مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
هشدار باز شدن درب

آیا تیگو و آریزو از بهترین خودروهای چینی در جهان هستند؟

ورود خودروهای چینی از به ایران سال‌های اول دهه هشتاد آغاز شد. خودروسازی در چین صنعتی قدیمی و باسابقه طولانی نمی باشد. اما مانند دیگر صنعت‌های این کشور با وجود ضعف‌های جدی در ابتدای کار، به سرعت پیشرفت کرد. خودروهایی که در سال‌های ابتدای قرن بیست و یکم، هیچ جایی در بازارهای جهانی نداشتند و حتی به عنوان محصولات اقتصادی قابل قبول نبودند. به مرور مسیر پیشرفت را در پی گرفتند و حدود ده سال بعد، حرف‌های بسیاری در این صنعت برای گفتن داشتند. این خودروها به فراخور بهبود وضعیت در بازارهای جهانی در ایران نیز شرایط بهتری پیدا کردند. ما در ادامه به بهترین خودروی چینی می پردازیم.

چرا خودروی چینی بخریم؟

تا حدود پانزده سال پیش، وقتی صحبت از خودروهای چینی می‌شد. اکثر افراد با بی‌میلی اعلام می‌کردند که هرگز قصد خرید چنین محصولاتی را ندارند. در آن زمان طراحی این محصولات به اندازه کافی جذاب نبود و کیفیت مونتاژ و مواد اولیه به کار رفته در روند تولیدشان تعریفی نداشت. اما اکنون صنعت خودروسازی چین خودروهایی تولید می‌کند که از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش نسبت به تولیدکنندگان اروپایی چیزی کم ندارند.

از مزایای اصلی این خودروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت مقرون ‌به ‌صرفه
  2. امنیت بالا
  3. طراحی مدرن
  4. تعمیر و نگهداری ساده و راحت
  5. تجهیزات اولیه به ‌روز و پیشرفته
  6. در دسترس بودن قطعات یدکی

چرا خرید خودرو چینی باید در میان گزینه‌های ما باشد؟

نکته جذاب در میان خودروهای چینی، فول‌آپشن بودن آن‌هاست که برای خریداران هیجان خاصی دارد. در حقیقت با پرداخت مبلغی بسیار کمتر نسبت به برندهای مطرح دنیا، می‌توان لذت رانندگی با یک خودروی فول‌ آپشن و جذاب را تجربه کرد. هر چند در این میان باید توجه داشت که تمام خودروهای چینی ارزش خرید ندارند و مدل‌های قدیمی آن‌ها با ایرادات و اشکالات فراوانی را به همراه دارند.

علاوه بر این، تا چند سال قبل خودروهای چینی نسبت به دیگر خودروهای آسیایی و اروپایی قیمت بسیار کمتری داشتند، اما با افزایش قیمت ارز، حالا قیمت این خودروها بسیار بالا رفته و دیگر خودروهایی اقتصادی و ارزان نیستند.

بهترین خودروی چینی در ایران

در ادامه به چند مورد از نمونه های خودروهای تیگو و آریزو می پردازیم.

چری آریزو ۶

کمپانی چری از پرکارترین‌ و بهترین خودروی چینی در بازار ایران می باشد. این خودروساز که تحت عنوان دو برند چری و اموی‌ام محصولات پرفروشی را در ایران عرضه کرده است. طیف وسیعی از انواع خودروهای سدان، هاچ‌بک و کراس‌اور بازار را با کیفیت‌های مختلف به خود اختصاص داده است. سری خودروهای تیگو از محبوب‌ترین شاسی‌ بلندهای بازار ایران هستند که به دلیل خدمات پس از فروش خوب مدیران خودرو، بازار کارکرده‌های مناسبی هم دارند. اما در بین این محصولات، باید چری آریزو ۶ را گل سر سبد چری در ایران دانست. این سدان جذاب که از آخرین محصولات عرضه شده توسط چری در ایران است، معضل معمول خودروهای چری و ام وی‌ام، یعنی عدم هماهنگی قوای قنی و قدرت موتور با بدنه را ندارد.

موتور به کار رفته در آریزو ۶، با تیگو ۷ مشترک بوده و قدرت ۱۴۷ اسب بخاری آن متناسب با وزن ۱.۳ تنی خودرو به نظر می‌رسد. این موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر در کنار یک گیربکس CVT (مجهز به ۹ دنده مصنوعی) قرار گرفته است. شتاب صفر تا صد آریزو ۶ را ۹ ثانیه، سقف سرعت آن را ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش را ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ثبت کرده‌اند. بنابراین عملکرد فنی و بازده خوبی را از آریزو ۶ شاهد هستیم.

 

Arrizo 6

 

چری تیگو ۷

کمپانی چری، خودروساز پرآوازه چینی است که تولیداتش برای سال‌ها در کشور ما حضوری پررنگ و موفق داشته‌اند. خودروهای چری پیش از این با نام MVM وارد ایران می‌شدند که کیفیت چندان مطلوبی نداشتند. اما در چند سال اخیر لاین خودروهای لوکس این کمپانی با نام چری، با استقبال خوبی از سوی خریداران ایرانی روبه‌رو شده و به گزینه اصلی خرید خودرو چینی برای بسیاری تبدیل شده است.

چری تیگو ۷ پرچم‌دار زیبای کمپانی چری است که زبان طراحی خاص خودش را دارد. این کراس‌اوور زیبا از نظر طراحی ظاهری نسبت به نمونه قبلی خود یعنی تیگو ۵، زیباتر شده است. ظرافت طراحی تیگو ۷ در کنار بهتر شدن متریال و طراحی داخلی، این خودروی چینی را به یکی از گزینه‌های خوب خرید تبدیل کرده است.

تیگو ۷ لیست کاملی از آپشن‌های رفاهی و فنی را داراست. ویژگی‌هایی نظیر سانروف پانوراما، مودهای رانندگی مختلف، بالابر الکتریکی در صندوق عقب، و وجود هشت حسگر در دورتادور خودرو که با هشدار به راننده در مواقع خطر، از تصادفات جلوگیری می‌کند، از جمله ویژگی‌های خاص تیگو هفت است. این خودرو با دو پیشرانه مختلف و در دو قیمت عرضه می‌شود.

مدل گران‌تر با پیشرانه یک و نیم لیتری دارای قدرت ۱۴۴ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌ متر است. نسخه ارزان‌تر با پیشرانه یک و نیم لیتری قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌ متر دارد.

شاید نقطه ضعف تیگو ۷ را بتوان همین پیشرانه ضعیف این خودرو دانست. این قدرت برای خودرویی با اندازه و وزن تیگو ۷ خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد. همچنین، باید اشاره کرد که این خودرو نسبت به برخی رقبای خارجی‌اش فرمان‌پذیری ضعیف‌تری دارد. در آخر باید اضافه کنیم که تیگو ۷ هیچ تست ایمنی تصادفی در مؤسسات ایمنی مطرح دنیا ندارد اما از موسسه ایمنی چین ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

نقد و بررسی خودرو چری تیگو 7 | لایو کار

جمع بندی بهترین ماشین‌های چینی

شاید اگر چند سال پیش بود، ما هم مانند دیگران شما را از خرید خودروی چینی نهی می‌کردیم و یا کیفیت پایین آن را هدف اصلی این راهنما قرار می‌دادیم. با این حال، واقعیت این است که نسل جدید خودروهای چینی از کیفیتی خوبی برخوردارند و به جرات می‌توان گفت که خودروهای چینی تا چند سال دیگر بازار خودرو را قبضه خواهند کرد.

خودروهایی که در این فهرست آورده شده‌اند نیز از این موضوع مستثنی نیستند و باید گفت که همه آن‌ها به نسبت کیفیت و امکاناتی که عرضه می‌کنند ارزش خرید بالایی دارند و جزو بهترین ماشین‌های چینی بازار محسوب می‌شوند. البته باید به این نکته هم توجه کرد که با بالارفتن قیمت خودرو در کشور امکان خرید خودروهای کره‌ای و ژاپنی برای بسیاری دیگر ممکن نیست. از طرف دیگر هم، بسیاری از خودروهای چینی در ازای قیمتی که دارند امکاناتی را به شما ارائه خواهند کرد که هیچ یک از خودروسازان داخلی امکان ارائه کردنش را ندارند.

شما می توانید برای اطلاع از بهترین خودروی چینی و ثبت نام خودروی تیگو به سایت آسیا خودرو مراجعه و با ما تماس بگیرید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *