مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری آریزو 5 اتوماتیک صفر 1

نقد و بررسی مشخصات و قیمت چری آریزو ۵ اتوماتیک صفر

چری آریزو ۵ اتوماتیک صفر یکی از خودروهای جدیدی است که این روزها در بازار خودرویی کشور، آن را زیاد مشاهده می کنید و می تواند یکی از انتخاب های افرادی باشد که به دنبال خرید خودرو هستند. آریزو ۵ و آریزو ۶، هر دو تولیدات شرکت چینی چری بوده و جز سدان های خانوادگی این شرکت محسوب می شوند. در ادامه سعی کرده ایم تا ویژگی های مربوط به این دو خودرو را بررسی کرده و هرچه بهتر و بیشتر به شما در این خصوص اطلاعات لازم را ارائه کنیم. زیرا مسلما با بررسی این دو خودرو در کنار هم بهتر می توانید متوجه شوید که کدام یک از این دو مورد انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

چری آریزو 5 اتوماتیک صفر

بررسی مشخصات فنی در مبحث چری آریزو ۵ اتوماتیک صفر

در خصوص مزایا آریزو ۵ بد نیست بدانید که خودرو چری آریزو ۵ اتوماتیک صفر دارای مزیت های مختلفی است که در طول بررسی آن از جنبه های مختلف، خودتان متوجه آن خواهید شد. برای آن که بتوانیم آریزو ۵ را از لحاظ مشخصات فنی خودرو مورد بحث و بررسی قرار دهیم، باید به ۴ مولفه توجه داشته باشیم.

*محور محرک آریزو ۵ اولین مولفه است که از نوع دیفرانسیل جلو می باشد. محور های دیفرانسیل جلو بیشتر برای خودروهای سواری و خودروهایی که غالبا نیاز به سرعت و شتاب بیشتری دارند، استفاده می شود.

*نوع گیربکس آریزو ۵ از نوع ۵ دسته دستی است. این مدل از گیربکس با نام گیربکس معمولی نیز شناخته می شود که همچون دیگر تولیدات موجود در بازار است.

*پیشرانه موتور مربوط به سیلندرهای آن می شود. هر قدر تعداد سیلندرهای یک خودرو بیشتر باشد، مسلما پیشرانه موتور نیز بیشتر خواهد بود. خودروهای سدان و بسیاری از خودروهای کراس اور موجود در بازار خودرویی امروزی، مجهز به ۴ سیلندر هستند. آریزو ۵ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای ۴ سیلندر می باشد. تعداد سیلندرهای یک خودرو سبب می شود تا قدرت موتور در حد مشخصی باقی بماند. به طور کلی امروزه ۴ سیلندر بودن یک خودرو در واقع نشان دهنده متوسط بودن آن و همچنین کم مصرف بودن آن است.

*حجم موتور نیز مبحث پایانی است که در حوزه خودروهای سدان و به خصوص آریزو ۵ مطرح می شود. هر قدر حجم موتور بالاتر باشد، میزان مصرف بنزین بیشتری را خواهید داشت و مسلما این موضوع به هیچ وجه صرفه اقتصادی و قابل توجیهی نخواهد داشت.

بررسی عملکرد فنی در مبحث چری آریزو ۵ اتوماتیک صفر

حالا که مشخصات موتور چری آریزو ۵ اتوماتیک صفر را بررسی کردیم، بهتر است به مباحث مربوط به عملکرد فنی آن نیز بپردازیم. عملکرد فنی یک خودرو از جمله آریزو ۵ را می توانید در چند مورد بررسی نمایید. با بررسی این موارد می توانید به سادگی در خصوص اینکه این خودرو مزیت دارد یا نه، تصمیم گیری کنید.

  • قدرت موتور

اولین موردی که در بررسی عملکرد فنی به آن خواهیم پرداخت، در خصوص قدرت موتور یک خودرو است. در آریزو ۵، قدرت موتور برابر ۱۱۶ اسب بخار است. با توجه به خودروهای لوکس و بسیار مدرن امروزی، می توان گفت که این قدرت موتور در واقع یک ضعف برای این ماشین به حساب می آید.

  • گشتاوری

دومین مورد گشتاوری این خودرو است که برابر ۱۴۱ نیوتن بر متر خواهد بود. میزان گشتاوری تعیین می کند که یک ماشین تا چه حد بتواند به سرعت شتاب بگیرد و یا تا چه حد امکان داشته باشد که شتابش را در مسافت های طولانی حفظ کند. عدد مربوط به گشتاور این خودرو نیز در مقیاس با خودرویی همچون تیگو ۸ که برابر ۱۷۰ نیوتن متر است، تقریبا کم است.

  • شتاب گیری خودرو

شتاب گیری خودرو نیز مورد سومی است که لازم است در نظر بگیریم. شتاب صفر تا صد آریزو ۵ که به معنای مدت زمان رسیدن سرعت خودرو از صفر تا صد کیلومتر است، به مدت ۱۰.۵ ثانیه است. خودروهای داخلی موجود در بازار، در حال حاضر شتاب ۱۳ الی ۱۵ ثانیه دارند و این مقدار از شتاب آریزو ۵ می تواند گزینه بسیار خوبی به حساب بیاید.

مشخصات فنی آریزو ۶ 

مبحث بعدی در خصوص مشخصات فنی این خودرو است. تا زمانی که ندانید که یک خودرو از لحاظ فنی به چه شکلی است، نمی توانید نظر درستی را در خصوص آن داشته باشید. اگر بخواهیم آریزو ۶ را از لحاظ فنی و عملکرد موتوری مورد بررسی قرار دهیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

نوع پیشرانه این خودرو از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است که می تواند انرژی زیادی را برای موتور خودرو فراهم کند. از طرفی حجم موتور برابر ۱.۵ لیتر است که این حجم می تواند مصرف کم بنزین را در پی داشته باشد. هر قدر مصرف بنزین خودرو کمتر باشد، خودرو صرفه اقتصادی بیشتری دارد و مسلما برای افرادی که روزانه مسافت زیادی را طی می کند، گزینه بسیار مناسبی است.

قدرت موتور آریزو ۶ برابر ۱۴۷ اسب بخار است که نسبت به خودروهای داخلی بسیار بیشتر است و همین موضوع سبب می شود تا شتاب و سرعت بیشتری را بتوانید از این ماشین انتظار داشته باشید. البته، گشتاوری آریزو ۶ که در حدود ۲۱۰ نیوتن متر است، به صورت مستقیم بر روی شتاب آن موثر خواهد بود که در این خودرو، باز هم دارای عدد قابل توجهی است.

جمع بندی

اطلاعاتی جامع و کلیدی را در خصوص دو خودرو آریزو ۵ مدل ۱۴۰۰ و آریزو ۶ جدید در اختیار شما قرار دادیم و سعی کردیم تا نکات مهم در خصوص چری آریزو ۵ اتوماتیک صفر را به خوبی برای شما بیان کنیم. فراموش نکنید که خرید آریزو ۵ و یا پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای انجام آن، اطلاعات کافی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر، می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کرده و یا با کارشناسان بخش فروش تماس حاصل نمایید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *