای ترمز در حد بسیار بالا به محیط اطراف است. زمانی که ترمزهای ماشین داغ کنند و حرارت آن ها بسیار بالا رود، احتمال آن که عملکرد درستی نداشته باشند بسیار زیاد می شود. این در حالی است که ترمزهای دیسکی به خوبی می توانند گرمای ایجاد شده را منتقل کرده و از داغ شدن لنت ها و دیسک ها جلوگیری کنند.

*عدم افت کیفیت

یکی دیگر از مزیت های مربوط به انواع ترمز دیسکی تیگو ۸ و یا هر خودروی دیگری آن است که در طول زمان دچار افت کیفیت نمی شود و یا اگر هم افت کیفیت و عملکرد داشته باشند، بسیار نادر و ناچیز است. این موضوع ثابت می کند که ترمزهای دیسکی عملکرد بهتری نسبت به ترمزهای کاسه ای دارند.

*قابلیت تنظیم اتوماتیک

مورد بعدی در خصوص ترمزهای دیسکی در قابلیت تنظیم کردن اتوماتیک این ترمزها است. می توانید از داخل کابین خودرو به سادگی این ترمزها را کنترل و تنظیم کنید که سبب می شود کار کردن با آن ها بسیار ساده تر باشد و میزان امنیت و راحتی بیشتری را در هنگام رانندگی داشته باشید.

*وزن کمتر

ترمزهای دیسکی دارای وزن بسیار کمتری نسبت به ترمزهای کاسه ای هستند. وزن کمتر سبب می شود تا چرخ ها بتوانند با قدرت بیشتری بچرخند و وزن کمتری را تحمل کنند. همین موضوع می تواند حتی بر روی قدرت و میزان شتاب گیری خودرو نیز به صورت غیر مستقیم اثرگذار باشد.

*قدرت بالای ترمزگیری

مورد بعدی مربوط به قدرت زیادی می شود که ترمزهای دیسکی در ترمزگیری های ناگهانی از خود نشان می دهند. فراموش نکنید که این ترمزگیری های ناگهانی که بسیار نیز سریع رخ می دهند، می توانند جان افراد زیادی را در جاده ها و خیابان ها نجات دهند.

*ضد آب

ضد آب بودن ترمزهای دیسکی به این معنا است که این ترمزها می توانند به سرعت آب را از روی دیسک ها و حتی لنت های داخلی کنار بزنند. همان طور که می دانید اگر آب به لنت ها و دیسک ها برسد، می تواند سبب شود که فرایند ترمز گیری با اختلال روبرو شود. همین موضوع سبب می شود تا ترمزگیری به درستی انجام نشود.

ترمز دیسکی تیگو 8

جمع بندی

تمامی مواردی که در خصوص ترمز دیسکی تیگو ۸ و یا به طور کلی هر خودروی دیگری مطرح شد، سبب می شود تا اطلاعات شما از این موضوع افزایش پیدا کند. به طور کلی فراموش نکنید که در هنگام خریدن یک خودرو بهتر است اطلاعات کاملی را در خصوص آن خودرو به دست آورید. تمامی این موارد سبب می شود تا خودرویی که در نهایت انتخاب می کنید از لحاظ موارد مختلفی مناسب شما باشد و همین مناسب بودن خودرو سبب رضایت خاطر شما نیز خواهد شد. در صورتی که قصد ثبت نام خودروی تیگو را دارید، می توانید به سایت آسیا خودرو و یا نمایندگی های این شرکت در سرتاسر کشور مراجعه کنید.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *