مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
عکسهای تیگو

بررسی مشخصات تیگو ۸ و عکسهای آن

در این مقاله به  بررسی مشخصات تیگو ۸ و عکسهای تیگو می پردازیم. در بین خودروهای چری که از اواخر دهه هشتاد در داخل کشور مونتاژ شده اند. امروزه محصولات چری بیشترین سهم را دارد و همین طور به دلیل کیفیت بالاتر از دیگر هم‌ وطنانشان، میزان جلب رضایت بیشتری را از خریداران کسب کرده است. بعد از اینکه مدیران خودرو، کراس‌ اوور چری تیگو ۷ را به بازار عرضه کرد. خبر از مونتاژ مدل بالاتر، یعنی چری تیگو ۸  نیز منتشر شد.

ورود این شاسی ‌بلند با سه ردیف صندلی می‌توانست گزینه دیگری را پیش روی خریداران ماشین‌های هفت نفره قرار بگیرد. اما این اتفاق نیفتاد و مدل ۲۰۱۸ چری تیگو ۸ به ایران نرسید. خودروساز چینی فیس‌ لیفت جدید این خودرو را در سال ۲۰۱۹ با مشخصات فنی جدید تولید کرد که این مدل هم از بازار ایران دور ماند. به جای آن، شرکت مدیران خودرو مدل جدید آن را با نام فونیکس تیگو ۸ پرو در سال ۱۴۰۰ رونمایی کرد.

طراحی ظاهری تیگو ۸

چری تیگو ۸ به عنوان یک کراس ‌اوور هفت نفره از لحاظ فرم بدنه در نمای جانبی و قسمت پشت، ظاهری متعارف اما نوین و مطابق با اصول طراحی را ارائه می‌دهد. با این حال چهره تیگو ۸ کاملا ویژه برند چری بوده که مشابه آن در برخی محصولات دیگر این خودروساز مثل ام وی ام X55 نیز نمایانگر است.

جلو پنجره بزرگ مشکی ‌رنگ با نوارهای کوچک و باریک کرومی به طرز زیبایی تزئین شده و لوگوی چری نیز از هر دو سمت با یک نوار کرومی به قسمت زیرین چراغ‌ها پیوند خورده و جلوه متناسبی به آنها اضافه کرده است.

البته سبک طراحی چراغ‌های جلو می‌توانست جذاب‌تر از حالت الان باشد و جلوه چشم‌ نوازتری را به چهره چری تیگو ۸ بدهد. با این وجود طراحی زیبا و مناسب سپر و جزئیات آن موجب شده تا در مجموع شاهد جلوه ای قابل ‌قبول برای چهره این شاسی‌بلند جمع و جور چینی باشیم. نمای بغل چری تیگو ۸ از جلوه‌های بصری بسیار جذابی سود می برد. و فرم آن کاملا متناسب با چهره یک شاسی ‌بلند خانوادگی شهری به نظر می‌رسد و حضور نوارهای کرومی در قسمت بالا و پایین فریم پنجره‌ها نیز سبب زیباتر به نظر رسیدن نمای بغل این خودرو شده است.

در قسمت عقب چراغ‌های بزرگ و کشیده تا کناره لوگوی چری ادامه یافته ‌اند. طراحی سپر، لوله اگزوز کرومی و سایر جزئیات به همراه اسپویلر بالای شیشه عقب حالتی مطابق با اصول طراحی خودروهای جدید را به نمایش می‌گذارند.

به‌ طور کل شکل بیرونی چری تیگو ۸، چه از لحاظ فرم بدنه و چه از لحاظ اصول طراحی، زیبا و خوشایند به نظر می‌رسد. اما با این وجود طراحی چهره به ویژه چراغ‌ها و جلو پنجره می‌تواند زیباتر از حالت فعلی باشد تا هیجان بیشتری را به مشتریان منتقل کند.

مشخصات فنی تیگو ۸

چری تیگو ۸ مدل ۲۰۱۸ از پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار استفاده می‌کند. که برای شاسی‌بلند ۷ نفره ضعیف می باشد. این پیشرانه به یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۶ سرعته یا جعبه دنده دستی ۶ سرعته متصل می باشد و قدرت را به چرخ‌های جلو ارسال می کند.

پیشرانه‌ای که قرار بود روی این خودرو در بازار ایران سوار شود، موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۷۰ اسب بخار بود که برای انتقال قدرت به چرخ‌ها از گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی بهره می برد.

با عرضه فیس ‌لیفت جدید چری تیگو ۸ در سال ۲۰۱۹، چینی‌ها آن را با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۹۷ اسب بخار روانه بازار چین کردند. و همچنین با تبدیل سیستم سوخت رسانی موتور ۱.۵ لیتری توربو از EFI به MPI، قدرت آن را به ۱۵۶ اسب بخار رساندند.

طراحی داخلی تیگو ۸

شرکت چری سعی کرده کابین پرچم‌ دار خود را به سبکی جدید و مدرن مطابق با اصول طراحی آینده ‌نگرانه خلق کنند. به‌ خصوص طرح کنسول میانی و تونل گیربکس به همراه اهرم زیبای انتخاب دنده، در این بین متمایز به نظر رسیده است. و آرایش بسیار منظم و آرام‌ بخشی پیرامون دکمه‌ها و کلیدهای این بخش احساس می‌شود.

غربیلک فرمان و اسپرت خوش‌دست به نظر می رسد. پنل کیلومتر شمار دیجیتال پشت آن نیز بر تکنولوژی‌های مدرن تیگو ۸ تاکید دارد. سطح کیفی متریال در کابین خودرو هم وضعیت نسبتا مطلوبی دارد. همچنین صندلی‌ها با روکش چرمی باکیفیت پوشش داده شده‌اند. و از لحاظ اصول طراحی ارگونومیک بدن سرنشین را به نحو قابل قبول و مطلوب در بر خواهند گرفت. و در عکسهای تیگو جلوه بسیار خوبی را نمایان می کند.

کابین چری تیگو ۸ در صندلی‌های ردیف اول و دوم خود محدودیت را برای سرنشینان ایجاد نمی‌کند. صندلی‌های ردیف سوم نیز بیشتر مناسب حضور افراد کوچک جثه و یا کودکان می باشند. ظرفیت محفظه بار این کراس ‌اوور در حالت عادی فقط ۱۹۳ لیتر گنجایش دارد. اما در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم حجم آن تا ۸۹۲ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. اگر باز هم به فضای بیشتری نیازمند هستید می‌توانید صندلی‌های ردیف دوم را تا زده و به گنجایش ۱۹۰۰ لیتر دست یابید.

تجهیزات و امکانات تیگو ۸

چری تیگو ۸ تجهیزات رفاهی فراوانی را در خود جای داده که از جمله آنها می‌توانیم به تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، ایمو لایزر، قفل بدون کلید، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، دستیار ترمز، کنترل کشش، ترمز پارک خودکار، در صندوق عقب برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، دستیار شروع حرکت در سربالایی و سرپایینی، چراغ‌هاب جلو هالوژن، گرمکن و سردکن صندلی، چراغ‌های جلو اتوماتیک، سانروف، سنسور باران و بسیاری موارد دیگر اشاره نماییم.

مزایا و معایب  چری تیگو ۸

کابین جادار

گنجایش ۷ سرنشین

آپشن‌ های بیشتر از رقبا

پیشرانه ضعیف

تک دیفرانسیل

عکسهای تیگو ۸

چری تیگو ۸ محصول جدید و لوکس مدیران خودرو | اقتصاد آنلاین

 

چری تیگو ۸ محصول جدید و لوکس مدیران خودرو | اقتصاد آنلاین

فروش خیره کننده چری تیگو 8 در چین

کلام آخر تیگو ۸

برای اطلاع از ثبت نام خودروی تیگو و دیدن عکسهای تیگو می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه نمایید و همین طور جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط خرید می توانید با ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *