مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو 8 بخریم یا هایما؟

تیگو ۸ بخریم یا هایما؟

زمانی که یک خودروی جدید از برندی معتبر به بازار معرفی و عرضه می شود، معمولا کارشناسان مختلف و همچنین افرادی که در حوزه خودرو سازی یا فروش خودرو در حال فعالیت هستند، آن خودرو را با چندین و چند خودرو دیگر که تقریبا هم سطح آن هستند مورد قیاس و ارزیابی قرار می دهند. تیگو ۸ چری در حال حاضر چنین جایگاهی دارد.

زمزمه هایی از ورود خودرو تیگو ۸ چری به بازار وجود دارد؛ در این بین بسیاری از افراد سردرگم شده اند که صبر کنند و خودرو تیگو ۸ محصول خودرو سازی چری را خریداری نمایند، یا آن که به سراغ خرید خودرویی همچون هایما بروند. برای آن که بتوانیم بهتر به این سوال پاسخ دهیم کافی است تا مشخصات این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم.

مشخصات و ویژگی های فنی و ظاهری خودرو هایما

ابتدا به بررسی هایی مربوط به ویژگی ها و مشخصات فنی و ظاهری خودرو هایما می پردازیم. هایما s7 در واقع کراس اوری تک دیفرانسیل است که گیربکس اتوماتیک دارد و از سال ۱۳۹۴ تولید آن آغاز شده است. حدودا دو سال پس از معرفی اولین مدل خودرو هایما، یعنی در سال ۱۳۹۶ خودرو هایما s7 توربوشارژ به بازار وارد شد.

ویژگی های فنی هایما S7

چهار مورد از مهم ترین ویژگی های فنی یک خودرو شامل گیربکس، ظرفیت موتور، دیفرانسیل و پیشرانه موتور که مربوط به تعداد سیلندرها می شود، هستند. گیربکس هایما اتوماتیک ۵ دنده است و همین موضوع باعث می شود تا رانندگی با آن بسیار ساده شود. پیشرانه موتور ۴ سیلندر است که می تواند به جمع و جور شدن بیشتر موتور کمک کند. ظرفیت موتور هایما S7 برابر ۲۰۰۰ سی سی است که از خودروهای موجود در بازار داخلی ایران و تیگو ۸ چری بسیار بیشتر است و می تواند یک نقطه قوت برای این ماشین به حساب بیاید. دیفرانسیل هایما به اصطلاح دف جلو بوده و نیروی پیشرانه موتور به چرخ های جلویی منتقل می شود.

ویژگی های موتور و میزان مصرف سوخت

در خصوص ویژگی های موتور باید میزان قدرت موتور و همچنین گشتاوری آن را مورد سنجش قرار دهید. قدرت موتور در حالت عادی ۱۴۸ اسب بخار است که با وجود موتور توربوشارژ این مقدار افزایش نیز پیدا می کند، اما کمتر از موتور تیگو ۸ چری است. دومین مورد میزان گشتاوری موتور است که حدود ۱۸۰ نیوتن است، این میزان از گشتاوری هم بر روی سرعت و هم بر روی شتاب خودرو تاثیر چشمگیری دارد.

میزان شتاب گیری خودرو از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر ۱۳ ثانیه است که عدد خوبی می تواند به حساب بیاید. میزان مصرف خودرو به ازای هر صد کیلومتر نیز به صورت ترکیبی برابر ۸.۸ لیتر است. حجم باک هایما S7 نیز برابر ۶۱ لیتر است و این به معنای آن است که می توانید حدود ۶۰۰ کیلومتر را بدون بنزین زدن رانندگی کنید.  یکی از معایب این خودرو نهایت سرعت آن است که برابر ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود. مسلما این میزان از سرعت برای افرادی که شیفته رانندگی با سرعت های بالا هستند، نمی تواند رضایت بخش باشد.

ویژگی ها و آپشن های هایما S7

مورد آخر مربوط به ویژگی ها و آپشن هایی می شود که هایما S7 دارد. کروز کنترل، کنترل کششی، کنترل پایداری، سنسور دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمزهای کمکی و ترمزهای ضد قفل، دی لایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، دکمه های کنترلی، کروز کنترل، دوربین و سنسور دنده عقب، ایربگ، کی لس، آینه های برقی و…جز آپشن ها و ویژگی های این خودرو به حساب می آیند.

بررسی خودرو تیگو ۸ چری

تا اینجا در خصوص ویژگی های خودرو هایما S7 صحبت کردیم و سعی کردیم در کنار نقاط قوتی که از این خودرو بیان می کنیم، نقطه ضعف های احتمالی آن را نیز به شما گوشزد کنیم. اما حالا بهتر است به سراغ خودرو تیگو ۸ چری برویم و ویژگی های آن را نیز بررسی نماییم تا بهتر بتوانید این دو خودرو را بررسی نمایید.

ویژگی های فنی تیگو ۸ چری

گیربکس تیگو ۸ چری از نوع ۷ دنده دو کلاچه اتومتیک است که رانندگی با آن بسیار ساده تر و لذت بخش تر از ماشین هایی با گیربکس معمولی است. ظرفیت موتور این ماشین نیز برابر ۱.۶ لیتر است که نسبت به خودرو هایما بسیار کمتر است؛ اما فراموش نکنید که موتور تیگو ۸ چری توربوشارژ است و همین موضوع سبب می شود تا قدرت این ماشین بالاتر رود. دیفرانسیل این خودرو که همان محور حرکتی نیز نام دارد از جلو بوده و سبب می شود قدرت چرخ های جلویی بیشتر از چرخ های عقبی باشند.

ویژگی های موتور و میزان مصرف سوخت تیگو ۸ چری

اما در خصوص ویژگی های موتور این خودرو باید گفت که میزان قدرت موتور ۱۹۷ اسب بخار است و مسلما بسیار بیشتر از هایما S7 است. میزان گشتاوری نیز برابر ۲۹۰ نیوتن است. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برابر ۶.۸ لیتر است که از هایما S7 کم مصرف تر بوده و در این زمینه می تواند مقرون به صرفه باشد.

ویژگی ها و آپشن های تیگو ۸ چری

اما ویژگی ها و آپشن های این خودرو نیز اهمیت بسیاری دارند. روکش های چرم صندلی ها، کابین لوکس، سه ردیفه بودن صندلی ها و ظرفیت ۷ نفری خودرو، شارژر وایرلس، کول باکس، استارت دکمه ای، کی لس، نمایشگر سرگرمی و دوربین ۹ اینچی، سنسور دنده عقب، تهویه دو نقطه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد تایر، فرمان دی کات برقی، صندلی های برقی، ایربگ های شش عددی جلویی و جانبی و…فراموش نکنید که مانیتور موجود در خودرو تیگو ۸ چری به صورت سرتاسری طراحی شده است و شما دیگر شاعد کیلومتر شمار نیستید، بلکه در عوض آن یک نمایشگر وجود دارد که تمام تغییرات سرعت و…را نشان می دهد.

جمع بندی

هر دو خودرو تیگو ۸ و هایما S7 دارای ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خودشان هستند. فراموش نکنید که بستگی به شما دارد که کدام یک از مولفه های خودرو برایتان مهم تر است. اینکه خودرو جدیدتر باشد، ظرفیت موتور بیشتری داشته باشد و یا آن که حداکثر سرعتش بالاتر باشد. در هر حال آسیا خودرو شرایط فروش ویژه و استثنایی هر دو مورد را فراهم کرده است و می توانید به سادگی هر کدام از این خودروها را از این نمایندگی فروش خودرو تهیه نمایید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *