مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
آریزو ۵ صفر اتومات

بررسی مشخصات فنی و قیمت آریزو ۵ صفر اتومات

در مقاله حاضر قصد داریم به بررسی قیمت آریزو ۵ صفر اتومات بپردازیم. در چند سال اخیر خودروسازان کشورمان به وسیله همکاری با دیگر خودروسازان مطرح جهان، خودروهای بروز،  مدرن و جذابی را مونتاژ کرده و به بازار داخلی عرضه نموده اند. در این میان همکاری آنها با خودروسازان چینی بیشتر بوده است. شرکت خودروسازی چری یکی از شرکت‌های خودروسازی شاخصی می‌باشد که در چین قرار دارد و محصولات آن در میان کشورهای گوناگون و همینطور ایران طرفداران زیادی دارد.

معرفی مشخصات و قیمت آریزو ۵

شرکت چری در سال ۱۹۹۷ کار خود را شروع کرد و تا به امروز انواع  و اقسام کلاس‌های خودرو را به بازار جهانی عرضه نموده است. این شرکت بسیار محبوب نخستین بار در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودرو پکن از آریزو ۵ توربو رونمایی کرد. نمونه نهایی این سدان جذاب دارای طراحی مدرن‌ و جدیدتری نسبت به دیگر خودروهای شرکت چری می باشد. این خودرو در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه گوانگجو چین رونمایی شد و در آن سال نیز به بازار جهانی عرضه گشت.

با گذشت چندسال، شرکت چری تصمیم گرفت تا آریزو ۵ را که دارای پیشرانه قوی تر و  شتاب بیشتری است با نام آریزو ۵ توربو به بازار عرضه نماید.

آریزو ۵ توربو یکی از محصولات محبوب شرکت چری می‌باشد که در حقیقت نمونه تقویت شده آریزو ۵ معمولی می‌باشد. این خودرو با نام آریزو ۵TE نیز شهرت پیدا کرده است و در کشور ایران دارای طرفداران زیادی است. در سال ۱۳۹۶ شرکت آسیا خودرو مونتاژ چری آریزو ۵ توربو را شروع کرد و این سدان چینی را وارد جاده های کشور نمود.

اخیرا به دلیل نوسان زیاد نرخ ارز، قیمت آریزو ۵ صفر اتومات نیز تحت تاثیر نرخ ارز قرار می گیرد و قیمت ثابتی ندارد.

ویژگی های آریزو ۵ صفر اتومات

آریزو ۵ توربو دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری است و شامل ۴ سیلندر توربوشار سریع می‌باشد که قادر به تولید ماشینی با ۱۴۷ اسب ‌بخار قدرت در ۶۱۵۰ دور در دقیقه و ماشین گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری در ۳۵۰۰ دور در دقیقه است. نیرویی که به وسیله پیشرانه و  یک گیربکس خودکار ۷ سرعته CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

یکی از مشکلات گیربکس CVT این است که عملکرد تقریبا کندی دارد و  زمانی که بسیار زیاد از گیربکس CVT استفاده می‌شود به وجود می آید و  به پدال گاز عکس‌العمل نشان می‌دهد. این خودرو با داشتن عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش گیربکس اما هم وزن آن جمع و جور شده است. همین امر موجب سبکی آن شده است تا بتواند خیلی چالاک و سریع شود.

معایب آریزو ۵  اتومات

طراحی فضای کابین آریزو ۵ توربو هیچ اختلافی با نمونه طبیعی ندارد و در حقیقت شرکت سازنده فقط به تغییر رنگ دوخت چرمی کابین این خودرو بسنده نموده است. با در نظر گرفتن تفاوت قیمت زیادی که بین  این دو برادر وجود دارد، این چنین شباهتی امکان دارد به منظور توسعه و گسترش آریزو ۵ توربو بسیار خوشایند نباشد.

از تمام شباهت‌ها که بگذریم، به فضای کابین این خودرو می‌پردازیم که برای یک خانواده ۵ نفره بسیار مناسب به نظر نمی‌آید و  سرنشینان ردیف جلو با هیچ‌ نوع مقایسه‌ای از لحاظ فضای سر یا موارد دیگر بسیار راحت و آزاد هستند، ولی در پشت جای مناسبی به منظور نشستن سه سرنشین بالغ در نظر گرفته نشده است. همچنین شیب زیاد سقف در این ناحیه  موجب می‌شود که سرنشینان عقب از هر جهت برای نشستن در عقب این خودرو راحت  نباشند.

 از  دیگر مواردی که داخل کابین آریزوی ۵ TE موجب آزار می‌شود، داشتن کیفیت پایین دوربین عقب آن می باشد. در این دوربین از خطوط داینامیک استفاده شده است و موجب می‌شود که دید مناسبی را برای راننده ایجاد کند. با این حال، کیفیت پایین تصاویر این دوربین در شب یا در یک فضای تاریک موجب خواهد شد که  خرید آریزو ۵ صفر اتومات را از سرتان بیرون نمایید.

مقایسه رنج قیمت آریزو ۵  اتومات با دیگر خودروهای چینی

هر چند که بیشتر ماشین های چینی که در بازار  وجود دارند دارای امکانات بیشتر می‌باشند  ولی بایستی بگوییم که سازندگان آریزو ۵ توربو از این لحاظ کم هستند. به‌ صورتی که انتظار می‌رود در این رنج قیمت از امکاناتی مثل سقف سانروف و استارت دکمه‌ها هم بهره مند شوند. از سوی دیگر نداشتن سیستمی برای ورود و خروج افراد به ماشین بدون کلید نیز از معایب این خودرو به حساب می آید. مورد دیگر از معایب آن در قسمت امکانات بررسی می شود. نداشتن امکانات دیگری مثل صندلی گرمکن و آینه تاشو به همراه صندلی برقی حس بسیار خوبی را برای خریدار فراهم نمی‌کند.

همینطور بیشتر خودروهایی که در این رنج قیمتی می‌باشند، از چراغ مطالعه یا دریچه تهویه برای افراد  روی صندلی عقب برخوردار می‌باشند، ولی برای آریزو ۵ صفر اتومات چنین امکاناتی لحاظ نشده است. جدای از این  امکانات بیشتر ماشینهای چینی شامل امکانات و آپشن های زیادی می‌باشد، به صورتی که اغلب خودروسازان چینی سعی می‌کنند تا دیگر نقاط ضعف خود را با این مزیت پوشش‌ دهند. بنابراین، این ویژگی برای یک خودرو چینی کمی ناامید کننده می‌باشد  و جالب نیست.

بازار دست دوم نامناسب آریزو ۵  اتومات

در چند ماه گذشته و بعد از شروع تحریم‌ها در کشور ایران، شاهد افزایش قیمت ماشین‌ها و قطعات داخلی و خارجی خودرو بوده ایم. همچنین، این ماشین و خیلی از قطعات آن هم با مشکل روبرو هستند. از سوی دیگر، خیلی از خودروسازان و قطعه سازان داخلی هم با مشکلات گوناگون تولید قطعات مواجه می‌شوند. همین موضوع موجب شده است تا در یکی دو سال گذشته بعضی از قطعات با افزایش قیمت مواجه شوند. در این بین ماشینهای چینی مثل آریزو ۵ اتومات نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد.

شرایط محصولات تیگو و آریزو

شرکت آسیا خودرو همواره شرایط خاصی را برای پرداخت نقد و اقساط خودرو های تیگو و آریزو اعلام می نماید.

همه این مسائل و مشکلات در کنار طرح‌های خیلی منعطف فروش اقساطی شرکت آسیا خودرو بر قیمت این سدان چینی در بازار دست دوم هم تاثیر گذار بوده است. در حقیقت بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند که در این رنج قیمت به‌جای خرید نمونه دست دوم و کارکرده آریزو ۵ به‌ دنبال نمونه‌های آریزو ۵ صفر اتومات بروند. وجود اینگونه مشکلات موجب خواهد شد در تعدادی از نسخه های دست دوم، آریزو ۵ توربو  با قیمت کمتر از ارزش واقعی آن به ‌فروش برسد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *